Foglalkozást kezdő énekléssel kezdtük: Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dal.
Bezzeg Andrea: Boldogvár meséjét elmeséltem.
Boldogságvár puzzle- t készítettünk.
Kartonra megrajzoltuk, majd készítettük a várat. Több nagyobb részre vágtuk, majd eldugtuk. Kis kártyára rajzoltam, hogy az óvoda különböző helyiségekben hol található. Amikor a gyerekek megtamálták az összes darabot összerakták a képet.
Megbeszéltük, hogy kinek mik a céljai, majd lerajzolták.
Kiszínezték a munkafüzetből, hogy ha nem érzik jól magukat, melyik dologtól lesz jobb kedvük. A különböző érzelmeket az üres arcokba berajzolák.
Zárókör: Mindenki elmondta, hogy mi a legfontosabb célja.
Célok kitűzése és elérése
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Célok elérése a 4.c osztályban
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Célok elérése a 4.c osztályban
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Célok elérése a 4.c osztályban
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Célok elérése a 4.c osztályban
Boldogságóra – Célok kitűzése és elérése
Célok:
1. A tanulók megértették a célok kitűzésének fontosságát, és képesek voltak személyes célokat meghatározni a foglalkozás során.
2. A gyerekek számára érthetővé vált, hogy a célok elérésével boldogságot tapasztalhatunk.
3. A gyerekek kreatív módon kifejezték magukat a kézműves tevékenység során.
4. A gyerekek megtapasztalták a közös alkotás örömét és a sikerélményt.
________________________________________
A Boldogságóra első részében a tanulók megismerkedtek a célok fogalmával. Közösen beszélgettünk arról, hogy miért fontos, hogy legyenek céljaink, és hogy a célok elérése boldogságot okozhat. A beszélgetés során figyelembe vettük, hogy minden gyermek más-más célt tűz ki maga elé, legyen az egyszerű feladatok teljesítése vagy kedvesség mások felé. Minden gyermek egyéni célok teljesítését fogalmazta meg, amelyek megfeleltek az életkori sajátosságaiknak, érdeklődési körüknek.
A célok között szerepeltek a következő konkrét feladatok:
• „Ma szeretnék elolvasni egy rövid mesét.”
• „Ma segítek a barátomnak, ha szüksége van rám.”
• „Elkészítem a lehető legönállóbban a házi feladatomat.”
• „Segítek rendet rakni a tanteremben.”
• „Ma figyelek arra, hogy kedves legyek a többiekkel.”
• „Ma tisztán tartom az asztalomat a tanórán.”
• „Megpróbálok csendben maradni, amikor a társam beszél.”
• „Ma nem adom fel, ha valami nehéznek tűnik, hanem megpróbálom újra.”
A konkrét célok kitűzése és megfogalmazása gyakran nehézséget okozott a gyermekek számára, ezért folyamatosan segítettem a célok pontos megfogalmazásában és azok kis lépésekre való bontásában.
A boldogságóra havi témájához kapcsolódóan kézműves foglalkozást tartottam, amelynek célja a gyerekek motiválása és a boldogság érzésének megerősítése volt. A gyerekeknek célkártyákat kellett készíteniük, amelyekre felírhatták, lerajzolhatták, kiszínezhették a kitűzött céljaikat. A kártyákat ezután a gyerekek a közösen készített Boldogságvirágra helyezték.
A célkártyák segítik a gyerekeknek vizuálisan követni, hogy mely céljaikat teljesítették, és melyek azok, amelyek még hátra vannak. A Boldogságvirág leveleire való célkártyák elhelyezése nemcsak egy egyszerű tevékenység volt, hanem egy olyan élmény, amely segített a tanulóknak felismerni, hogy a céljaik elérése boldogságot okoz számukra.
A gyerekek számára kiemelt szerepet kapott az érzékszervi vagyis a vizuális és tapintásos élmény.
A foglalkozás végére a gyerekek sikerélményt éltek át, miközben saját céljaik elérésére koncentráltak. A célok kitűzése és a Boldogságvirág díszítése során minden gyermek megtapasztalta a célok elérésének örömét, és ennek következtében erősödött a boldogság érzése.
A gyerekek elmondták, hogy a foglalkozás segített nekik megérteni, hogy bár apró lépésekben, de minden nap elérhetjük a céljainkat.
A Boldogságvirág vizuális visszajelzést adott, ami motiválta őket, hogy a következő napokban is kitűzzenek új célokat, és azokat elérjék.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A célok kitűzése és elérése kicsit nehezebben feldolgozható téma volt sz osztályban. Tapasztalatom szerint az alsós korosztályba tartozó gyerekek hajlamosak nagy volumenű célok kitűzésére, de még kevéssé vannak tisztában azzal, hogy ezeknek a céloknak az eléréséhez mennyi befektetett munkára van szükség. Sokat beszélgettünk az órán az egyéni céljaikról, az odavezető útról való elképzeléseikről. Sokan számoltak be arról a tapasztalatukról, hogy belekezdtek egy-egy sportba, de amikor nem ment könnyedén, akkor feladták. Az óra végén közös osztálycélokat is megfogalmaztunk, aminek elérésén naponta együtt dolgozunk.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A célok kitűzése és elérése kicsit nehezebben feldolgozható téma volt sz osztályban. Tapasztalatom szerint az alsós korosztályba tartozó gyerekek hajlamosak nagy volumenű célok kitűzésére, de még kevéssé vannak tisztában azzal, hogy ezeknek a céloknak az eléréséhez mennyi befektetett munkára van szükség. Sokat beszélgettünk az órán az egyéni céljaikról, az odavezető útról való elképzeléseikről. Sokan számoltak be arról a tapasztalatukról, hogy belekezdtek egy-egy sportba, de amikor nem ment könnyedén, akkor feladták. Az óra végén közös osztálycélokat is megfogalmaztunk, aminek elérésén naponta együtt dolgozunk.