Összeírtuk közös céljainkat és mindenki hozzáírta nyilakra, hogy ő mit tesz hozzá a cél elérése érdekében.

Egri Ward Mária Általános Iskola, Gimnázium, kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola
Összeírtuk közös céljainkat és mindenki hozzáírta nyilakra, hogy ő mit tesz hozzá a cél elérése érdekében.
Balassagyarmati Szabó Lőrinc Általános Iskola
A farsangi mulatságra közös jelmezt szeretnénk készíteni. Egy társasjáték figurái és dobókockája leszünk, nagy földre terített játéktáblán zenére lépegetve érünk mindannyian célba.
Városközponti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekekkel olyan táblákat készítettünk, amelyre a jövőbeni céljaikat rajzolhatták le. Lehettek ezek a családdal, foglalkozással/ munkával kapcsolatos célok, illetve tárgyi feltételek is.
Örömmel láttam, hogy a gyerekek többsége olyan célokat választott, melyeken a jövőbeni családjuk szerepel, illetve olyan segítő hivatások, amik igazán emberközpontúak.
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
A kossuthos 6.b osztályosai rajzba öntötték jövőbeli terveiket. Reméljük, sok bajnok kerül ki közülünk 🙂
Debreceni SZC Baross Gábor Középiskolája és Kollégiuma
Ebben a témában híres emberek által mondott idézetekről beszélgettünk, mely során mindenki elmondhatta az általa húzott idézetről a saját gondolatát. Csoportokban készítettünk látványtáblát, melyen saját céljaikat közösen jeleníthették meg. Közeli és távoli terveikben megjelent a család, barátok, munka, szabadidő téma is.
Szabadszállási Petőfi Sándor Általános Iskola
Célok kitűzése és elérése
1. Bevezetés
A program célja, hogy megerősítse a diákok önbecsülését, és elősegítse a boldogságukat.
Ez a mai alkalom már a negyedik összejövetelünk, mikor is pozitív dolgokkal, gondolatokkal ismerkedünk meg, illetve beszélgetünk róluk.
2. Először is ismételjük át, hogy az elmúlt három alkalommal milyen fogalmakkal ismerkedtünk meg?
Elsőként a HÁLA fogalmával ismerkedtünk meg.
– Mit jelent a hála?
– Mi mindenért lehetünk hálásak?
– Kinek lehetünk hálásak?
Második alkalommal az OPTIMIZMUSsal ismerkedtünk meg.
– Mit jelent ez a fogalom?
– Kinek, minek örülhetünk?
– Miért lehetünk optimisták, pozitívak?
– Mi lehet az ellentétje?
Harmadik órán pedig a TÁRSAS KAPCSOLATOKkal ismerkedtünk meg.
– Mi jut eszünkbe a barátságról?
– Miért jó, ha van barátunk?
– Kit tekinthetünk a barátunknak?
Negyedik órán a JÓ CSELEKEDETEK volt a téma.
– Tettetek már jót valakivel? Mi volt az?
– Vajon miért jó jót cselekedni?
– Azért szeretek jót tenni, mert… – fejezzük be a mondatot.
– Azért szeretem, ha velem jót tesznek, mert… – fejezzük be a mondatot.
3. Mai témánk: A célok kitűzése és elérése.
(A tartós boldogság elérésének egyik legfontosabb stratégiája egy értelmes életcél kitűzése és elérése.)
Ezzel kapcsolatban mi jut eszünkbe?
– Mi az álmom?
– Mi szeretnék lenni felnőtt koromban?
– Mi mindent teszek meg azért, hogy a kitűzött célomat elérjem?
4. Feladat: Rajz.
Rajzold le a jövőbeli terveidet! Mi leszel, ha nagy leszel?
5. Feladat: Célok kitűzése.
Írj 3 célt, amit el szeretnél érni életed során?
6. Mi mindent teszek meg azért, hogy a kitűzött célomat elérjem?
(Beszélgetés.)
7. Feladat: Milyen céljaik lehetnek a képen szereplő gyerekeknek?
(Közös feladatmegoldás.)
8. Feladat: Milyen közös célunk lehet nekünk, mint közösségnek vagy osztálynak?
(Beszélgetés.)
9. Befejezés
Remélem a mai óra is elérte a célját, s mindenki, ha egy kicsit is megtalálta a jövőbeli terveit, céljait.
(Sokkal boldogabbak azok az emberek, akik valami olyan dologra törekednek, ami számukra fontos, mint azok, akiknek nincsenek céljaik, álmaik.)
FELADATLAP
1. feladat
Mi leszek, ha nagy leszek? – Rajzold le a jövőbeli terveid, mi szeretnél lenni felnőtt korodban?
2. feladat
Célok kitűzése. – Írj 3 célt, amit el szeretnél érni életed során!
1. ________________________________________________
2. ________________________________________________
3. ________________________________________________
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
Plakátot készítettek a gyerekek csoport munkában.