Célok kitűzése és elérése


Addetur Baptista Gimnázium, Szakgimnázium és Szakiskola
Több megközelítésben körbejártuk a januári témát a tanulókkal, szívesen hallgatták a különböző történeteket megvalósult álmokról, bakancslistáról. A filmet is megnéztük (teljes egészében), igyekeztük levonni a tanulságokat. Elkészítették a célom táblázatot. Alkottak egy sikertörténetet, gyakorlatilag az egyik tanuló saját élettörténetének alapján. Nagyon örültek neki, és egy kicsit az ünneplést is megvalósítottuk a végén. Jó volt látni mennyire örülnek egymás sikerének.
És akkor maga a SIKERTÖRTÉNET:
„Dani a szuperhős mindenképpen meg akarta próbálni, hogy jobb élete legyen.
Az első nehézséget az jelentette, hogy a régi osztálytársai folyton bántották.
Dani összeszedte minden bátorságát, hogy harcoljon a gúnyok és a bántalmak ellen.
Mikor már úgy gondolta, hogy sikerülni fog, Dani azt gondolta, hogy elbukott.
Hitt benne, hogy egy napon egy jobb osztályba kerül, ahol elfogadják és szeretik.
Dani egy napon bejött az Addetur szuper iskolába, és szerzett sok barátot és ezt Dani nagy örömmel fogadta, és ezt megünnepelte együtt az osztály.” 🙂
Római Katolikus Teológiai Liceum
Ez a feladat picit tovább tartott kis csapatunknak, mivel nagyon sok példát beszéltünk meg, különböző helyzeteket elemeztünk. Úgy vettük észre, hogy ez a téma különösen közelről érinti csapatunk tagjait. Nagyon sokféle stratégiát alkalmaznak ösztönösen a mindennapokban és most ébredtek rá arra is, hogy tanulhatók és javíthatók ezek a reakciók.
Ezenkívül, osztályunk kitűzött egy rövidtávú célt: a rend, tisztaság, egymásra figyelés, egymás segítése jutalmat érdemel. A jutalom egy kis borzos figura, amit egy dobozba gyűjtünk és amikor a doboz megtelik az osztály nyer egy osztálybulit. Fontos, hogy mindenki hozzájáruljon ahhoz, hogy a doboz megteljen. Így közös erőfeszítéssel érjük el a kitűzött célunk és a végén közösen ünnepelünk. Még mindig keményen dolgozunk rajta!
Kecskeméti Bekvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Ez a téma közel állt a gyerekekhez, könnyen ráhangolódtak és ontották a sztenderd válaszokat: jobban szeretnék tanulni, ügyvéd akarok lenni, ahhoz sokat kell tanulnom, rendőr szeretnék lenni, jobban szeretnék viselkedni, rendesebb lenni stb. A közös célok meghatározása is könnyedén ment, az eddigi órák beszélgetései meghozták a gyümölcsüket. Ők maguk terelték a célok kitűzését abba az irányba, hogy ők, mint osztályközösség, milyenek szeretnének lenni. Nagyon sok gondolat született, mindenki választott egyet, amit vagy ő talált ki, vagy úgy érezte, azt tudná a legjobban lerajzolni. Közös célunk, hogy mi legyünk a : legfigyelmesebb, legokosabb, legboldogabb, legszorgalmasabb, legrendesebb, legsegítőkészebb, legbecsületesebb, legbiztonságosabb stb. osztály. Nagyon jó volt látni őket, milyen lelkesen, boldogan dolgoznak a közös célok megfogalmazásán!
Dr. balási József Általános Iskola
A januári téma nem volt annyira egyértelmű a tanulók számára. Ki-ki a saját célkitűzéséről, illetve annak megvalósitásáról számolt be, nem sikerült egy közös célt megfogalmazni a tanulókkal. Az igy elkészült munkák azonban igy is nagy lelkesedéssel töltötték el a tanulókat. Mindenki leirhatta vagy ábrázolhatta saját elképzelését a jövöt illetően.