Farsangi szereplés. Sokat készültünk rá, jó egy közös célért dolgozni, s boldogság azt megvalósítani.


Mezőkeresztesi Kossuth Lajos Általános Iskola
Farsangi szereplés. Sokat készültünk rá, jó egy közös célért dolgozni, s boldogság azt megvalósítani.


Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium Budapest, Medve u. 5-7. 1025
A 7.b osztályban vetítő segítségével tartottam a Célok elérésével kapcsolatos boldogságórát. A kép az erre a célra készített ppt-ből látható.




Lazari Petofi Sandor Szakliceum
A Lázári „Petőfi Sándor” I. osztáyos tanulói „kezükbe” vették kicsi sorsuk megtervezését és ebben a hónapban terveket, célokat, megvalósítandó álmokat rajzoltak le.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
Ezzel a témakörrel két délután foglalkoztunk. Az első alkalom Vándor Áron történetének megismerésével telt. Elolvasás után megbeszéltük a mese tartalmát.
A második délutánon először eljátszottuk a történetet. Azután minden tanuló kigondolta a saját céljait, megsúgták nekem. Leírtam, majd egyesével felolvastam, az ő feladatuk pedig az volt, hogy kitalálják, melyik kié volt.
A következő tevékenységünk a közös tabló készítés volt, melynek a címe „Álmok és utak” lett. Az alkotás után meghallgattuk a Pozitív mondóka című dalt.

Úri Szent Imre Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az osztállyal közös cél kitűzését határoztuk el. Egy olyan osztálykirándulást terveztünk, amelynek előkészületeiben mindenki részt vesz. Kiválasztottuk az úti célt, és kijelöltük, hogy kinek mi lesz a feladata. Meghatároztuk a határidőket is, hogy a vállalt feladatokat mikorra kell teljesíteni. Három-négy fős csoportok alakultak a program megtervezésére, az utazási lehetőségek felderítésére, a belépődíjak megtudakolására, a költségek kiszámítására. A csoportok egymásra voltak utalva, meg kellett osztaniuk az információkat. Az együttműködő tervezés pozitív hozadéka volt a kisebb munkacsoportok összekovácsolódása, a felelősség tudatosulása a közös cél elérésében. A megküzdéséi stratégiák kialakítása a felmerülő akadályok leküzdésében. A segítő személyek megtalálása erősítette az osztály külső kapcsolatainak építését is. A közös munka eredménye a megvalósult jó hangulatú kirándulás volt.

Batthyány Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A 7. osztályban közös, illetve egyéni célokat is megfogalmaztak a gyerekek. Az egyéni célok elérése érdekében „akciótervet” kellett készíteniük. Ezt be is mutatták a társaik előtt. Közös céljukat egy plakáton fogalmazták meg.