Januárban az első boldogságóra a 3.b-ben valósult meg. Az óra első részében a kívánságokról beszélgettünk. El kellett képzelniük, hogy kifogtak egy aranyhalat, ami teljesíti 3 kívánságukat. Nagyon különböző dolgokat kívántak a gyerekek, voltak egészen meglepő kívánságok is. Néhány kívánság a gyerekektől: egy papír, amire mindig lehet rajzolni és egy ceruza, amelyen minden szín megtalálható, a világ legjobb mobiltelefonja, lego, gördeszka, 1 milliárd kívánság, az élete szerencsés és jó legyen, a világ ura legyen, DJ-ként szerepelni a világ legnagyobb fesztiválján, egészség, unikornis, szárnyak.
Az óra második felében el kellett képzelniük magukat annyi idősen, mint most a szüleik. Elképzelték és lerajzolták, hogy felnőtt korukban milyen házban fognak lakni, mivel fognak foglalkozni, majd az óra végén néhányan elmesélték az osztálytársak előtt, hogyan képzelik el a jövőjüket.
Célok kitűzése és elérése

Eszterlánc északi Óvoda Homokvár tagintézmény
A próbatételek a célbadobással kezdődtek, ahol csoportokat alkotva igyekeztek minél ügyesebben megoldani a feladatot. A célkitűzésnél magam kezdtem a felsorolást, hogy rávezessem a gyerekeket, milyen célok is lehetnek és hogy nem szabad feladni, próbálkozni kell. Térkép segítségével, társaikkal együttműködve, izgatottan igyekeztek megtalálni az elrejtett vár darabjait, amit ügyesen összeraktak és igazi sikerélményt nyújtott számukra. Érdekes és eddig nem ismert célok is elhangzottak a gyerekektől.

A Tasnádi Gimnázium tanulói vidám bohócos naptárakat készítettek a 2018-as évre. Ezt követően minden gyerek megalkotta az ez évre szóló bakancslistáját. A tervek között szerepeltek iskolai tevékenységekre vonatkozó célkitűzések, illetve családi vonatkozású célok is bőven akadtak. Mindenki szívesen fogalmazta meg céljat és az ezek megvalósításához szükséges legfontosabb teendőket.
Szepsi Magyar Tannyelvű Alapiskola
„Mindenki a maga szerencséjének a kovácsa.”
Korántsem volt könnyű dolgunk, amikor a mottóul választott közmondásunk alapján meseírásba kezdtünk. Mivel ötödikeseink éppen a legveszélyeztetettebb korosztállyá cseperedtek, beszélgetésünk fonalát a „rosszal” szembeni ellenállás felé tereltem. Mi a fontos? Az én biztonságom, vagy a kortársaim hamisan csábító ajánlatai? Jól járok ha követem a bűnre hívogató csapatot?… Így született meg rövid történetünk a hűséges házőrzőről, aki nem engedett a róka csalogatásának, és megőrizte biztonságos otthonát, gazdája gondoskodását. Mi a tanulság? Kezünkben a döntés! A cél felé csak határozott és tiszta szándék vezet!
Szepsi Magyar Tannyelvű Alapiskola
Ötödik osztályos tanulóink Boldogságórái a délutáni szakköri tevékenység folyamán valósulnak meg. Az új esztendő első tevékenysége céljaink kitűzéséről, és a kitűzött céljaink eléréséről szólt. Bevezetőként együtt fogalmaztuk meg személyes vágyainkat, majd a megrajzolt céltábláinkba 🎯folyamatosan jelöltük be az utat, mely segíti céljaink elérését. A gyermekek nagyon ügyesen határozták meg elgondolásukat, majd közösen keresték azokat a tényezőket, amelyek hozzásegítik őket törekvéseik eléréséhez.
Mint minden iskolába járó diáknak , így az osztályom tanulóinak is nagyon fontos a jó bizonyítvány. Ezért ezt a célt tűzték ki maguk elé. A céltáblán mindenki a monogramjának a beírásával jelezte, hogy milyen messze van még a cél elérésétől. Bízom benne, hogy az év végére sikerül mindenkinek elérnie a kitűzött célját!
Nagykállói Általános Iskola 3.a osztály és Frankné Somogyi Zsuzsanna
A feldolgozásban nagy segítségünkre volt a Boldogságóra kézikönyv ezzel a témával foglalkozó fejezete. Beszélgető kör, Bezzeg Andrea: Boldogvár meséjének feldolgozása, valamint a könyvben ajánlott Óvónéni játéka nyújtott segítséget számunkra. A gyermekek nagy örömmel segített a mackónak a térképen lévő kapcsok kinyitásában. A beszélgetőkörben érdekes megfogalmazásokat hallhattunk a gyermekek céljairól. Végezetül lehetőséget biztosítottunk gyermekeink számára a boldogság színező elkészítésére. Igen szép, színes saját Boldogvárak készültek a csoportban.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
A mókus csoporttal közösen elkészítettük a Boldogvárat/puzzle/. A gyerekeknek Hétpróbát kellett kiállni/ célbadobás, térképolvasás, rajzolás, párosítás, stb./ ahhoz, hogy a kitűzött közös céljukat elérhessék/bejutni a boldogvárba/. Együtt mindenre képesek voltak!
.Gyurátz F.Evangélikus Ált. Isk.
Vannak céljaink, nem is kevés!
Sokan számkirályok szeretnének lenni, amit sok gyakorlással érnének el. Van aki motor- vagy autóversenyen szeretne majd indulni. Míg nem vezethetnek, a közlekedési táblák jelentését és a közlekedés szabályait tanulgatják. Sok kisgyerek a különböző sportokban szeretne sikeres lenni. Íjászat, úszás, foci. Sok gyakorlás és a jó eredmény borítékolható.
Hajrá gyerekek!:)
KAZINCZY FERENC BAPTISTA ÁLTALÁNOS ISKOLA
Arany János szavai méltán tükrözik azt a célt, amelyért küzdünk nap, mint nap. Bárhova is vezessen bennünket az élet, mindig embernek kell maradnunk. Ez az igazi cél, amiért küzdenünk kell!