Célok kitűzése, elérése
Tanulóim már nagyon várták a következő boldogságórát. Visszatekintettünk az előző hónapokra, azok témáira. Elmondták, hogy mindegyik órán jól érezték magukat, de talán a jó cselekedetekhez kapcsolódó feladatok tetszettek nekik a legjobban. Örültek, hogy örömet tudtak szerezni egymásnak.
Ezután a jövőről, a kitűzendő célokról beszélgettünk. Mindenki elmondta, hogy mik a vágyaik, céljaik. Kis segítség kellett ahhoz, hogy megkülönböztessék a célokat a kívánságoktól.
Végül kiválasztottunk egy közös célt, ami feltétlenül szükséges mindenkinek ahhoz, hogy további célokat lehessen kitűzni. Ez pedig a tudás. Ehhez készítettünk egy „céltáblát”, közepén a tudás megszerzéséhez szükséges eszközökkel. Aztán lerajzolta mindenki magát, majd önkritikusan a megfelelő körre ragasztották arcképüket aszerint, hogy ki milyen távol vagy éppen közel van a szép íráshoz, olvasáshoz, pontos számoláshoz. Ez motivációként is hatott, mert a kész munkát nézegetve megjegyezték, hogy milyen jó 1-2 osztálytársuknak, mert már közel vannak a célhoz, és a többiek is szeretnének minél hamarabb oda jutni.
Majd továbbgondolták az életet, és távolabbi egyéni célokat is próbáltak megfogalmazni, lerajzolni. Erről is készítettünk egy tablót. A munka közben többször is meghallgattuk a hónap dalát, ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Végül egyesével elmondták, hogy miben érzik magukat ügyesnek, kitartónak, ami majd segítheti őket céljaik megvalósításában.
Máhr Attiláné
1. o. osztályfőnöke