Hajdúböszörményi Bethlen Gábor Általános Iskola

Kecskeméti Belvárosi ZrínyiIlona Általános Iskola VárosföldiÁltalános Iskolája
A januári témánk a célok elérése volt. Nehéz témának gondoltam, de már a téma felvetésekor megcáfolódtak bennem a gondolataim. Osztályunkban hamar kirajzolódtak a „célok”. Közelebbi, középtávú,távolabbi, reális és irreális célok. Megbeszéltük a vágyak és célok közötti különbséget is. Jól látták, érzékelték, hogy a célok megvalósulását önmaguknak kell sikerre vinni. Az odavezető utat pedig meg kell tervezni és célunkat tudatosan, az esetleges kudarcokat megvizsgálva, értékelve, véghez kell vinni.
Témánk feldolgozásához egy céltáblát készítettünk. A tábla közepe a rövidtávú, közeljövőben megvalósítható célokat,a távolabbi körök a hosszútávú, jövőben megvalósítható célokat jelképezte.Mindenki elhelyezhette a darts nyilát, hová képzeli időben a saját kitűzött célját.
A beszélgetés során felvetettem, hogy vizsgáljuk meg az előző témaköröket és válasszunk: melyik tetszett a legjobban és miért? A válasz igen vegyes volt. Nem lehet egyértelmű választ adni erre. Kinek az egyik, kinek a másik téma tetszett, talán éppen aktuális lelki állapota, iskolai teljesítménye, otthoni helyzete miatt. Ha választani kellene, talán az „Az optimizmus gyakorlása” témakör kerülne az első helyre. Tetszett az osztálynak a motivációs dal és jó érzéssel gondoltak vissza a lelkesítésekre, megerősítésekre, arra a kialakult hangulatra, a nagy közös montázsra.
Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola
Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola 6. b osztály
Szekszárdi SzC Esterházy Miklós Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Célok kitűzése, felkészülés a félévi vizsgákra.
Márai Sándor Magyar Tanítási Nyelvű Gimnázium és Alapiskola
Januárban a célokkal foglalkoztunk a gimnázium 2. évfolyamával. Az óra elején általánosságban beszélgettünk a célokról és a célkitűzésről, majd utána két csoportra bontva őket egy-egy kollázst készítettek az egyéni és csoportos céljaikról. Az óra végen bemutatták egymásnak a kollázs tartalmát.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
A halacskák közt van néhány közös cél is. ilyen a közös mozi, ami, mire a sorok idekerültek meg is valósult. A cél tábla plusz halacskákat is kapott, mert igen belelendültek a színezésbe.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
A célok feldolgozásával több órán foglalkoztunk, míg végül kialakult az elképzelésünk. A cél táblánk egy tó, aminek a közepe felé úsznak a gyerekek halacskái. Mindenki kitűzött magának valamilyen célt. Igazán örültem annak, hogy a 3. és 4. osztályban több gyerek is volt, akinek ez már teljesen önállóan ment és nem csak az iskolai élettel kapcsolatos célt tűztek maguk elé. Remélem év végére mindenkinek beér a halacskája a tó közepébe, vagy is a célba.
Zalaegerszegi SZC Keszthelyi Asbóth Sándor Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma
Az új év éppen alkalmas arra, hogy eltervezzük a közeli és távoli jövőnket. Az erre szánt két órában sokat segítettek az oktatási segédanyag ötletei, mert bizony célok tekintetében ez a korosztály hadilábon áll. Ahogy haladtunk előre a témában, szerencsére igen szép célok és utak kezdtek kirajzolódni. Ami a legfontosabb, hogy reális célok. Felhasználtuk a céltáblát, középen a csoport közös céljával és körülötte az egyéni rövid-, és hosszútávú célokkal amelyeket színes tenyérsablonokon örökítettünk meg. E tenyerek összeérnek, mert az egyik fontos célunk, hogy egy jó és összetartó közösség maradjunk mindig, mint amilyenek most is vagyunk.
Batthyány Lajos Általános Iskola Géza fejedelem Tagiskolája
Megkérdeztem a gyerekektől,hogy mit gondolnak arról, miért van szükségünk célokra az életünkben.
Az egyikük azt válaszolta erre teljesen magától értetődően:
„Azért vannak céljaink,hogy legyen JÖVŐNK.”
Óraterv
1. Szerinted mi jellemez egy céltalan és egy céllal rendelkező embert?
Készítsenek a gyerekek párokban listát! Írjanak minél több jelzőt! Ki hová sorolná
magát?
2. Kívánságok, álmok, célok
Beszélgessetek arról, hogy mi különbözteti meg a kívánságokat a céloktól! Miért
érdemes célokat kitűzni? Hogyan kapcsolódik ez össze a boldogsággal?
3. Fantáziagyakorlatra invitálunk. Lásd magad a jövőben!
Képzeljék el magukat a diákok ifjú felnőttként, felnőttként, középkorúként és idős
emberként!
Milyennek látják magukat? Milyen célokat értek el? Hol élnek? Mit éreznek? Milyen
színek, illatok, tárgyak vannak körülöttük? Milyennek látják magukat?
Meséljenek erről a lehető legrészletesebben 3-5 fős csoportokban egymásnak! A
beszélgetés során tudatosítsák egymásban, hogy milyen erősségeikre
támaszkodhatnak, hogy ezt a jövőképet meg is tudják valósítani!
4. Mit kezdesz a hibákkal, kudarcokkal?
Húzzák alá a gyerekek, amit gyakran alkalmaznak! Utána beszéljétek meg, melyik hozzáállás
segít bennünket előre az utunkon!
Ha kudarc ér…
… másokat teszek felelőssé érte.
… meglátom benne a lehetőséget.
… feladom, amit elkezdtem.
… hasznot húzok belőle.
… magamat hibáztatom.
… nem veszek tudomást róla.
… észreveszem az új útirányt, amit mutat nekem.
… sajnáltatom magam.
… tanulok belőle.
5. Zárókör
Mindenki fogalmazza meg egy célját, gondolja át erősségeit, és így egészítse ki a
mondatot:
El fogom érni azt a célomat, hogy _________________, mert __________________ és
____________________________ vagyok.