
Célok kitűzése és elérése

Kodolányi János Német Nemzetiségi Általános Iskola és AMI
A tanulókkal közösen kitűztük célul szeptember elején az év végi osztálykirándulás megszervezését.
Megterveztük az útvonalat a tanulmányi kiránduláshoz: Pécsvárad-Sátorhely: Emlékpark megtekintése- Kölked: Gólyamúzeum -Mohács: Kompozás a Dunán-Pécsvárad
Ahhoz, hogy közelebb kerüljünk a célhoz a következőket kell megtennünk: Tájékozódás a térképen, ismeretek szerzése olvasmányokból, kiselőadások tartása az adott témákban, tájékozódás internetről, kora tavasszal telefonos szervezés, autóbusz lefoglalása.
A célhoz egyre közelebb kerülünk, mivel folyamatos a készülés.
Már nagyon várjuk a május 23-át, hogy célunkat vére is tudjuk hajtani és szép élményekben legyen részünk!

Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola
A Boldogságóra program 5. hónapjának témája: Célok kitűzése és elérése. Az egyéni és közös célok megfogalmazását követően tablót készítettek a 3.a osztály tanulói.

Az óra kezdetén meghallgattuk a dalt, s a kotta segítségével együtt énekeltük a refrént.
Miután jó hangulatot adtunk az órának,beszélgettünk a célokról, s arról,hogy miért fontos,hogy legyenek céljaink.
Kitöltöttük a (fénymásolt)célok öt fő területen feladatlap első 3 részét,majd megbeszéltük,tanácsot adva egymásnak.
A csoportokra bontott osztály írt egy-egy „Sikertörténetet” a megadott mondattöredékek segítségével.
Felolvasták egymásnak majd véleményeztük.(Igyekeztünk csak pozitív véleményeket megfogalmazni.
Az óra végén ismét jó hangulatban daloltunk(A gyerekek kívánságára a „Pozitív,pozitív gyerek vagyok” című dalt.

Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola
Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola 6.b osztály


Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus Általános Katolikus Iskola
Az újév alkalmassá tette a tanulókkal együtt, a célok megfogalmazását, a célkitűzések megbeszélését. Először felidéztük a régi néphagyományokat, az újévi jókívánságokat, majd mi magunk is megfogalmaztuk egymásnak a jókívánságokat, sikereket az új esztendőre.
Hogy céljaink elérhetőek legyenek először közeli célokat fogalmaztunk meg. Majd távolabbi célokról, azok elérhetőségéről gondolkodtunk. A közös csoportmunka alkalmával beszélgettünk a szülők munkájáról, kinek mi a foglalkozása. A tanulók nagy része a szülők munkáját vette példaképnek, s a távoli céljaik arra felé mutattak. A közösen elkészített plakáton megjelenítettük az együtt megbeszélteket, tapasztaltakat.
Szabó Józsefné, Kovácsné várhegyi Mónika
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
A csoporttal a reális célok kitűzésével, a célok melletti elköteleződéssel foglalkoztunk és írtunk egy történetet egy választott közmondásból, ami nagyon tetszett mindenkinek.
MINDENKI A MAGA SZERENCSÉJÉNEK KOVÁCSA
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy szegény ember és annak 2 fia. Nagyon különbözött egymástól ez a 2 fiú. A nagyobbikat csak saját maga érdekelte, nagyképű és rideg volt, a kisebb fiú jószívű és segítőkész.
Történt egyszer, hogy az apa útnak indította fiatalabb fiát, hogy lásson világot, próbáljon szerencsét. Ment, mendegélt a fiú, míg nem találkozott egy öreg körtefával. A fa így szólt neki:
-Gyere, te vándor! Metsszél meg, meglásd szerencséd lesz.
A fiú eleget tett a kérésnek, nagy gonddal elvégezte a metszést, majd tovább bandukolt. Útja során elhaladt egy poros, kormos kemence mellett, ami egyszer csak megszólította.
-Ne siess annyira, porolj és kormolj ki, tetted pedig nem marad jutalom nélkül.
Az ifjúnak nem nagy kedve volt, de kitisztította a kemencét, majd tovább állt. Ahogy ment szembetalálkozott egy sánta, hosszúszőrű kutyával. Az állat megszólította:
-Én egy kivert kutya vagyok, mindenki kerül, kérlek segíts nekem, adj enni valamit! Hidd el, kárpótollak majd minden falatért, amit magadtól veszel el.
A fiú jószívű volt, megette az állatot, majd útnak indult. Annyit gyalogolt már, hogy észre sem vette, hogy elérte a tengert. Mivel nem talált egy hajót sem, amivel folytatni tudta volna útját, ezért visszafordult és elindult haza. Először találkozott a sánta kutyával, aminek a szőre igazgyöngyökkel volt teleaggatva.
-Gyere, vegyél rólam a gyöngyökből, igazán megérdemled!-szólt hozzá a kutya.
A fiú megsimogatta az állatot, majd megrakta a drága ékszerrel a tarisznyáját és hálálkodva elköszönt. Már délután fele járt, mikor elérte a kemencét, amiben ropogós kenyerek sültek.
-Egyél fiú, biztosan éhes vagy már! Jótetted eredménye legyen ez, és vigyél belőle haza a családodnak is, tudom, hogy szűkösen éltek.
A fiú nagyon örült, jól megtömte a hasát, majd ment tovább. Végül elérte az öreg fát, melyen a legszebb gyümölcsök csüngtek, amiket valaha látott.
-Válassz rólam gyümölcsöt, én így szeretném megköszönni a jóságodat.
A fiú szedett a körtéből és sietett haza, mert már beesteledett. Otthon töviről hegyire elmesélt mindent. Apja büszke volt rá, de bátyja csak nevetett rajta, és azt mondta, hogy ő ennél nagyobb kincsekkel fog haza térni. Másnap útnak is indult. Ugyanúgy elérte az öreg fát, de a segítségkérésre azzal válaszolt, hogy letörte a korhadt, száraz ágakat és tüzet rakott belőle, hogy megmelegedjen. A kemencét feldöntötte, a kutyát pedig megdobálta kavicsokkal, hogy kotródjon el messzire. Így egyiknek sem segített, csak a saját sorsa érdekelte. A tengeren ő sem kelt át, inkább hazának indult. Útja során sem a kutya, sem a kemence, sem a körtefa nem részesítette semmilyen „szerencsében”. Üres kézzel tért meg, az apja jól össze is szidta.
-Lám, milyen lekezelően viselkedtél az öcséddel, mikor te meg semmit sem értél el hozzá képest. Tanuld meg tisztelni a másikat!- mondta az apa.
Ez a kis történet kellőképpen tükrözi azt, hogy ha megvan benned a kellő jóindulat és segítőszándék, akkor sok mindent elérhetsz és mássá tehetsz.

Az álmunk, amit megálmodunk, minden életkorban fontos, végigkíséri életünket, célt határoz meg.
Bagdi Bella dala motivált bennünket ezen az órán is.
Megbeszéltük, hogy mik lehetnek célok, kinek mi lehet motiváló.
Abban mindannyian egyet értettünk, hogy tennünk kell az álmok valóra váltásához.
Csoportokban dolgoztunk: eldöntöttük, hogy melyik mondat illik a céltudatos, illetve a meghátráló emberre. Közmondásokat értelmeztünk, magyaráztunk.
Életünk öt fő területén egyénileg határoztuk meg azt, amiben jók vagyunk, amiben fejlődnünk kell, és a céljainkat. Természetesen én is.
Aki elgondolkozott már ezen, tudja, hogy nehéz feladat. Támogattuk egymást, így sikerült.
A havi inspirációnk sem maradt el, ami a célkitűzés fontosságához, és eléréséhez adott támpontot.
Mindenkinek kívánok eredményes megvalósítást, hálával, optimizmussal, társas kapcsolatok megtartásával/bővítésével, jó cselekedetek végrehajtásával összpontosítva.
