
Célok kitűzése és elérése


A kilenc kudarc kilenc próbát jelent közmondást választottuk mottónkul, s közösen írtunk egy mesét. Magyar órákon a szöveggel, olvasás órákon pedig a mesékkel foglalkoztunk. Mindenki alig várta, hogy megszülessen az osztály közösen alkotott meséje.
Mohács Térségi Általános Iskola
A mi osztályunk ebben a hónapban egy olyan tablót készített, melyre minden tanuló neve mellé felkerült, az általa kitűzött cél, amelynek elérésében egy-egy társuk lesz a segítségükre. Azt, hogy ki, kinek segít, egy kalapból húzták ki, és egy „Ígéretkártyát” készítettek, amit felragasztottunk a tablóra. Ez most az osztályunkat díszíti, és egyben emlékezteti a gyerekeket, hogy mit szeretnének elérni, és ebben ki fog segíteni nekik. Év végén fogjuk összegezni, hogy kinek sikerült elérni a célját, és természetesen majd a jutalom sem marad el.
Pusztakovácsi Általános Iskola
A pusztakovácsi 1. osztályos tanulókkal közös bölcsességgel fogalmaztuk meg a célokat, és összegyűjtöttük azok eléréséhez szükséges erősségeket. A félévi tanulmányi eredményük alapján helyezték el kis hajóikat a céltáblán attól függően, milyen távol vannak a célpont elérésétől.
Német Nemzetiségi Általános Iskola
A hónapban egy tanítási órát sikerült a témának szentelnünk. Ezenkívül a mindennapokban sokszor szóba került néhány szösszenet erejéig.
Először az „aranyhallal üzenték meg” kívánságaikat a gyerekek. Hamar megértették, hogy a kívánságot és a célt, hogyan tudjuk megkülönböztetni. A célok megfogalmazásában elsősorban az iskolai sikerek kerültek előtérbe, csupán 1-2 tanuló fogalmazott meg a családdal kapcsolatban célokat.
A célok eléréséhez szükséges kedvező tulajdonságok gyűjtésével próbáltuk biztatni, ösztönözni egymást, melyeket színes lufikra írtunk, szimbolizálva, hogy az egekig röpíthetnek minket ezek a pozitív jellemvonások. Ezt az ajtónkra rögzítettük, hogy állandóan szemünk előtt legyenek, és mindig emlékeztessenek arra, hogy a céljaink eléréséhez mely tulajdonságainkat kell erősítenünk