Sok tanulónak vannak céljai a jövőjükkel kapcsolatban,Tudják mivel szeretnének foglalkozni felnőtt korukban. Megbeszéltük, hogy már most mit tehetnek ennek a célnak elérése érdekében.A rajzokon jól felismerhetőek ezek.

Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Sok tanulónak vannak céljai a jövőjükkel kapcsolatban,Tudják mivel szeretnének foglalkozni felnőtt korukban. Megbeszéltük, hogy már most mit tehetnek ennek a célnak elérése érdekében.A rajzokon jól felismerhetőek ezek.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
Ebben a hónapban egy egészen új szerű közös cél megvalósítását helyeztük a boldogságóra középpontjába, ez pedig nem más, mint a képzőművészet megismerése, óvodai megjelenítése és korszerű „feldolgozása” digitális eszközök, vagyis a robotika segítségével. Kiválasztottam egy jól ismert képet Van Gogh Csillagos éj című festményét, megmutattam képen a gyerekeknek beszélgettünk a színeiről, témájáról, majd játszani kezdtünk az általam készített pályán (amely szintén ezt a képet dolgozza fel) a robottal, különböző kristályokat kellett megszerezni a gyermekeknek és teljesíteni a hozzá kapcsolódó kihívásokat. Mikor minden kihívást megoldottak, eljuthattak a boldogság vár kapujába, de itt a hinta relaxációs játék nyitotta csak ki a kaput. Majd elmeséltem a hónap meséjét. Végül űr sétát is tehettek egy applikáció segítségével. Majd ők maguk is lefestették az élményeiket, hogy mit éreztek a festmény megismerése, vagy az űrutazás közben, természetesen az eredeti festményből kiindulva. Az elkészült alkotásokból közös plakátot készítettünk a szülők számára.
E hónapban a Boldogság foglalkozások keretében a Márton napot ünnepeltük, illetve előkészültünk az óvodánkban hagyományos Márton-napi lámpás felvonulásra. Az előkészület első lépése volt: erről a népi hagyományról szóló színes képeskönyv nézegetése. Szent Mártonra a jó cselekedetei és alázata miatt emlékezünk meg még ma is. Fontos még ez a magyar hagyományok, a magyarság-és identitás-tudat fejlesztése okán is. A gyerekekkel megbeszéltük, mi az a jó cselekedet és azt is, mikor tettek ők ilyet, mit tehetnének még? A Márton-napi lámpások Szent Márton jóságát hirdetik, ezért vonulunk fel ezen a napon. Megbeszéltük milyen jó, hogy ebben az óvodában van ilyen, és felvonulhatunk. A gyerekekkel libával díszített lámpást készítettünk bébiételes üvegekből, amelybe led mécsest tettünk. A szülő-óvoda kapcsolatot is erősítettük azzal, hogy a felvonulás előtt zsíros kenyér partit hirdettünk a szülőket is meghívva, akik szép számmal el is jöttek. Jókedvű, vidám lámpás felvonulást tartottunk, gyerek-felnőtt együtt énekelte a libás dalokat,és a gyerekek büszkén vitték maguk-készítette lámpásukat.
A Tökjó! napok keretében kiscsoportommal-a szülők bevonásával- többféle módon körbejártuk azt a szép magyar hagyományt, amelynek része az őszi tökfaragás. Először a szülőket kértem meg, hogy az öltözőben rendezendő töklámpás kiállításra hozzanak saját maguk és családjuk által készített töklámpásokat. Nagy örömömre, majdnem minden kisgyerek részéről érkezett lámpás. Az öltözőnkbe sok csoportból jöttek csodálni a sötétben világító lámpásokat. A projekt során Matos Maja: Töklámpás c. versét tanultuk. Kiscsoportosaim első festése tökformájú rajzlap festése volt amellyel öltözőnket díszítettük. Majd tök megformázása só-liszt gyurmából, következett. A mese is „tökös” volt: Varga K.: Téli lakoma. Zárásként tököt dolgoztunk fel: mostuk, kikapartuk és feldarabolás után megsütöttük és elfogyasztottuk ezt a finom csemegét. A töklámpás kiállítás résztvevői oklevelet és apró ajándékot kaptak.
A szülőknek is nagyon tetszett a program, visszajelzéseikből idéznék néhányat:
„Nagyon köszönjük ezt a kreatív tök jó! hetet, és az ezt megelőző heteket is, egyaránt! Hálás köszönet a sok szeretetért, türelemért, biztató mosolyért, és a sok „láthatatlan” munkáért!”
„Nagyon ügyesek mindannyian, büszkék lehetünk rájuk, kis szorgosak! És köszönet az óvónéninek is, hogy ilyen jó ötlete van. Ja, és TÜRELMÜK a kicsikhez. Nem kis munka összehozni ezeket a dolgokat, hogy mi szülők büszkék lehessünk a gyerekünkre. ”
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
„Azokból a kövekből, melyek utunkba gördülnek, egy kis ügyességgel lépcsőt építhetünk.” – Széchenyi
Ennek a hónapnak az „alkotása” ehhez az idézethez kapcsolódik. Rajzoltunk a Boldogságfüzetünkbe kis kövekből lépcsőt, egy halmot. Minden kőbe beleírtuk, hogy milyennek kell ahhoz lenni, hogy a céljaink elérjük. MAjd mindenki egy hozott kőre ráírta, hogy neki melyik az a legjobb tulajdonsága, ami segíti a céljai elérésében. Ebből „lépcsőt” építettünk.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Közös célt tűzött ki az osztály, hogy az alsósok között megrendezett tisztasági versenyt megnyerje. Együttes erővel sikerült is nekik, amit egy tortával ünnepeltek meg.