
Célok kitűzése és elérése


A gyerekekkel olyan céltérképet készítettünk,mint egy társasjáték. Mezőkön keresztül lépeget az 1.b osztály, amelynek célja, hogy sok csillagot szerezzen. Gyakorlással előre lehet lépni 2-t, sajnos a osztálytárs zavarásáért vissza kell lépni 1-et, figyelés és a jó munka miatt dobhat még egyszer, beszéd miatt kimarad egy körből. Ha tanult a hibáiból lépjen előre 2-t. A cél a csillag. Így modelleztük,hogy a cél eléréséhez ütközhetünk akadályba,de ha kitartóak vagyunk elérjük.
A Katica csoporttal megbeszéltük a Boldogságvárba vezető út állomásait. Kitűztük a jövőbeli céljainkat, amit meg is jelenítettünk a plakáton. A boldogságról való beszélgetés és a megépített boldogságvár megcsodálása után az egyik kisgyerek megjegyezte, hogy náluk is boldogságvár van otthon, mert megszületett a kistestvére akire jó sokat kellett várni. Célul tűztük ki a társak iránti szeretetet és a kicsiknek való segítségnyújtás fontosságát.
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
A siklósi Kanizsai Dorottya Általános Iskola 8.b osztályos tanulói már negyedik éve vesznek részt különböző érzékenyítő programokon. Nevelésükben nagy hangsúlyt fektetünk a hátrányos helyzetűek, fogyatékossággal élők elfogadására, segítésére, de hasonlóan hangsúlyos szerepet kap a fenntarthatóság témaköre is munkánkban. Nem csoda tehát, ha a célok kitűzése témakört két irányból közelítettük meg. Jelenleg legfontosabb célkitűzésük a továbbtanulással kapcsolatos. Szeretnénk sikeresen felvételizni, majd fontos, hogy mindenki megállja a helyét az új iskolájában. De emellett megfogalmaztunk globális és egyéni célokat a fenntarthatóság témakörében is. Erről is készítettünk plakátokat.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
A mese figyelmes meghallgatása után beszélgettünk egy kicsit.Feltettem a mese végén található kérdéseket,mindenki elmondta,hogy mi az ő célja..mit szeretne a közeljövőben vagy esetleg felnőttkorában elérni.Érdekes dolgok ,álmok foglalkoztatják a gyerekeket..volt aki gyógyítani szeretne,volt aki a családját szeretné megváltoztatni,hogy több szeretet legyen köztük,de volt olyan kisgyerek ,aki a cipőfűző kötést szeretné megtanulni mire elballag. Ezután a dalt hallgattuk..énekeltük együtt.A végén pedig mindenki lerajzolt egy célt vagy álmot,amit el szeretne érni az életben.
Polgárdi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A jövővel kapcsolatos tervekről beszélgettünk az órán. Megbeszéltük, hogy nem elég csak vágyni valamire, hanem tenni is kell a sikerhez eléréséhez.
Az osztályfőnöki füzetbe mindenki lerajzolta a saját célfáját, ahol a gyökerek a múltat, a törzs a jelenlegi erőfeszítéseket, a korona pedig a célt jelképezi.
2019 első boldogságóráját megtartottam a 4. osztályban. Egy kis elméleti bevezetőben beszéltem a gyerekeknek egy 1993-ban végzett kutatásról, amelyben a résztvevőknek az életükben tervezett változásokat vizsgálták, és annak a valószínűségét, hogy tényleg végre is hajtják-e. Tudatosítottam, hogy azoknak sikerülnek leginkább a terveik, akik konkrétan meghatározták a változásokat, azoknak pontos idejét, illetve tervét, hogy melyik hónapban mit tesznek az eléréséért, valamint a terveket másokkal is megosztják. A negyedikesek is kitűztek az új évre vonatkozóan 3 célt, melyet egy-egy arany halacskába be is írtak. Az önként vállalkozók megosztották társaikkal e célokat. Megbeszéltük, hogy milyen hátráltató tényezők és milyen előre vivő tényezők lehetnek. Végezetül közmondásokat, szólásokat gyűjtöttünk, amelyek a célok kitűzéséhez és a célok eléréséhez kapcsolódnak. Megbeszéltük a jelentésüket.
SZSZC Sátoraljaújhelyi Kossuth Lajos Gimnáziuma, Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
A hónap témája (Célok kitűzése és elérése) eleinte nagyon megfoghatatlannak tűnt a diákok számára. Ez leginkább korukból/helyzetükből adódik. Jelenleg sokkal inkább érzik még a szülők részéről feléjük irányuló elvárást, ami leegyszerűsítve így hangzik: „Tanulj jól, mert csak akkor viheted majd valamire az életben.”
Természetesen többen gondolkodnak már maguk is komolyabban jogosítvány megszerzésén, továbbtanuláson, munkavállaláson, vagy akár azon is, hogy külföldön szeretnének majd szerencsét próbálni. Életkorukból adódóan párválasztási, családalapítási tervek még kevésbé kerültek előtérbe beszélgetéseink során. Viszont minél mélyebben ástuk bele magunkat a témába, annál inkább körvonalazódott a tanulók legbelül mégiscsak komoly és felelősségteljes gondolkodásmódja. Valójában szinte kivétel nélkül igazat adnak a szüleiknek és maguk is tudják, hogy csak célirányos és céltudatos munkával lehet a jövőt megalapozni, még akkor is, ha jelenleg nehezen tudnak még határozott célkitűzéseket megfogalmazni.
A diákok meséltek korábbi életükből is történeteket, sikereket, amikor céljuk megvalósítási folyamata és annak elérése örömmel töltötte el őket. Szóba kerül, milyen jó volt tervezgetni, aktívan tenni a cél eléréséért, majd örülni az eredménynek. Nem feltétlenül nagy célokra kell itt gondolni, lehet ez egy jól sikerült dolgozat, záróvizsga, vagy akár egy ötletes és személyre szóló karácsonyi ajándék kitalálása, megtervezése és megvalósítása is. Mindannyian egyetértettünk abban, hogy az ilyen örömforrások további muníciót adhatnak az embernek a szürke hétköznapokkal és feladatokkal való megbirkózáshoz.
A Boldogvár mese meghallgatása után a mi célunk a mi Boldogvárunk közös megépitése volt.
A munkánk során nagyon jól éreztük magunkat, sokat nevettünk és beszélegettünk.
A célunkat sikeresen megvalósitottuk.