Drága Szüleim,
m
a messzi Debrecenből küldöm levelemet. Képzeljétek le, most Géza bácsival lakom, itt van ő is, és egy gyönyörű szobában vagyunk ketten. Még soha ilyen szépet nem láttam. Még egy kicsit gyenge vagyok, ágyban kell feküdnöm, innen is írom a levelet. Az első szó, amit Nektek el kell mondanom, az a köszönöm. Köszönöm, hogy segítettek, hogy eljuthattam ide Debrecenbe tanulni. Mindenben igyekeztem úgy cselekedni, ahogy Ti tanítottátok nekem. Jó tanuló akartam lenni, olyan mint Géza bácsi volt, ezért szorgalmasan készültem az órákra, igyekeztem mindent megtanulni, amit a tanáraink kijelöltek számunkra. Latinból is sokat készültem, a legjobb szerettem volna lenni. Az élet nagyon nehéz itt egyedül, különösen egy magamfajta szegény diáknak, ezért úgy döntöttem, hogy dolgozni is fogok. Járok egy idős, vak bácsihoz felolvasni és képzeljétek el, van egy tanítványom is, Sanyika. Így tudok egy kis pénzt keresni és Titeket is segíteni a karlak ezzel. Minden erőmmel azon vagyok és leszek is a jövőben is, hogy a meg tudjak állni a saját lábamon és elérjem mindazt, amit együtt terveztünk. Azt szeretném, ha büszkék lennétek rám, ezért leszek mindig becsületes, tisztalelkű diák.
Csókol Titeket fiatok,
Misi
Célok kitűzése és elérése
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
Kedves Boka,
már régóta nem voltam iskolában, sajnos nagyon beteg vagyok. Amíg itthon fekszem, nem igazán tudok mit csinálni, ezért gondoltam az írásra, mert ezzel egy kicsit le tudnám foglalni magam. Mindig is Te voltál a példaképem, ezért is Neked írom az első levelet. Tudnod kell, hogy nagyon fontos nekem a grund, és a fiúk, mindig is az volt a célom, hogy közétek tartozhassak. Az iskolában is igyekeztem jól viselkedni, a lehetőségeimhez képest jól tanulni. A sportban is próbáltam helyt állni, azt szerettem volna, ha felfigyeltek rám és én is közétek tartozhatom. Örülök, hogy ott játszhatok veletek minden délután, hidd el, hogy a gittegylet az egyáltalán nem olyan fontos, inkább gyerekes butaság a részünkről. Fontos volt, hogy bízhass bennem, hogy tudd, én is bátor fiúk közé tartozom, ezért is akartam, hogy magatokkal vigyetek a vörösingesekhez. Igaz, hogy kicsi vagyok, de legyőztem a félelmeit, és mentem veletek, mert erre vágytam a legjobban. Nem akartam kimutatni sem a félelmemet, sem az aggodalmaimat. Azért voltam szívós, kitartó és amennyire csak lehet, bátor, hogy Te büszke lehess rám. Ezt tudnod kell! Remélem örülni fogsz a levelemnek, most muszáj egy kicsit aludnom, valahogy mindig olyan fáradt vagyok.
Üdvözöl hű barátod,
Nemecsek Ernő

Győri Nádorvárosi Énelk Zenei Általános Iskola
A gyerekek táblázatot készítettek egy hétre, majd ebbe minden napra kitűztek egy célt. Feladatuk volt, hogy a hét letelte után, pipát tegyenek a megvalósult célokhoz, s átgondolják, hogy a nem teljesült célok, milyen okból nem valósultak meg.

Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodája
Mivel óvodásaink 3 évesek, ezért a január havi téma feldolgozásához segítségül hívtuk a szülőket. Hiszen a vágyak, célok megfogalmazása ebben az életkorban nehézséget okoz. Mivel a családok jól ismerik egymást, tudják a belső titkokat, vágyakat, ezért evidensnek tűnt, hogy otthon próbálják meg kép formájában megjeleníteni a céljaikat, vágyaikat. Legyen ez akár egyéni, akár családi cél, vágy. Nagyon örültek a szülők a lehetőségnek. Izgatottan kezdtek hozzá a munkához, majd büszkén hozták az elkészült műveket, melyeket a gyerekek öltözőjében helyeztünk el. Így a gyerekek nap mint nap szembesülhetnek az elérendő céllal. Szívesen nézegetik, beszélgetnek róla. Akad köztük utazás, játékeszköz, cumi elajándékozása, saját ló, nagyobb ház stb. Azt gondolom ez lehetőséget adott a közös gondolkodásra, számvetésre, és nem különben egy nagyszerű közös munkára.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Mint ahogy a legtöbb esetben, most is több órát szántunk a havi Boldogórák megtartására. Bella dalának meghallgatásával kezdtük a foglalkozásokat. Öröm volt számomra, hogy emlékeztek rá, és többször kérték az újra hallgatását a hónap folyamán.
A megadott közmondások értelmezése után csoportokban dolgozták fel az önbizalom falát, melynek kivetítése a táblán való összegzés lett.
Miután visszaemlékeztünk a tavalyi tanév céljainak kitűzésére (a tavalyi céltábla, mely a tanulási eredményeink az akkor éppen aktuális állását és a tanulók festékes kézlenyomattal jelölt javítási szándékát jelezte mai napig a termünk ajtajának belső részén van; és most ezzel szembesülve felismerték, hogy a két tanuló tőlünk való lemaradását mi okozta), megbeszéltük, hogy miért fontos a célok kitűzése mellett az azokért való küzdelem is.
Más programból is szoktam meríteni jó ötleteket, így most is a „Gyereketető”-ből beemeltem az „ Így telt az évem és a célom 2019-re” feladatlapját a foglalkozásokba. Miközben a négyoldalas munkalapot töltötték, színezték, szóban is megosztották hangosan a benne foglaltakat (tavalyi kirándulásaik, kedvenc könyveik, barátaik stb.). Közben a kialakított 4×4 fős csoportban színezték ki a 2019-es évszámot, mindencsoportból mindenki egy számot. Ebből egy spontán rajzkiállítást és versenyt is létrehoztunk. Kiraktuk a szőnyegre a négy csoport által elkészített évszámokat, majd egy demokratikus szavazás döntötte el, hogy melyik csoport melyik száma kerüljön a beküldendő céltérkép közepére. Ez egy érdekes versenyt hozott létre, és mivel nagyon empatikusak egymással már akár egyénileg, akár csoportban dolgozunk, így mind a négy csoport egy-egy száma alkotta a választásuk alapján a céltérkép évszámát. Mikor erre rámutattam a megbeszélés után, ők maguk is meglepődtek a választásuk eredményén.
A Céltérkép elkészítése előtt egy frontális ötletbörzét tartottunk arról, hogy mi lehetne az osztályunk legfőbb célja. A táblára írtam ötleteiket, majd csoportban kellet kiválasztaniuk a számukra „Három kívánságot”. Ezeket elmondva kaptuk meg a legtöbb javaslat alapján a következő eredményt:
1. Mindenki jöjjön a következő tanév év elejei erdei táborba! (Idén szeptemberben sajnos nem mentünk, mert csak öt fő jelentkezett tavaly. Eddig is csak hatan fizették be, de a héten minden gyereknek sikerült megfűznie a szüleit és be is fizették a tábort.)
2. Jók legyenek a tanulmányi eredményeink. (5*)
3. „Angyalok legyünk!” jó legyen a magatartásunk!
A következő foglalkozáson a beküldendő feladat megoldásához fogtunk 3×5 fős csoportban, mivel egy tanulónk megbetegedett. A 2019-es számot ragasztottuk középre és e köré rajzolták meg azt a tekervényes utat, ami a célok eléréséhez a különböző akadályokat gördíti számukra. Elmondhatom, hogy fantasztikus csapatmunkák jöttek létre közben.
És ami a „Céltérkép” rajzolása közben jutott az eszükbe: rajzoljuk bele a Boldogság szívet, sőt tegyük is rá a képre, mintegy bizonyítékául, „hogy szeretjük egymást és szeretni is fogjuk.”
Mivel egyszerre csak egy csoport tudott alkotni, ismét segítségül hívtam egy másik programot, ami egyben egy rajzverseny pályázati kiírása is: a „Gyémántbogár Díj 2019”, mely felhívásában azt írta ki, hogy rajzoljanak tíz szívet, majd színezzék ki pirosra és utána díszítsék, rajzoljanak köré bármit. Úgy gondolom, hogy ez kapcsolódik a Boldogórák programjához is, ezért a legjobb rajzokat beküldjük a versenyre, és a megmaradó időt is hasznosan töltötték diákjaim.
Miután elkészült a Céltérkép érdeklődve hallgatták egymás útvesztőinek történetét.
A „Hogyan érezted magad a foglalkozásokon zárókörben” egyöntetűen mindenki a mosolygós szmájlihoz állt és újra kérték a hónap dalát, majd az egész CD meghallgatását is.
Kecskeméti Belvárosi ZrínyiIlona Általános Iskola VárosföldiÁltalános Iskolája
Ebben a hónapban a célokról beszélgettünk. A tavalyi tanévben is meg tudtak rövidebb és hosszabb távú célokat fogalmazni a nebulók, de idén már komolyabbak lettek ezek a célok és a megvalósításukhoz is több ötletet tudtak megfogalmazni.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
– El kell érni a csengettyűt! Hogyan ? Nem mehetünk oda érte! A célunk egy csengő elérése volt, de nem állhattunk fel és mehettünk érte és nem is hozhatta oda valaki. A gyerekek rövid gondolkodás után rájöttek, ha egymás mellé állnak talán elérik. De sajnos ez így nem sikerült. A következő lépésnél kezüket megfogták és kihúzták a láncot. A célt elértük , de csak úgy érkezhettünk vissza a meseszőnyegre ha három hópehely az orrunkra esett, majd kívántunk valamit. A dramatikus játék során érzelmeik megnyilvánultak, egész lényüket átjárta a tevékenység.A szőnyegen meghallgatták János történetét. A mesét többféleképpen dolgoztuk fel . Dramatikus játékkal, rajzolással, építéssel. Nagyon jó hangulatú kis foglalkozás volt.
fábiánsebestyéni arany jános óvoda,közművelődési intézmény és könyvtár
A téma feldolgozását relaxációval kezdtük. A következő játékokat választottam az ajánlottak közül:
1. Az én hangom
2. Együtt az Á, Ó, Ú
3. Hervad a virágom, éled a virágom
4. Rongybabává válok, csak pihenni vágyok
5. Totyog a liba, nagy a galiba
Majd meghallgattuk a Van nekem egy álmom c. dalt.
Beszélgetést kezdeményeztem az álmokról , és vágyakról, célokról. Mindenki mondhatott egyet-egyet. A dajka néni vágyát is megkérdeztük, hogy mi az; és én is elmondtam a sajátom.
A vágyak megvalósítását célba dobással játszottuk el. Az volt a tét, hogy aki beletalál a zsámolyba babzsákkal,annak megvalósul a vágya, célja. Több gyermeknek sikerült ez.
A téma feldolgozását a Boldogvárról szóló mesével folytattam, melyet az ajánlott, irányított kérdésekkel dolgoztam fel. A téma lezárása a színező kiszínezése volt. Színezés közben többször lejátszottam a Van nekem egy álmom c. dalt.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Megtartottuk az idei év első Boldogságóráját, mely a célok témaköré épült. A jó hangulatú foglalkozás üzenete: legmerészebb álmaink is megvalósíthatók. Az önmegvalósítás azoknak a céloknak az elérése, amelyek boldoggá tesznek, amik irányt és értelmet adnak életünknek.