Januári témánk a „Célok kitűzése és elérése” volt.
Az órát közös beszélgetéssel kezdtük. Mindenki elmondta néhány rövid-, és hosszútávú célját. Ezután jól illett a beszélgetéshez Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mese. Ezt felidézve mindenki elgondolkodhatott azon, hogy mindig tudjunk örülni az elért sikereknek, az apró, pici lépéseknek és soha ne legyünk telhetetlenek, mert akkor semmit nem tudunk értékelni az életben. Ezután egy rejtvény megfejtése is erre világított rá. Miután az egyéni célokról beszélgettünk, rátértünk az osztály közös céljaira. A közeledő események, feladatok mindig rejtenek célokat. Ezeket átbeszéltük a kis közösségünkkel kapcsolatban is. Mivel lezártuk az első félévet, tanulmányi munkánkkal kapcsolatban is mindenki végig gondolhatta a saját céljait. Ehhez erősségléggömböket rajzoltak a gyerekek, hogy még inkább tisztában legyenek önmagukkal. Végül mindenki saját címert rajzolt, amelyben helyet kaptak a múlt fontosabb szimbólumai, illetve a jövő céljai. Az elkészült munkák a faliújságunkra kerültek.
Célok kitűzése és elérése
A gyerekek megfogalmazták céljaikat erre az évre.Beszélgettünk arról is,hogy mit fognak tenni azért,hogy meg is valósuljanak álmaik.
Azután szerencsehozó lóheréket készítettek csoportokban.
Januári boldogságóránk témája a Célok kitűzése és elérése volt. Az órát beszélgetéssel kezdtük. A gyerekek elmesélhették rövid és hosszú távú céljaikat. Majd egy feladatlapot töltöttek ki, melynek címe Én és az Új év. Ezután papírra szerencsekereket rajzoltak, melyre ráírták rövid illetve hosszú távú céljaikat. A foglalkozás végén meghallgattuk a hónap dalát.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A mese meghallgatása után, a céljainkról beszélgettünk, és mindenki lerajzolta azokat.
A boldogságórákon arról beszélgettünk, hogy hogyan érhetjük el a céljainkat, hogyan oszthatjuk be hasznosan az időnket, hogyan oldhatjuk meg a nehéz feladatokat. Beszéltünk a saját és az osztályunk közös céljairól. Készítettünk mindannyian egy saját és egy közös tervet a 2. félévre.
A célok kitűzése, elérése témánkat relaxációs gyakorlattal indítottuk „az én hangom” gyakorlattal. Beszélgető kör keretén belül a téma megértését segítő példagyakorlatokat játszottunk, s kitalálta mindenki milyen célt tűzhet ki maga elé. Amíg gondolataikat „összeszedték” Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalára táncoltunk. Témafeldolgozást segítő Célbadobó játékkal folytattuk, mely alatt nagyon koncentráltak a gyermekek, hogy a célt elérhessék, sikerüljön a babzsákjaikat a kosárba juttatni. Majd együttesen összefogva, közös cél elérését jelképezve a Boldogságvár puzzle-t rakták ki, egymást segítve. Végső játékként bundás Mackóvá változva, segítettek hogy hazajuthassak Mackó mamához az iskolából, a térkép segítségével. Ezt a térképet feladatok teljesítése árán sikeresen kinyitottuk s fényt derült a haza útra. A családok bevonásához feladatlapokat vittek haza, melyet a családi körben együtt közösen szineznek ki témához igazodóan. A közös tevékenykedést, témafeldolgozást szokás szerint táccal és énekkel zártuk.
A tevékenység helye: Jászdózsai Mocorgó Óvoda és Mini Bölcsőde
Korcsoport: kiscsoport
A tevékenységet vezeti: Bozóki Katalin
A tevékenység témája: Célok kitűzése és elérése
A tevékenység feladatai:
• Önbecsülés fejlesztése
• Pozitív érzelmek felerősítése
• A várakozás, türelem fejlesztése
• Az együttműködés, társas kapcsolatok alakítása.
• Kudarctűrő képesség fejlesztése
I. A tevékenységet kezdő relaxáció:
Bagdy Emőke relaxációs gyakorlat„ Kitárom a világom, mint egy virág kinyílok….kitárom a világom.”
II. A tevékenységet kezdő éneklés:
Bagdi Bella: Van nekem egy álmom
IV. A téma feldolgozása
Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje
V. A tevékenység lezárása
• Akadálypálya bejárása
Eszközök: mozgáskotta eszközei (babzsák, lépegető), tornapad, karika, zsámoly, babzsák
• A célok elérésének jele: közösen felragasztjuk a lépcsőfokra
Januárban célokat tűztünk ki a 2.félévre vonatkozóan, mindenki elmondhatta mit szeretne elérni, és mit gondol, hogyan fogja tudni azt megvalósítani. Beszélgettünk a távoli jövőről, arról, mivel szeretnének foglalkozni ha majd nagyon lesznek. Elkészítettük a címert, benne a szimbólumokkal, melyek a foglalkozásra utalnak. Óra végén ki kellett találniuk egymás munkái alapján, hogy mire gondolt a készítője. Többnyire sikerült is.