Kecskeméti Zrinyi Ilona Belvárosi Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája

Ebben a hónapban a célok kitűzéséről és fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel. Elmondták, hogy mire vágynak, mit szeretnének elérni vagy kipróbálni, mi az, ami boldoggá tenné őket. Elsősorban rövid távú célokat tűztek ki maguk elé. Megismerkedtünk a mesével, sokat színeztünk, rajzoltunk és beszélgettünk a témáról. Készítettünk egy naptárt a II. félévre, melybe beleírtuk az előttünk álló feladatokat, eseményeket, az ezekkel kapcsolatos céljainkat és megbeszéltük, hogy mit kell tennünk azért, hogy a terveink megvalósuljanak.
Rendesné Vezér Andrea/osztályfőnök
Radó T.Általános Iskola és EGYMI
Új év kezdődött, a fogadkozások ideje. Mi is szeretnénk sok mindent elérni ebben az évben. Volt, akinek könnyen ment a cél megfogalmazása, másoknak segítséget kellett hozzá adni. Végül csak kitaláltuk, melyek a rövidtávú, a középtávú és a hosszútávú céljaink. leírtuk a plakátra is.
A téma feldolgozása a „Varázs hópihe” és a célba dobás játékokkal egy mozgás foglalkozás keretében történt. Első körben a kívánságok elsősorban tárgyi dolgokra vonatkoztak, azonban amikor „Mit tehetsz érte, hogy megvalósuljon?” kérdésre kerestük a választ, többen módosították kívánságaikat. Ezt a célba dobás során megélt pozitív élmények is elősegítették, hisz mindenki örült, amikor az egyre szűkülő kapukon keresztül is célba ért a labda.(A mi esetünkben a mókus odúba gurítottuk a mogyorót). Mindannyian átéltük a sikert és ez tovább ösztönözte, erőfeszítésre késztette a csoportot.
Veszprémi Kastélykert körzeti Óvoda
A célok célkitűzések témakörben a Maci csoportban többször beszélgettünk a gyerekekkel saját céljaikról azok eléréséről. Mindenki elmondhatta, hogy mit szeretne:
– Ki úszni, ki cipőt kötni szeretne meg tanulni, de volt, aki kirándulni szeretne elmenni.
Abban mindenki egyetértett, hogy mindent meg kell tervezni és, hogy az előttük álló feladatokat meg kell oldani.
A beszélgetéseket követően „Az elrabolt királykisasszony” című népmesére építve közösen kiszabadítottuk a királykisasszonyt Sárkányországból. Hosszú utat tettünk meg: Az óvoda több helyszínén (konyhás néniknél, Csiga-biga csoportban, vezető óvó néninél, titkár néninél) különböző feladatokat oldottunk meg egyénileg és együttműködve a társakkal. A feladatok megoldásával tudták kiszabadítani a királykisasszonyt. Aki végigjárta az utat elnyerte a méltó jutalmát a „gyémánt szívet”.
A gyerekek a játék során megérezték, az együttműködés és a kitartás fontosságát.
A téma feldolgozását a „Van nekem egy álmom” című dallal zártuk, amit nagyon megszerettek a gyerekek. A csoportban mindenki jókedvvel, örömmel vett részt a tevékenységben.
Csatári Gabriella – óvodapedagógus
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Osztályunkkal készülünk a Kosztolányi Gálára, melynek témája: Tájak, népek kultúrák. Produkciónkhoz, mint elérendő közös célhoz készítettünk egy tablót, amelyen jelöltük a feladatokat, a cél eléréséhez szükséges apróbb lépéseket, valamint elosztottuk a szerepeket, feladatokat.
MESEHÁZ ÓVODA KEREKERDŐ TAGOVODA
Visszatekintettünk az előző időszak boldogságaira, élményeire. Megbeszéltük a további feladatainkat, célokat, vágyainkat, kívánságainkat. A csoportban a gyerekekkel megcsináltuk az eseménynaptárt, megbeszéltük a közeli és távoli célokat, feladatokat. Mit kell tenni, hogy elérjük a céljainkat?? Milyen események, ünnepek lesznek még? Mennyire fontos a célkitűzés, az út kijelölése? Azért is fontosak ezek, mert aktívan kell magunkat tartani, így elkerüljük az unalmat, az egészségtelen életmódot. A célok kitűzése azért is fontos még, mert fejleszti a társas kapcsolatainkat, viszonyainkat, konfliktuskezeléseinket, együttműködésünket társainkkal, és megtanulunk kompromisszumot kötni. A legtöbb gyermek a csoportban tervet készített alagutakon, mocsaras vidéken, hegyen, völgyön keresztül rajzolta le a végső célállomást. A boldogságvár meséje nagy kedvenc volt. Lerajzolták a kulcsot, beleszőtték az aznapi játékukba. Megcsináltuk a boldogságvárat, és puzzle játékot készítettünk belőle. Hetekig játszottak vele, és még fognak is. Táblázatot készítettünk, amire az elkövetkező eseményeinket, terveinket, vágyainkat írtuk fel. A varázshópehely belélegzésével kívánságok fogalmazódtak meg, és kíváncsian várják, hogy megvalósul -e. Lerajzolni nem szerették volna, a macitérkép feladataival a következő hét vége felé tudunk foglalkozni, mivel macis hetünk lesz, és megfigyeljük február másodikán, hogy kijön -e a medve a barlangjából. Több macis verset, éneket, mesét fogunk tanulni, és maciformájú süteményt készítünk magunknak és a behozott plüssmackóknak. Ekkor macikkal tornázunk, páros gyakorlatokat végzünk. Eszünk, táncolunk, mulatunk, tanulunk és alszunk 2 hétig. Ez a rövidtávú célunk.
A negyedik osztály tanulói megalkották az osztály céltérképét melynek célja az erdei iskola volt.