
Célok kitűzése és elérése


Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és AMI
A célok kitűzése és elérése a januári témánk. Az egész hónapot áthatotta a téma feldolgozása. Boldogságóráinkon 4. osztályom két csoportjával külön dolgoztunk:
1. Repül a karom, ha akarom című relaxációs gyakorlat végzése.
2. Jean De La Fontaine: A teknős és a nyúl c. meséjének feldolgozása.
3. Puzzle kirakások.
4. Önbizalmat építs! című feladat megoldása.
5. A célok arany hegyének elméleti tervezése.
6. Jövőre felső tagozatos leszek – miben kell még fejlődnöm addig? A célok tanulói megfogalmazása.
Vizuális kultúra órákon és a napközis szabadidőben készült a célok arany hegye, majd a gyerekek a legjobban megfogalmazott célokat szavazással választották ki, majd írták a zászlócskákra. Elkészült az önértékelés 10 pontja, s hozzá az értékelő skála. Minden gyermek nevét felírtuk egy-egy csipeszre, amit a skálán a pillanatnyi önértékelését jelezve a gyerekek feltettek valamelyik számra, amennyire jelenleg felkészültnek érzik magukat a felső tagozatra.
Nagy örömöt jelentett maga az elkészítés folyamata is, de amikor kihelyeztük a hegyet és a skálát még inkább láttam, hogy mennyire érdekeltek a tanítványaim.
A továbbiakban akár egy-egy órát is tudunk az arany hegy segítségével értékelni, de havonta biztos, hogy megnézzük, ki lépett előbbre, és megbeszéljük a fejlődést. Remélem, hogy tanítótársaim – akik részt vettek az előkészületekben – is jól tudják majd hasznosítani a gyerekek motiválásában.
Székesfehérvári Németh László Általános Iskola
A rajzolás különösen jó hangulatban telt, alig akarták abbahagyni. Jó volt nézni, ahogy beszélgettek, ötleteltek a másikkal, hogy mit, hogyan folytassanak. A következő órán már sokkal bátrabban beszéltek vágyaikról, elképzeléseikről.
Somogyi Rezső Általános Iskola Kisvárda
E havi témánk a célok kitűzése volt.Közös célként a bizonyítvány jegyeinek javítását tűztük ki.Az ehhez vezető utakat kerestük meg közösen.
Bocskai István református Általános Iskola
Céltérképünk készítése előtt számba vettük, hogy mik azok a tulajdonságok, amik közelebb visznek, és amik eltérítenek minket azoktól. Ezekből a legfontosabbakat vetettük rajz formájában papírra.
Szolnoki Szolgáltatási Centrum Sipos Orván Szakképző Iskola és Kollégium
11.D-s csoportom bakancslistát készített. Mertek nagyot álmodni!
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A gyerekekkel a relaxációs gyakorlatokat követően beszélgettünk a célok kitűzéséről, elérésének módszereiről és arról, hogy a nehézségek, az esetleges kudarcok természetes velejárói a célok megvalósításának. Leszögeztük, hogyha kitartóak és kellően motiváltak vagyunk, akkor bármilyen célt elérhetünk. Majd megkerestük a varázsszót a keresztrejtvényben és az Útkeresőt is megoldották a munkafüzetben. Ezután olyan 3 kívánságukat írták be az aranyhalakba, aminek a teljesülését nagyon szeretnék. A öreg halász és a nagyravágyó felesége c. mesében megfigyeltük, hogyha az embernek könnyen teljesülnek a kívánságai, akkor bizony túlzásokba esik. Tanulságként megfogalmazták, hogy a céljainkért bizony meg kell dolgozni. Ezt követően közösen elkészítettük a Céltérképünket. A gyerekek nagyon élvezték a célok meghatározását. Viszont szembesülniük kellett, hogy akadályokba ütközhetünk, de nem szabad feladni. Ígéretkártyát is készítettek társuknak, amit át is adtak egymásnak. A gyerekek kívánságára többször meghallgattuk a hónap háladalát: Van nekem egy álmom. Közben játékos, utánzó mozdulatokat végeztünk. Az órát meditációs gyakorlattal fejeztük be.
Kodolányi János Német Nemzetiségi Általános Iskola és AMI
A hónap dalát hallgattuk meg kezdésnek. Beszélgettük az álmokról, célokról. Keztdetben nehezen ment a célok megfogalmazása, de aztán egy kis segítség után, már tűztek ki maguknak célt a gyerekek, és azt le is rajzolták. Kitettük a falra, s majd néha rápillantunk, kinek valósult már meg az álma, célja. Megbeszéltük, hogy a célok eléréséhez mi mindent kell nekik tenni, milyen út vezet el odáig. Értelmeztünk néhány olyan közmondást, mely a témával kapcsolatos. Jó hangulatban telt az óra.