Megtanulni sielni!
Célok kitűzése és elérése
Az évet egy lazító gyakorlattal kezdtük, Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó- zenés relaxációval! A gyerekek nagyon örültek ennek a „játéknak”, együtt énekeltünk és közben lazítottunk.
A beszélgetőkörben megbeszéltük, hogy mit is jelent a cél, miért fontos a célok kitűzése, meghatározása. Ezek után minden gyermek megfogalmazta a saját célját. Vágtunk ki szíveket és bele rajzolták a céljaikat, majd felragasztottuk egy kartonra és kifüggesztettük a csoport szobába, hogy mindig szemelőt legyen. Így mindig emlékezni fogunk, hogy tenni kell a célok eléréséért. Később majd megbeszéljük, hogy kinek hogy sikerült a céljait elérni. A gyerekek otthon is folytatják, megbeszélik a család céljait. Lufipukkasztós játékkal fejeződött be a délelőtt.
A januári boldogságóra célja arra összpontosult, hogy a kollégisták ismerjék fel egy tartós boldogság elérésének legfontosabb stratégiáját. Az újév kapcsán beszélgettünk a lányok fogadalmaikról, a tervekről, majd terveket, célokat fogalmaztak meg a következő évre.
Megkezdődött az új év, itt az ideje új célok kitűzésének. Ennek jelképét, egy hajót készítettünk el, hogy jelképesen útjára indítsuk az új esztendő vizén és megfogalmazzuk jövőbeli céljainkat.
A következő boldogságóránk témája a célok kitűzése és elérésének gyakorlása volt. A téma bevezetéseként kötetlen beszélgetést kezdeményeztem a célok elérésének folyamatáról., ahol a bejárt úton való tapasztalatokból épül fel. A kitűzött célunkig, rengeteg új, ismeretlen kihívással és helyzettel találkozunk, amelyek során gyakoroljuk a megküzdést, a rezilienciát, és folyamatosan tanulunk magunkról, és a világról. Megbeszéltük, hogy a csoportban milyen célokat tűztünk ki, amit az évvégéig teljesíteni szeretnénk. A témára való hangolódásához meghallgattuk ,,Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát”, ami után mindenki elmesélte mi az ő álma, vágya. Örömvolt hallani, hogy a gyermekek milyen reálisan tudnak gondolkodni, hiszen olyan vágyaik voltak, amelyek könnyen megvalósíthatóak. A gyermekeknek bemutattam ,,Szőlő Szelli álma, avagy miért szőnek meséket a meseszövő manók?” című mesét, ami nagyon tetszett nekik, hiszen a mese interaktív volt, ahol folyamatos új helyzetekkel találkoztak, mire eljutottak a mese végéig. Pozitív életérzéssel tölt el, hogy mennyire fantáziadús és érzelem gazdagság rejlik a gyermekekben a mesén keresztül én is tapasztalatokat szerezhettem, hogy mi az, amit szeretnek egy mesében és egy-egy gyermek milyen kapcsolata van a szüleivel, szeretteivel, kinek mi az érték az ajándékozás során. A mese végén a gyermekek egy távcső segítségével lerajzolhatták, hogy mi lesz, ha nagy lesz. Öröm volt látni, hogy több gyermek is olyan szakmát választott, amivel másokon tud majd segíteni (pl.: orvos, állatorvos, mentős, ápoló, rendőr). A hónapban több önkontroll és vezetői képesség, nyitott gondolkodásmód fejlesztő játékot játszottunk a gyermekek szeretik a különböző szituációs játékokat és ez számomra is visszaigazolást ad a gyermekek aktuális szerepéről a csoportban. Az egész hónap színes és izgalommal teli utazás volt a gyermekek és jómagam számára is, elmeséltem a gyermekeknek ,,A varázsecset” című kínai népmesét, ahol olyan történettel is találkozhattak, amely sajnos nagyon is valós szituációkat tartalmaz még is azt mondja, hogy soha ne ad fel az álmaidat még ha kilátástalan is az egész élet. Azt tapasztaltam, hogy nagyon sokan megértették a történet lényegét és átértékelték azokat a problémákat, melyeket eddig nagyoknak gondoltak. A gyermekek visszajelzése erről a téma feldolgozásról, nagyon pozitív volt nagyon izgalmasnak és érdekesnek tartották ezt a témát. Kicsit féltem, hogy hogyan fogják befogadni ezt a témát, de úgy gondolom sikerült azokat a módszereket megtalálnom, aminek köszönhetően könnyedén és sikeresen megtudtam valósítani.
A gyerekekkel a mese segítségével megismerkedtünk a célokkal és az oda vezető út nehézségeivel. Megbeszéltük közösen mik lehetnek a céljaink, majd a kör közepére helyezett karikába bele kellett dobniuk a babzsákot, miközben maguk elé képzelték a céljukat. A boldogság füzetekbe pedig bekerült a munkafüzet egyik feladata, amelyben a kitűzott céljaikat jelölték meg a gyermekek.