A gyerekek nagy lelkesedéssel fogalmazták meg céljaikat.
Ezután megosztották egymással. tetszettek a gondolatok, megfogalmazások. Ügyesek voltak.
Célok kitűzése és elérése

Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Olvasás órán olyan mesékkel foglalkozunk, amelyek értékrendszere sokat tanít a gyerekeknek, ezért A nagyravágyó fekete rigó c. mesét kiváló lehetőségnek éreztem ehhez a feladathoz.
Másnak látszani, mint ami vagyok és barátot találni korunk problémája is, amit elénk tár a mese világa.
A kisfiú célja, hogy barátra leljen, de a rigó önbizalma kevés és mindig befesti magát, hogy jobbnak, szebbnek tűnjön, pedig a gyerek, azt az egyszerű fekete kismadarat keresi.
Nehéz elhinni, hogy az egyszerűség sokszor többet ad, mint a sokszor felvett külsőségek.

Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola Petőfi Sándor Tagintézmény
Az én kis boldogságaim úgy gondolták, hogy legfontosabb céljaik megegyeznek : szeretet, boldogság, jóság, barátság …., amit egy szív alakú szófelhőben soroltak fel. Mindannyian választottak egy jelet, ami jellemző rájuk, és lerajzolták a nevek mellé pl.pillangó, szív, smile stb, amit egy másik szívbe rajzoltak le. Őszintén megtárgyalták, hogy ki milyen úton jutott el a szófelhőig. Van akinek az útja teljesen egyenes volt, van, akié kicsit kanyargós volt, van, akinek akadályokkal tűzdelt. De úgy gondolták, mára már sikerült mindenkinek eljutni a szív alakú szófelhőhöz, ami tele van gyönyörűséges célokkal. Én pedig egyetértek velük!
A januári hónap témája: „A célok kitűzése és elérése.” Amint elkezdtem a gyerekeknek a célokról és azok eléréséről beszélni a saját példámon keresztül, először meglepődtem, hogy milyen gyorsan megértették miről is van szó. Utána pedig rájöttem, hogy a mai világban a gyermekek szüleiktől sokszor hallanak vágyakról, célokról és azok teljesítéséről. Szinte rögtön elkezdtek vágyaikról, céljaikról és az „elérési stratégiáról” beszélni. Az egyik kislány elmesélte, hogy bár nagyon fárasztó balettra járni, nehéz a tánc, de nem hagyja abba, mert balett táncosnő szeretne lenni. Csodálatos életcélok fogalmazódtak meg, autóversenyző, rendőr, van aki focista szeretne lenni és a FIFA világbajnokságra eljutni. Voltak gyerekek akik közelebbi célokat fogalmaztak meg, mások konkrét életcélokat. Megbeszéltük, hogy a kisebb célok is fontosak a boldogság eléréséhez, mit például korcsolyázni vagy karatézni tanulni. Kívánom, az egész csoportomnak, hogy boldogok, elégedettek legyenek, el tudják érni a céljaikat. A foglalkozás végén Bagdy Emőke által ajánlott relaxációs gyakorlatot hajtottuk végre, miszerint lefeküdtünk a szőnyegre, „egy lufival felrepültünk a felhők közé majd ráültünk egy felhőre és elképzeltük vágyainkat”. Nagyon jól éreztük magunkat.
Beszélgetés indítójaként az Isteni lottó / Így mesélték tovább a szünetben…/történet volt, kinek mi az amit szeretne az életben elérni, és megfogalmazni miért fontos ez számára. Mi az ami meggátolhat és arra jutottunk leginkább saját magunk! Sokat hallgattuk a hónap dalait miközben ezeket a térképeket készítettük. Meditáltunk és próbáltuk minnél konkrétabban elmesélni, hogy hogyan ünnepeljük meg az elért céljainkat.
Rétsági Általános Iskola Madách Imre Tagintézménye
Januári boldogságóráinkon előbb értékeltük a 2018-as évünket, a kitűzött céljaink megvalósulását
– és igazán csak pozitív visszacsatolások érkeztek! A mostani – közeli, és távolabbi – céljaink, közös célkitűzéseink kapcsán nagyon, de nagyon jókat beszélgettünk, meséltünk. Sokat daloltunk. Megegyeztünk, hogy készítünk egyéni, és közös céltérképet is. Ám nem feledkezünk meg a jó cselekedetekről januárban sem: a nagybeteg Hannának mindannyian gyógyító szívecskéket rajzoltunk:)
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Januárban a célok kitűzése és elérése téma még aktuálisabb volt számunkra, mint egy évvel ezelőtt. Nyolcadikosok lettek a tavalyi „7próbásokból”, akik továbbtanulás előtt állnak. Az osztály jó része már érzi, hogy nagy változások, próbatételek várnak rájuk és sok területen váltás, elválás történik hamarosan az életükben. Vannak azonban olyan gyerekek is közöttük, akik még mindig nem igazán fogják föl a jelentőségét annak, hogy mennyire fontos most az, hogy mi mindent tesznek meg a kitűzött céljaikért. A januári boldogságórákon ez a különbség nagyon jól érzékelhető volt.
Az első órán egy célokkal kapcsolatos meditációval hangolódtunk rá a témára. A meditációt a tankönyv irányt mutató mondatainak segítségével vezettem, mely a gyerekek életének minden fontos területére kiterjedt. Ezután a zenés vizualizáció után, még az élmények hatása alatt, saját céllistát állítottak össze a gyerekek. Ezekből derült ki leginkább a beszámolóm elején leírt különbség a tanulók szemlélete, önérvényesítési törekvésük intenzitása között. Szomorúan olvastam néhányak céllistáját. Azt azonban örömmel fogadtam, és nap, mint nap tapasztalom, hogy a többiek egyre inkább éretten, felelősségteljesen gondolkodnak. Az óra további részében a céltalanul és a célokkal élt élet értelméről, jellemzőiről, következményeiről beszélgettünk, példákkal alátámasztva. Elgondolkodtató, hogy az eltérést, a minőségbeli különbséget a kétféle élet között mindenki látja, elméletben mindenki tudja, hogy teljes életet csak a célok kitűzésével és elérésével élhetnek, élhetünk, tenni azonban sajnos néhányan semmit sem tesznek ezért.
A következő boldogságórán a korábbiakban kialakult csoportokban dolgoztunk a feltöltendő feladatokon. Elkészültünk a Céltérképünkkel, ami arra figyelmeztet minket, hogy bírnunk kell cérnával egészen a sikeres felvételiig. Levelet írt az osztály szépen fogalmazó emelt irodalmas leányzója, illetve elkészült a Nehéz idők című kisfilmünk is.
A januári munkák eredményei itt láthatók:
Csömöri Mátyás Király Általános Iskola
Megfogalmaztunk a gyerekekkel egy közös célt. Felírtuk egy plakát közepére, majd mindenki egyenként beírta a saját szövegbuborékába, hogy milyen személyes egyéni feladatokkal segíti a közös cél megvalósulását. Majd ezeket is felragasztottuk a plakátra.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Minden embernek, s minden gyereknek kell, hogy céljai legyenek. Célok nélkül értelmetlen minden. Miután kitűzünk egy célt magunk elé, azt el is kell érnünk. Küzdeni kell érte minden áron. Ehhez hasonló gondolatok merültek fel a gyerekekben, amikor arról beszélgettünk, hogy mit is jelent az a szó, hogy \\\\\\\”cél\\\\\\\”. A beszélgetés után le is rajzolták, hogy nekik milyen céljaik vannak, s hogyan érhetik el azokat, természetesen az akadályozó tényezőkkel együtt.