
Célok kitűzése és elérése


Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
Céltérképeinken az osztályban működő csoportok (foci csapat, kosaras lányok, bringások és állatvédők ) céljaik és az ahhoz vezető utak láthatóak. Sok sikert,kitartást nekik !
Kőbányai Harmat Általános Iskola
Az osztály nem tudott olyan célt megfogalmazni, ami mindenki számára elérendő volna. Ezért kisebb csoportokban dolgoztunk, s a 4-5 fős csapatok már találtak mindenki számára elfogadható célt. Legtöbben kertes házat és állatokat szeretnének, illetve híres emberré válni valamilyen területen. Segítséggel megtalálták a cél eléréséhez szükséges lépéseket. A gyerekekkel való beszélgetés alapján kiderült, hogy csak kevés családban tűznek ki tudatos célokat és, ha a cél megfogalmazódik, nem követi tudatos részcélokra bontás. A gyerekek nem kapnak otthon erre vonatkozó mintát, így nagyon fontos volt az elmúlt hónap tevékenysége.
Medgyesegyházi Varázserdő Óvoda
Január végén Medve hetet tartottunk az egész intézményben. Rengeteg medvés játékot játszottunk, tevékenykedtünk. Pl.: Relaxációs gyakorlat – medve vagyok cammogok.
Egyik nap elolvastuk a gyerekeknek a Boldogság vár című mesét, majd utána megbeszéltük, hogy ki mit szeretne elérni, mit szeretne megvalósítani (pl.: megtanulni gördeszkázni, rollerezni, táncolni, karatézni..). Rendeztünk egy maci kiállítást is az otthonról behozott plus macikból, és az egyik kollégánk beöltözött fő mackónak. A hét lezárásaként pénteken a mi csoportunk adja elő a „Kibújás vagy bebújás” című mesét, így a hét elején közös célként, a csoport céljának azt tűztük ki, hogy ügyesen megtanulják a szerepet és előadják az egész óvoda előtt.
Fekete István- Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium
Gondolattérképet készítettünk a tanév második felére kitűzendő céljainkról. A szeretetteljes osztályközösség kialakítását és a jó bizonyítvány megszerzését választottuk ki a halmazból. Mindkét célhoz társasjáték táblát készítettünk. Kártyákra a cél elérését segítő és azt akadályozó tevékenységeket írtak a gyerekek. A megjelölt mezőkre érve húznak a tevékenység kártyákból, ezzel haladásukat vagy elősegítik, vagy gátolják. Szünetekben és szabadidőben élvezettel játszanak.
Encsi Csoda- Vár Óvoda és Bölcsőde
Közösen rajzolták le , milyen célokat szeretnének elérni. Sokféle cél megjelenítésre került, pl. Repülővel utazni, családdal kirándulni, baráttal mozizni.
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
Tanítványaimmal Petőfi Sándor „mesehőse”, Kukoricza Jancsi nevében írtunk levelet arról, hogy miként sikerült megvalósítania életcélját:
Kedves Gazduram!
Már rég történt, hogy a nyáj elvesztése miatt elkergettél a háztól, és el kellett válnom szeretett Iluskámtól. Vándorlásom során sokszor elkeseredtem, de célomat, hogy szerelmemmel egyszer majd békességben és boldogságban éljek, soha nem adtam fel. Hogyan sikerült elérnem célomat? Erről írok Kegyelmednek ebben a levélben.
Miután fájdalommal a szívemben elindultam világgá, sok veszélyes kalandba keveredtem. Először zsiványokkal találkoztam, akik el akarták venni az életem, de én túljártam az eszükön, és megmenekültem. A lelkiismeretem nem engedte, hogy elvegyem rablott kincseiket, pedig abból kárpótolhattam volna gazduramat is. De olyan pénzből, amihez vér tapad, senki nem lehet boldog!
Huszárként is sokszor veszélybe kerültem, de erőm és bátorságom mindig segítségemre volt. Katonai ruhámban nagyon tetszettem a lányoknak, sőt miután megmentettem a francia király lányát, őt is feleségül vehettem volna, de mindig eszembe jutott Iluskám és a ki nem mondott fogadalmunk. Az iránta érzett szerelem és hűség vezetett tovább. A jutalommal gályára szálltam, hogy hazatérjek, és már tervezgettem a boldog jövőt.
Már nagyon közel jártam ahhoz, hogy elérjem célomat, ám a sors másképpen akarta. Egy hatalmas tengeri vihar elsodorta a kincseket, de szerencsére meghagyta életemet. Erő és ügyesség és persze szerencse is kellett hozzá, hogy a griffmadár éppen szülőfalum határában tegyen le.
Megkereshettem volna magát, de a fájdalom, amit szeretett Iluskám halála miatt éreztem, teljesen lebénított. Eltántorogtam a sírjához, keservesen megsirattam. Ekkor úgy éreztem, hogy céltalanná vált az életem, nincs értelme tovább élnem!
Ismét vándorútra indultam. Az óriások csőszét és királyát is sikerült megölnöm, előrelátásomnak és leleményességemnek köszönhetően. Sok óriás állt így a szolgálatomba, és a tőlük kapott síppal sötétség országában megszabadítottam a világot a gonoszságtól.
Utam során többször is kértem segítséget, a fazekas és a halász is útbaigazított. A nehézségekkel azonban nekem kellett megbirkóznom.
Az óriás vállán átkeltem az Óperenciás-tengeren, és elérkeztem Tündérország határához. Nem is sejtettem, hogy milyen közel vagyok, hogy elérjem célomat!
Hatalmas erő kellett, hogy legyőzzem az első két kapu félelmetes őreit, a sárkánykígyó elpusztításához pedig éles eszemre volt szükség.
Beléptem a boldogság földjére, és a csodálatos látványtól még jobban elszomorodtam. Csak én nem lehetek boldog? Már majdnem belevetettem magam Tündérország tavába, amikor megláttam, hogy a szerelmem sírjáról leszakított rózsa az élet vizétől Iluskává változik. Végre beteljesült minden vágyam: Tündérország fejedelmeként megleltem a boldogságot.
Látja, Gazdám, ha nagyon szeretnénk valamit, azt képesek vagyunk elérni, csak kitartóan küzdenünk kell érte! Megtanultam, hogy még a legreménytelenebb helyzetekben sem szabad feladni! És ne csak magunkban bízzunk, hanem higgyünk a csodákban is, mert vannak!
Remélem, megbékélt azóta, és örül az én nagy boldogságomnak.
Tündérország, 2019. január 31.
Szeretettel:
Nevelt fia, Kukoricza Jancsi
Budapest Főváros XIII.ker Önkormányzat Egyesített Óvoda Varázskarika Tagóvoda
Téma bevezetése: A témához kapcsolódó dal meghallgatása, majd a mese elmesélése. Téma feldolgozása: Beszélgetés vágyainkról, céljainkról. Mindenki lerajzolta mi a célja