A martfűi 2. a osztályos gyerekekkel felépítettük a célpiramisunkat.

Martfűi József Attila Általános Iskola
A martfűi 2. a osztályos gyerekekkel felépítettük a célpiramisunkat.
Beszélgettünk céljainkról. Rövid- és hosszútávú terveinkről. Buktatókról, akadályokról.
A félév zárása után könnyedebb témával foglalkoztunk. Félretettük kicsit a tanulást és a vele járó gondokat. Elterveztük az osztálykirándulást: Hogy KELL! Hogy LEGYEN! És MENJÜNK! és a lényeg, ami mindig nehéz: MINDENKI!!! Ezt a legnehezebb megvalósítani. A gyerekek hetedik éve járnak együtt. Sok volt a jövés-menés az osztályban, mind a diákok, mind a tanárok között. Akik maradtak, összetartoznak, fontosnak tartják, hogy mindenki ott legyen! Ezt tartották legfontosabbnak. Maguk fogalmazták meg, hogy az úticél szinte mindegy, de most az egyszer végre mindenki jöjjön el! Ne legyen akadály, ne legyen, hogy nem akarok, ne legyen, hogy nem engednek el, ne legyen, hogy nincs rá pénz! Ezekről a hétköznapi problémákról beszélgetve vázoltuk fel, hogy elérjük ezt a célt!
Martfűi József Attila Általános Iskola
A martfűi 2. a osztályos gyerekekkel felépítettük a célpiramisunkat.
Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI
Egész hónapban arról beszélgettünk, mik a céljaink. Holnap és nagy korunkban.
Megfogalmaztuk pillanatnyi terveinket, melyről megrajzoltuk a célok fáját. Minden gyerek belediktálta, mit szeretne. Később a felnőttkori célok is szóba kerültek. Majd megfogalmaztuk az osztályunk céljait. A végén megbeszéltük, hogy a legfontosabb a megbeszélt lépéseket közösen betartani, hisz ekkor leszünk elégedettek.
Martfűi József Attila Általános Iskola
A martfűi 2. a osztályos gyerekekkel felépítettük a célpiramisunkat.
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
Januári boldogságóránkon az újévi fogadalmakról beszélgettünk. Kiderült, hogy mindenki megfogadott már egy fontos dolgot, amin változtatni szeretne és tesz is érte. Ezek ott sorakoztak a terem falán. Most csak átismételtük őket és megbeszéltük, hogy mi minden segíthet bennünket a céljaink elérésében és mik azok a tényezők, amelyek akadályozhatnak. Az egészet egy nehéz utazáshoz hasonlítottuk, amely során dacosság hegyen, lustaság mocsáron, fáradtság árkon, stb kell keresztüljutnunk, miközben erőt meríthetünk a kedvesség napsütésből, vagy a türelmesség szivárvány látványától. A gyerekek hamar ráéreztek az analógiára és szebbnél szebb kis térképek születtek, miközben azon agyaltak és ötleteltek, hogy milyen nehézségek kerülhetnek még az útjukba és mi minden segítheti őket a célok elérésében.