Az óra elejét mediációs gyakorlatokkal kezdtük.Feldolgoztuk a hónap témáját.Majd a tanulók elkészítették a közös három kívánság poszterüket.Az alkotásbközben pedig a hónap dalát hallgattuk.Remek hangulatban zajlott az óra menete.

Az óra elejét mediációs gyakorlatokkal kezdtük.Feldolgoztuk a hónap témáját.Majd a tanulók elkészítették a közös három kívánság poszterüket.Az alkotásbközben pedig a hónap dalát hallgattuk.Remek hangulatban zajlott az óra menete.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
Az egyéni célokból indultunk ki, ezeket összegyűjtöttük napi-heti és távlati célként is.
De írtunk hétvégi célokat is, hiszen ezek eltérőek az iskolai céloktól. Árnyalatot adott arról,hogy ki mire vágyik a családban. Ezen célokat nem egyesítettük.
3csoportba dolgoztak a gyerekek és az egyéni célokból igyekezték megkeresni az esetleg csoport- vagy osztálycélokat, továbbra is napi-heti és távlati célként.Végül a 3 csoport munkáját összegyúrtuk osztályszintre. Kemény munka volt, de megérte. Azonosulni tudtak,az így „megtalált célokkal”.
Hulla-hopp karikákkal dolgoztak,ezek segítették a halmazok kialakítását.
A foglalkozás végén mindenki nagy derültségére. 🙂 hulla-hoppoztunk…………….
A hónap témája a célok kitűzése és elérése volt.A diákokkal megbeszéltük,hogy ennek miért is van nagy jelentősége az életünk során.Majd összegyűjtöttük,hogy osztály szintén milyen közös céljaink vannak.Végezetül meghallgattuk a hónap dalát.
KVPÁI ÉS AMI Móricz Zsigmond Általános Iskolája
Az általános iskolásoknak az első komolyabb célkitűzés a továbbtanulás, ezt próbáltuk ábrázolni. A cél minden esetben ugyanaz!
Törökszentmiklósi Óvodai Intézmény Nyitnikék tagóvoda
Több apró célunk is volt ebben a hónapban. Célunk volt a kiszínezett Boldogvárral díszíteni a Boldogságóra falunkat. Megtanultunk kirakózni a Boldogságvárral, bejártuk a barátsághoz vezető kanyargós utat.
Képes eseménynaptárt készítettünk, ami nap, mint nap segít nekünk a célunk elérésében. Míg eljön a Farsangi mulatság, sokat énekelünk, verselünk, mondókázunk, mozgunk, és a végén egy fergetegeset táncolunk.
A hónap témája kisebb fejtörést okozott a gyerekeknek. Eleinte saját céljaikat és terveiket fogalmazták meg aztán az előttünk álló félév feladatait és a megvalósításához szükséges momentumokat szedtük össze. Kreativitásuk is kicsit alábbhagyott, de végeredményben okos gondolataik születtek.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Csoportos beszélgetés során gyűjtöttünk ötleteket. Ezek közül a BARÁTSÁG-Egy csapat vagyunk! lett a kiválasztott cél. Ehhez készítettük el a rajzos térképet, útelágazásokkal, akadályokkal, a célhoz vezető pozitív állomásokkal.
Csoport: 9 alsó tagozatos tanuló, 1. (per 2.), 2., 3, és 4. osztályfokon – ebből 8 tanulásban akadályozott, 1 értelmileg akadályozott. A tanulásban akadályozottak közül ketten autisták.
Feladat: Írjon a csoportod egy mesehős vagy filmbeli szereplő nevében levelet egy másik szereplőnek arról, hogy hogyan sikerült elérnie legnagyobb célját.
Cél: a) minél jobban megismertetni a boldogság fogalmát a tanulók értelmi szintjéhez képest; b) és tudatosítani ebben a célok és életcélok jelentőségét.
Fejlesztési terület: a szubjektív benső örömérzet proszociális megteremtése, növelése, fenntartása.
Módszer: frontális irányítású kooperatív tevékenység.
Eszközök: számítógép, hangszóró, egy A3-as lap és egy ceruza.
Helyszín és időtartam: tanulószoba, 45 perc.
1. (5 perc) Mozgásos relaxáció: „Medve vagyok és cammogok”. „Repül a madár szárnyalva. Száll, mert szabad madár.”
Előző nap szabadidős foglalkozásként megnézzük a Csukás István által írt Süsü, a sárkány c. bábfilmet, ami 53 perces. Ezzel a nagy epizóddal indul a történet. Süsüt kitagadja a háromfejű apja. Süsü világgá megy. A célja, hogy szerető, befogadó társaságra leljen. Eléri a célját: jó barátságba kerül a Kóbor királyfival, és megszereti egy öreg király népe.
2. (5 perc) Tanári narráció (ismétlés): Boldogabbak azok az emberek, akik valami fontos dologra törekszenek, akiknek van céljuk. Néhány példa. Van, akinek egy szakma, egy mesterség a célja. Van, aki bajnok akar lenni egy sportágban. Az is lehet cél valakinek, hogy javítson egy osztályzatot matematikából, vagy hogy ő legyen az osztályban a legjobb futó. Akinek van határozott célja, és tesz is érte, az céltudatos.
3. (5 perc) A feladat ismertetése: Az a feladatunk, hogy levelet írjunk Süsü nevében, süsü háromfejű apjának arról, hogy miképp sikerült elérnie élete nagy célját: azt, hogy szeressék és befogadják.
4. (20 perc) A levélírás: Ki kell választani valakit, lehetőleg egy önként jelentkezőt, aki vállalja az írnok szerepet. Megbeszéljük a történetet, s annak fő fejleményeit. Néhány mondatban összefoglaljuk.
5. (5 perc) Meditáció (TK 131. o.): Hunyd le a szemed, kövesd a légzésed ritmusát, és hagyd, hogy figyelmed megérkezzen a belső világodba. Kérdezd meg magad: Mit szeretnék elérni? Mondd magadnak: a célom az, hogy felnőtt legyek, sikeres, bátor, erős. És most képzeld el magad felnőttnek!
Csoport: 9 alsó tagozatos tanuló, 1. (per 2.), 2., 3, és 4. osztályfokon – ebből 8 tanulásban akadályozott, 1 értelmileg akadályozott. A tanulásban akadályozottak közül ketten autisták.
Feladat: Készítsen a csoport egy közösen elérendő célhoz „térképet”.Ábrázolják rajta az utat, amelyet meg kell tenniük a cél eléréséhez akadályokkal, könnyebb útszakaszokkal, lehetséges elágazásokkal stb.
Cél: a) minél jobban megismertetni a boldogság fogalmát a tanulók értelmi szintjéhez képest; b) és tudatosítani ebben a célok és életcélok jelentőségét.
Fejlesztési terület: a szubjektív benső örömérzet proszociális megteremtése, növelése, fenntartása.
Módszer: frontális irányítású kooperatív tevékenység.
Eszközök: A2-es méretű fehér karton, ceruzák, zsírkréták.
Helyszín és időtartam: tanulószoba, 45 perc.
1. (5 perc) Mozgásos relaxáció: „Medve vagyok és cammogok”. „Repül a madár szárnyalva. Száll, mert szabad madár.”
2. (5 perc) Tanári narráció: Boldogabbak azok az emberek, akik valami fontos dologra törekszenek, akiknek van céljuk. Néhány példa. Van, akinek egy szakma, egy mesterség a célja. Van, aki bajnok akar lenni egy sportágban. Az is lehet cél valakinek, hogy javítson egy osztályzatot matematikából, vagy hogy ő legyen az osztályban a legjobb futó. Akinek van határozott célja, és tesz is érte, az céltudatos.
3. (5 perc) A feladat ismertetése: Most erre a szép nagy papírra egy térképet fogunk rajzolni, méghozzá egy egy olyan térképet, amely elvezet a célunkhoz. Akadályokat és kacskaringós utat is rajzolunk hozz. Mi legyen a célunk? Olyan célra gondolok, amelyet közösen tűzhetünk ki saját magunknak. Tehát mi lehet a csoportunk saját célja? Milyen akadályokat kell legyőznünk, hogy ezt a célt elérjük?
4. (20 perc) A térkép elkészítése: Ki kell választani valakit, aki rajzol. Mindenki kap valami rajzolni vagy színezni valót. Folyamatosan egyeztetünk.
5. (5 perc) Meditáció (TK 131. o.): Hunyd le a szemed, kövesd a légzésed ritmusát, és hagyd, hogy figyelmed megérkezzen a belső világodba. Kérdezd meg magad: Mit szeretnék elérni? Mondd magadnak: a célom az, hogy felnőtt legyek, sikeres, bátor, erős. És most képzeld el magad felnőttnek!