
Célok kitűzése és elérése


Gyöngyösi Kálváriaparti Sport- és Általános Iskola
Nagy lelkesedéssel készítették el a gyerekek a jövőbeli tervek, célok, elképzelések megvalósítását társasjáték formájában.
Egy középsúlyos értelmi fogyatékos tanulóval – aki a jelen pillanatban él – a jövőről és távlati célok megfogalmazásáról beszélgetni nem könnyű feladat. A „Mit csinálsz 10 év múlva- Hogy képzeled el a jövődet?” kérdésre irreális, kevésbé adekvát válaszok születtek. Ezért ebben a hónapban azt próbáltuk számba venni, hogy milyen területeken kell célokat megfogalmaznunk – vagy tevőlegesen tennünk, annak érdekében, hogy a jövőnk élhető, tartalmas legyen. A „Merjünk nagyot álmodni” irreális célok megfogalmazása, nem célravezető az ő esetükben, mivel valóságalapjuk nincs.
Összeszedtük azokat a sarkalatos pontokat, amelyek – család, egészség, tanulás, munka, sport, szórakozás, barátkozás, stb. – mentén tevőlegesen közreműködhetünk jövőnk alakításában. Továbbra is a család fontosságát hangsúlyoztam, mivel önálló életvezetésre képtelen személyek, állandó megsegítésre szorulnak.
Összeállítottunk az ikt táblára egy tablót – „jövő” – amelyhez sok kép közül válogattuk ki azokat, amelyek fontosak lehetnek a jövőnk szempontjából.
Boldogvár meséje című mese végig hallgatása után a gyermekek megfogalmazhatták saját céljaikat, majd lerajzolhatták azt. A csoport közös céljául a Boldogvár megépítése volt, melyben a lányok is szívesen részt vettek. Türelmesen, együtt tevékenykedtek a gyerekek, egymás ötletét elfogadva építkeztek, terveztek.
Kispesti Bolyai János Általános Iskola
Egész tanulságos dolgokat írtak a gyerekek. Kíváncsian hallgatták, hogy ki hogyan fejezte be a mondatait.
Boldogvár meséje segített megértenünk a számunkra nehéz cél fogalmát.Hőlégballont készítettünk, minden tanuló lufijára saját célja került. Vágyakat festettünk, Boldog Bohócot alkottunk kooperatív technikával. Komoly beszélgetések, vagy felhőtlen boldog játékok, tánc..mind helyet kaptak ebben a hónapban.
Célok témakör értelmezését segítette a témát bevezető mese, majd több sportoló inspiráló videója. Megalkottuk az osztály Cél- léggömbjeit, vágyakat festettünk, próbáltunk minél mélyebbre nézni önmagunkba. Farsangi időszak lévén Boldog Bohócunkra olyan pozitív megerősítések, élmények, érzések kerültek, melyek közelebb visznek céljaink eléréséhez.
A cél fogalmát több oldalról próbáltuk megközelíteni, amíg a tanulók saját céljaikat megfogalmazták. Videókat, idézeteket dolgoztunk fel, elkészítettük az osztály céltábláját, majd egy cél plakátot, mely tulajdonságokat sorakoztatott fel a célok eléréséhez. Egyéni és csoport célok egyaránt felszínre kerültek. A komoly témát sok játékos gyakorlat és aktív relaxáció oldotta.
A boldogságóra program 5. témája:
Az célok kitűzése és elérése
A foglalkozást kezdő mozgásalapú relaxációs gyakorlatokkal vezettük
be. Az elején meghallgattuk Bagdi Bella Van nekem egy álmom c. dalát.
A gyermekekkel megbeszéltük a dal mondanivalóját, megkértem őket,
hogy csukják be a szemüket, és figyeljenek arra, hogy mi történik velük.
Azt követően a gyerekekkel rövid és hosszú távú céljaikról
beszélgettünk. Bár az óvodások e kérdés hallatán mit szeretnének
csinálni, azért akadt néhány, aki meg tudta fogalmazni miért is vágyik az
áhított célra. A témában segítségükre vált a színező használata.
Ezt követően mind az apróságok, mind a nagyobbak Örömmel hallgatták
meg a Boldogvár meséjét, amire minden alkalommal Boldog Dóra
bevezető mondókájával hívjuk a gyerekeket.
A mese meghallgatása után lerajzolták, hogy mi az, amire ők is vágynak
valójában. Beszélgettünk arról, hogy ezt hogy lehet elérni.
Majd ezt követte a játék melyben nagy örömmel segítettek a gyerekek a
mackólánynak megoldani a feladatokat, ami a célja elérésében segített,
hogy haza találjon.
A foglalkozást a Képes vagy rá c. dal éneklésével zártuk.
2019.01.24
boldogságóra program 5. témája:
Az célok kitűzése és elérése
A foglalkozást kezdő mozgásalapú relaxációs gyakorlatokkal vezettük
be. Az elején meghallgattuk Bagdi Bella Van nekem egy álmom c. dalát.
A gyermekekkel megbeszéltük a dal mondanivalóját, megkértem őket,
hogy csukják be a szemüket, és figyeljenek arra, hogy mi történik velük.
Azt követően a gyerekekkel rövid és hosszú távú céljaikról
beszélgettünk. Bár az óvodások e kérdés hallatán mit szeretnének
csinálni, azért akadt néhány, aki meg tudta fogalmazni miért is vágyik az
áhított célra. A témában segítségükre vált a színező használata.
Ezt követően mind az apróságok, mind a nagyobbak Örömmel hallgatták
meg a Boldogvár meséjét, amire minden alkalommal Boldog Dóra
bevezető mondókájával hívjuk a gyerekeket.
A mese meghallgatása után lerajzolták, hogy mi az, amire ők is vágynak
valójában. Beszélgettünk arról, hogy ezt hogy lehet elérni.
Majd ezt követte a játék melyben nagy örömmel segítettek a gyerekek a
mackólánynak megoldani a feladatokat, ami a célja elérésében segített,
hogy haza találjon.
A foglalkozást a Képes vagy rá c. dal éneklésével zártuk.
2019.01.24