
Célok kitűzése és elérése

Dombóvári József Attila Általános Iskola
A gyerekek (nyolcadikosok) lapokra írják milyen foglalkozást űznének szívesen felnőtt korukban. A lapokat összehajtják, egy dobozba tesszük. Az első tanuló ebből húz és elmutogatja. A többiek kitalálják és megpróbálnak rájönni ki írhatta ezt a foglalkozást.
Ezután mindenki készít egy névjegyet, a vágyott foglalkozással kapcsolatban. Bemutatkoznak.
Megbeszéljük, hogy reálisak-e céljaik, mit kell tenniük a sikerét.


Mezőlaki Arany János Általános Iskola
Nagy lelkesedéssel, sok-sok kreatív ötlettel folyt a csapatmunka az osztályban.


Kőbányai Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Az elmúlt év értékelése után (rajzos élménybeszámoló) elkezdtük tervezni a jövőt. Megkértem a gyerekeket, hogy a munkafüzetük aranyhalaiba írjanak bele három kívánságot, aminek nagyon szeretnének a teljesülését. Felolvastuk őket, majd megbeszéltük, hogy kívánságok esetében könnyen túlzásokba eshet az ember. Majd elolvastuk és feldolgoztuk Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét. Megbeszéltük a feladatok megoldásait és azt , hogy mi különbözteti meg a kívánságot a saját magunk számára kitűzött céltól.Melyik teljesülésében van felelősségünk és melyikre van hatásunk. Majd a munkafüzet grafikus tervezőjébe a gyerekeknek rögzíteniük kellett 3 célkitűzést és a hozzájuk vezető legfontosabb 3 lépést is. Miután elkészültek , kiscsoportokban beszámoltak róluk. Ezután ötleteltünk és év végéig kijelöltünk az osztály számára közös célokat és a megvalósuláshoz szükséges utat. Otthoni feladatként gyűjtőmunka következett .( a megvalósuláshoz vezető út szimbolikus képei) Végül elkészítettük az osztály tablóját Közös céljaink címmel.


A gyermekkel Medve-napot valósítottunk meg. Előre meghatározott célokat tűztünk ki közösen, medve barlangot készítettünk, mint csoport-dekoráció, majd megkértem minden gyermeket, hogy a hétfői naptól kezdve plüssmedvék társaságában érkezzenek az óvodába. Közösen megbeszélt célunk az volt, hogy a medvékkel a szabad játék idejében játszunk, velük alkotunk, etetjük-itatjuk őket. Lezárás képpen a Varázshópelyhek játékot játszottuk el, amelynek végén olyan célok születtek, hogy:
– szeretném megtanulni bekötni a cipőmet
– szeretném én panírozni a húst otthon a mai vacsorára
– traktor vezető szeretnék lenni, ha akkora leszek, mint apa

Apagyi Zrínyi Ilona Általános Iskola
Saját céljaikat gyűjtötték össze és szuperhősök írtak egymásnak tanácsokat.

Földes Községi Napközi Otthonos Óvoda
Célunk minél több madár megismerése, itt telelő madarainkról való gondoskodás.