
Célok kitűzése és elérése


„Előbb csináld azt, ami szükséges, utána azt, ami lehetséges, és máris azt fogod csinálni, ami lehetetlen.”
Budafok-Tétényi Baross Gábor Általános Iskola
Ezzel a témával picit megküzdöttünk. Nehéz volt megtalálni és átgondolni a testhezálló célt. Eleinte „halászfeleséges” vágyaik voltak és inkább vágyak, mert a megvalósuláshoz szükséges lépésekre nem gondoltak. A Szokáscsere gyakorlatnál lett az áttörés. Megegyeztünk, hogy a kicsi cél is cél, onnan indulunk ki és ha az már sikerült, jöhetnek a nagyobbak. Megtapasztalták, hogy saját maguktól is függ a sikerük. Nagy szeretettel és már átgondoltan alkották meg a saját címereiket, melyek csoportképét csatoltam is a bejegyzéshez.
Köszönjük szépen. Ez egy valóban munkás téma volt nekünk.
Petőfi Sándor Általános Iskola
A másodikosok csapata a népmeséket hívta segítségül a célok kitűzéséhez, és ahhoz, hogy megtanulják, a nehézség és a sárkány legyőzhető, a cél pedig elérhető. Gyerekrajzok ábrázolják a rengeteg lehetőséget, mellyel közelebb kerülünk egy áhított dologhoz, álomhoz. Ezeket a rajzokat értelmezve került mindenki közelebb a saját céljához.
Pápai Városi Óvodák Vajda Péter lakótelepi Tagóvodája
Ebben a nevelési évben a szokásostól eltérő módon szerettem volna a gyerekeket a farsangra hangolni egy hosszabb projekt keretében úgy, hogy közben valódi felejthetetlen élményhez jussanak. Mindezt jó lehetőségnek éreztem a \”Célok kitűzése és elérése\” téma feldolgozásához is.
A téma egy mese köré épült: Manóországban egy morcos kismanó, Szimballó, aki nem szerette a farsangot, elvarázsolta a színeket, és minden feketévé változott…. Segítségkérő levéllel fordultak hozzánk a színek nélküli világból a Manógyerekek, hiszen színek nélkül elképzelhetetlen volt, hogyan fogják megtartani farsangi mulatságukat.
A gyerekek teljesen beleélték magukat a mese világába, és az első döbbenet után azonnali reakciójuk volt, hogy segítsünk valahogyan. De vajon hogyan lehetne jobb belátásra bírni egy bizonyára szomorú, elkeseredett Manót..? Célom a kérdésfelvetéssel az volt, hogy a gyermekeket közös gondolkodásra, probléma megoldásra ösztönözzem, egy közös célért összefogva, együtt gondolkodva, ötletelve jussunk el a megoldáshoz úgy, hogy EGYÜTT teszünk is érte nap mint nap. Minden nap megpróbáltunk visszavarázsolni egy színt. Arra a következtetésre jutottunk, ha a kismanó meglátja, hogy mind ugyanolyan színű ruhába öltözünk, és milyen vidámak leszünk attól, hogy mennyi mindent alkothatunk, játszhatunk a színekkel, akkor belátja, hogy színek nélkül nem jó élni.
Felmerült a kérdés, vajon hogyan jutnak el a hírek Szimballóhoz a Rozmaring csoporttól. A mai modern kor gyermekei azt javasolták, hogy készítsünk fotókat és emailben küldjük el neki.. Ezt így is tettük, és minden nap fotókkat dokumentáltuk, hogy újra visszakaptunk egy színt.
A szülők örömmel fogadták kezdeményezésünket, tetszett nekik a történet, mindenki partner volt, és minden nap olyan színű ruhában érkeztek a gyerekek, ahogy azt a kiírásban kértük.
A téma feldolgozása során ötlet ötletet szült: varázsigéket találtunk ki a gyerekekkel közösen, majd a családok között „ varázsige író versenyt hirdettünk”. Legnagyobb sikernek ezt könyvelhetjük el: a családok velünk élték meg a témát, kedves, vicces, ötletes varázsigéket küldtek be a gyerekekkel minden nap.
Ne izguljon tovább senki, aki a bejegyzést olvassa: minden színt sikerült visszavarázsolni a projekt végére, és így nem maradt el a farsangi mulatság sem. 🙂
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
A téma feldolgozásakor elsőként meghallgattuk, majd együtt dúdoltuk a Van nekem egy álmom…-kezdetű dalt.
„Óvó néni játéka” négy feladatot tartalmazott, amit a gyerekek segítségével ” Cica-lány” ügyesen megoldott, így megvalósíthatta áhított célját, hazajutott a családjához. A „cica” jelmez remek lehetőséget teremtett a csoport céljának megbeszéléséhez, így eldöntöttük, hogy legfőbb célunk jelenleg, egy remek hangulatú farsangi mulatság megszervezése. A gyerekek szívesen meséltek arról, hogy milyen jelmezzel fognak készülni a bálra, illetve elmondták azt is milyen szórakoztató programokra vágynak. Ezt követve egyéni célok beszámolója következett, amiről szintén örömmel és lelkesedéssel beszélgettünk, főként, hogy egy újabb játék révén beszippanthattunk néhány varázshópelyhet. A foglalkozás végén mindenki szívesen rajzolta bele ,a csodatevő hópehelybe azokat a célokat, apró vágyakat, amelyeket a közeljövőben szeretne valóra váltani.