Az előkészítés után,csoportmunkában tervezhettek a gyerekek. Minden csapat átgondolta milyen célokkal tehetnék jobbá a közösséget. A csapatok azonos célokat is találtak. Jól ráéreztek arra, hogyan segíthetnék egymást.

Helvécia - Ballószög Általános Iskola Kossuth Lajos Ált. Isk.
Az előkészítés után,csoportmunkában tervezhettek a gyerekek. Minden csapat átgondolta milyen célokkal tehetnék jobbá a közösséget. A csapatok azonos célokat is találtak. Jól ráéreztek arra, hogyan segíthetnék egymást.
Százhalombattai Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozatos Általános Iskola
Hű, de sokat nevettünk ezeken az órákon!
Amikor arra kértem a gyerekeket hogy fogalmazzanak meg célokat, egyszer csak elcsendesedett mindenki, és őrült tempóban írták az érdekesebbnél érdekesebb terveket.
Aztán arra kértem őket, hogy most olyan célokat írjanak le, ami 2 héten belül megvalósulhatna, ha mindent megtennének érte. Hirtelen senki semmit sem tudott leírni. És akkor itt meg is állítottam az önálló munkát.
Elkezdtünk beszélgetni arról, hogy milyen a jó cél, a jó terv, mi kell ahhoz,hogy megvalósulhasson. Összegyűjtöttük ezeket a tulajdonságokat és feltettük a terem falára, hogy mindig szem előtt legyenek. Aztán összegyűjtöttük azokat is, amik visszafognak, fékeznek bennünket abban, hogy sikerüljön megvalósítani a céljainkat.Ezeket is kitettük, de csak azért, hogy figyelmeztessük egymást arra, hogy NEEEE mondjunk ki hasonlókat mit pl. „Úgyse fog sikerülni!” és NEEEE halogassunk semmit, NEEEE legyünk hanyagok, lusták, irigyek…stb.
Elkészítettük a rövid és a hosszútávú terveket. Szövetségeseket választottunk, hogy legyen, aki bizony számon kér majd hamarosan bennünket: „Hogy állsz a céljaiddal?” Végül mindenki elkészítette a napirendjét a hét minden napjára.
Gárdonyi Géza Ált. Isk. és Gimnázium Érd
Az osztályban többen vannak, akik versenyszerűen sportolnak. Bevezetés képen Őket kértem meg, hogy beszéljenek arról, hogy számukra a sportban mi a cél, milyen érzés, ha célba érnek? Ezt követően kértem a többieket is, hogy tűzzenek ki egy célt maguk elé , amit szeretnének megvalósítani, és írják le a papírra.
Ez után a könyv leírása szerint megbeszéltük, hogy mikre van szükségünk ahhoz, hogy a céljainkat elérhessük.
-jó terv
-megvalósítható legyen
-megvalósítás kigondolása
-legyünk optimisták
-legyünk kitartóak
-dolgozzunk keményen
Ezek alapján megpróbálta mindenki a saját céljához vezető utat felépíteni.
Majd arról is szó esett, hogy mik tudnak minket meggátolni a céljaink elérésében.
Csoportmunkaként 4-6 gyermek közös célt tűzött ki maguk elé, amit egy nagy lapra felírtak, és együtt „kidolgozták”, hogy tudnák ezt megvalósítani.
Szikszai György Református Általános Iskola
Hatodikosként már könnyebben fogalmaztunk meg rövidtávú és hosszútávú célokat. A füzetecskét örömmel készítették és díszítették.
Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola
Kedvenc témáim közzé tartozik a célok kitűzése és elérése téma. Elkészítettük a sikertérképünket ,megfogalmazták a legközelebbi célukat, amit el szeretnének érni.Nagyon ügyesen megnevezték mik azok az apró jellemek , cselekvések amik pozitívan hatnak ránk ,hogy elérjük a célunkat és megnevezték a negatív , veszélyes dolgokat is, amik gátolhatják őket a siker elérésében.Építettünk önbizalmat ,téglákból építkeztünk amikre ráírták a sikerfelé mozdító meggyőződésüket.Megrajzolták az erősség-,gyengeségléggömbjüket is.
Beszédes József Általános Iskola
A gyerekek csoportokban összeszedték, hogy mik a céljaik és mit tehetnek, hogy meg is valósíthassák azokat, majd összesítettük a válaszaikat és elkészült az útvonal a célok eléréséhez.