Pók néni levele! – Célok kitűzése, feladatok, próbák kiállása,együttes megoldása! Mese feldolgozás ,csapatokban: A mi boldogság várunk címmel!


Százhalombattai Szivárvány Óvoda
Pók néni levele! – Célok kitűzése, feladatok, próbák kiállása,együttes megoldása! Mese feldolgozás ,csapatokban: A mi boldogság várunk címmel!

Kecskeméti Bekvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Nagyon nehéz volt ezt a témát feldolgozni a gyerekekkel. Nem tudtak közös célokat megfigalmazni, az egyéni céljaik is inkább anyagi javakra fókuszáltak. Végül kis rávezetéssel megfogalmazták, hogy az a közös céljuk, hogy mindannyian együtt mehessenek 3. osztályba, és hogy ezen az úton segítsék egymást.

Lőrinci Napsugár Óvoda és Bölcsőde
Motiválás képpen meghallgattuk B.Bella: „Van nekem egy álmom” c. dalát, és elkezdtünk beszélgetni, hogy ki mit szeretne megtanulni, mit szeretne elérni az életben. Nagyon aranyosak voltak amikor elkezdték sorolni a céljaikat. A fiúk egy szuper autót szeretnének venni maguknak ha felnőttek lesznek.
Két kisfiú mondta, ehhez ők hogy sok pénzt szeretnének keresni, hogy megtudják venni. A fiúk többsége szeretne az Édesapjával együtt dolgozni. VA először szeretne iskolába menni, hogy megtanuljon olvasni, és írni, hogy okos legyen. H.Panna szeretne mennyasszony lenni, és férjhez menni, és szeretné ha kistestvére születne. Sz.Á. szeretné megtudni, hogy léteznek-e boszorkányok, és szeretné megtanulni azt, ahogyan ők tudnak gyógyítani a gyógynövényekkel. Sokan mondták azt, hogy szeretnének felnőttek lenni, és tudni mindent, amit a felnőttek tudnak.
Ezután lerajzoltuk azt, amit szeretnénk megtanulni, és elérni az életben. Majd a gyerekek kérésére meghallgattuk, és eljátszottuk B.Bella: Ha boldog vagy… c. dalát. Ez a dal lett csoportunk kedvenc dala.

SZTEKI Weöres Sándor Általános Iskola
A legfőbb cél a jó bizonyítvány elérése. Összegyűjtötték, milyen fontos feladatokat kell véghez vinni,
hogy ez sikerüljön és azokat is, hogy mik akadályozzák a cél elérését.
Közös célokat is kitűztek a gyerekek. A Weöres estre és a farsangra előadással készülnek. Számba vették, mi mindenre van szükség ennek megvalósulásához.
Az egyik fiú „kacérkodik” az űrutazás megvalósításával és tűzött ki ehhez célokat is.



Mindenkinek van egy álma… A gyerekek óhajukat, vágyaikat rajzban fejezték ki.

Gennaro Verolino Általános Iskola, Készségfejlesztő Szakiskola, Kollégium
1. A Boldogvár mese feldolgozása
2. A sérülésspecifikus szempontokat figyelembe véve irányítottam és ahol kellett segítettem a célok önálló meghatározását.
3.A 2. pontban meghatározottak szerint, törekedve az egyéni bánásmód hangsúlyozására összefoglaltuk a célokat.
4. A megfogalmazott célokat vizuálisan megjelenítettük.
5.Játékos csoportfeladat keretében a gyerekek megfogalmazták, hogy tudják segíteni a másikat céljai elérésében.
6. A részekből egészet alkotva létrehoztuk a „Célszívünket”.
7. Lezárásként jókedvű táncmulatságban volt a gyerekeknek része.
Miskolci Nyitnikék Óvoda Szivárvány Tagóvoda
A foglalkozást azzal kezdtük ismét, hogy körbeálltunk, és elmondtuk a „boldogságmondókát”. Ezután mindenki elvett egy ‘szomorú-vidám’ fejecskés hurkapálcát, és megmutatta vele, milyen hangulatban jött ma reggel óvodába. Ezután mindenkinek volt lehetősége elmondani miért érzi aznap boldognak, vagy éppen szomorúnak magát.
Ezután körbe álltunk, és egy kis körjátékot játszottunk: „Koszorú, koszorú, miért vagy olyan szomorú?…” Ezután visszaült mindenki a helyére, és megbeszéltük, hogy mi volt a körjáték célje, hogyan sikerült elérni a célt.
Beszélgettünk arról is, hogy ki milyen célokat szeretne elérni, akár a közeljövőben, (pl. megtanulni 2 kerekű biciklin biciklizni,) vagy éppen nagyobb korban (pl. rendőr szeretne lenni).
A beszélgetés után célba-dobó versenyt rendeztünk. Az volt a kitűzött cél, hogy babzsákkal beletaláljanak egy kosárba. Ha nem sikerült elsőre a céljukat megvalósítani, újra megpróbálhatták. Ahogyan az életben is.
Ezután a kisebben rajzoltak, a nagyobbak pedig egyre távolabbi pontról folytathatták a célba-dobást.
Nagyon örültek annak, amikor beletaláltak a kosárba, főleg amikor már egyre messzebbről próbálkoztak.
Jól sikerült a foglalkozás.
Százhalombattai Eötvös Loránd Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozatos Általános Iskola
A foglalkozáson arról beszélgettünk, hogy hogyan érhetjük el a céljainkat, hogyan oszthatjuk be hasznosan az időnket, hogyan oldhatjuk meg a nehéz feladatokat. Sokat beszéltünk arról is, hogy miként lehetünk magabiztosabbak. Készítettünk egy közös tervet a 2. félévre.