A boldogságórán megbeszéltük, hogy egy bizonyos lépcsőn kell felfelé haladnunk, ahhoz, hogy elérjük a kitűzött célt. Kiindulópont volt, hogy a gyermekek sorban elmondták rövid- és hosszú távú céljaikat. Ezután végiggondoltuk, hogy milyen feladataik vannak ezzel kapcsolatban, milyen munka vár rájuk a teljesítés érdekében. Véleményem szerint, ami pedig a legfontosabb, hogy kitartóak legyünk, semmiképpen ne adjuk fel. Ezt ábrázoltuk egy tablón is, amire minden kisdiák ráragaszthatta a saját elképzelését.
Majd folytattuk a hónap dalával, meghallgattuk, megbeszéltük, közösen énekeltük Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című kedves dalát. Végül pedig tánccal, jó hangulatban, sok-sok tapasztalattal zártuk a foglalkozást.
Célok kitűzése és elérése
A sikerességet látva úgy döntöttünk osztályfőnök kolléganőmmel, hogy a hátralévő boldogságórákat is együtt tartja két osztály, hiszen a mi legfőbb célkitűzésünk, hogy a gyerekek igazi közösséget alkossanak. Nagyon nehéz volt arra rávezetni őket, hogy a „javítani szeretnék matematikából” célkitűzésen kívül is vannak /lehetnek tervek. Különféle példákat hoztunk a saját életünkből, és próbáltunk egyfajta „bakancslistát” összeállítani közösen. Ezek között az olimpia megnyerésétől a színházi főszerepig minden volt. Maguk lepődtek meg legjobban, mennyi minden érdekli őket!
A sikerességet látva úgy döntöttünk osztályfőnök kolléganőmmel, hogy a hátralévő boldogságórákat is együtt tartja két osztály, hiszen a mi legfőbb célkitűzésünk, hogy a gyerekek igazi közösséget alkossanak. Nagyon nehéz volt arra rávezetni őket, hogy a „javítani szeretnék matematikából” célkitűzésen kívül is vannak /lehetnek tervek. Különféle példákat hoztunk a saját életünkből, és próbáltunk egyfajta „bakancslistát” összeállítani közösen. Ezek között az olimpia megnyerésétől a színházi főszerepig minden volt. Maguk lepődtek meg legjobban, mennyi minden érdekli őket!
A boldogságórát relaxaciós gyakorlattal kezdtük. Körbeálltunk és a légzés segítségével játékosan – először együtt, majd külön-külön is – felfújtunk egy képzeletbeli léggömböt. Az egyszerre végzett mély légzés összehangolta a csoportot, a képzeletbeli utazás, pedig ellazította őket. Ezzel a gyakorlattal feloldódtak és elindult a beszélgetés arról, mi az amit a legjobban szeretnek csinálni / rajzolni, biciklizni, autókkal játszani, stb./ Mindenki elmondhatta, hogy mi szeretne lenni, ha nagy lesz és kiszíneztük a mesebeli várunkat is. Közben elkalandoztunk a mesék világába és ott bele bújtunk egy egy mese hős szerepébe. Biztatásként a tornateremben akadály pályán mentünk végig és megcsináltuk a feladatokat. Mondókát is tanultunk, hogy bátran merjünk új célokat elérni. A foglalkozás végén közösen meghallgattuk a “Van nekem egy álmom” c. dalt és önfeledten táncoltunk rá az óvónénikkel együtt.
A boldogságóra havi témáját feldolgoztuk a gyerekekkel. Sok érdekes ötlet született a kidolgozáshoz, melyet csoportunk autista tanulója Kristóf Laci 3D módszerrel megalkotott.
SZÉKÁCS JÓZSEF EVANGÉLIKUS ÓVODA,ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Mesebeli járművek – A célok megvalósításához!
A mai foglalkozásunkat a Bújj-bújj medve című énekkel kezdtük, mivel Medve – napot tartottunk. E jeles nap az egész csoportot megmozgatta , hiszen közös célul tűztük ki a plüss mackók kiállítását.Elore megbeszélt célunk volt , hogy minél több mackót gyűjtsünk, amit bemutattunk az óvoda kisebb csoportosainak, majd a tovabbiakban megvendegeltuk őket mézes süteménnyel. Mindannyian boldogan vettek részt a tevékenységen. Bebizonyosodott , hogy a közös célok kitűzése és elérése fokozza a boldogság érzetunket.
Január hónapban a célok kitűzésével, elérésével foglalkoztunk.
Megbeszéltük:- miért fontos, hogy céljaink legyenek,
– milyen a jó cél,
– mit kell tenni egy adott cél eléréséhez.
A gyerekek célokat fogalmaztak meg, majd közösen ezeket egy céltáblán ábrázoltuk. Kitettük a faliújságra, hogy mindig láthatóak legyenek.