Január – Célok kitűzése és elérése
Relaxációs gyakorlattal indítottuk a januári foglalkozást is. Aktivizáló, ébresztő ritmusra tapsoltak, egy helyben, haladva, majd a végén dobbantva. A ritmizáló szöveg így hangzott– A ritmustól éber leszek, mindig éberen figyelek ! A hónap dalát előszőr munka közben hallgattuk meg, amíg két csoportban kiszínezték a Bármit képes vagyok elérni ! című színezőt. Három kívánság következett , az aranyhalakba írták be kívánságaikat, mint pl. szeretnék nyerni a szavalóversenyen, szeretném, ha nagymamám hazajönne a születésnapomra, bárcsak kitűnö lenne a bizonyítványom, bár nem lennék allergiás stb. Az Újraolvasóban Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét hallgatták meg a gyerekek. A boldog asszony feladatban feldolgoztuk a hallottakat. Jellemeztük a feleséget és a halászt is. Egyöntetűen zártuk le a történetet a tanulság megfogalmazásával, miszerint ki kevéssel be nem éri, az a sokat nem érdemli. Villámgyorsan megfejtettük a keresztrejtvényt és megtaláltuk a varázsszót – SIKERÜL ! Megbeszéltük, ha elég kitartóak vagyunk és segítségünk is van a célok eléréséhez, akkor csak haladni kell a kijelölt úton. Ismételten meghallgattuk a hónap dalát, de most már mozdulatokat végeztünk, amit a gyerekek nagyon élveztek. Egymás céljainak sikeres elérése érdekében ígéretkártyákat fogalmaztak meg társaiknak a diákok. Ezen ígéreteket meg is erősítették azzal, hogy az óra lezárásakor mindenki elmondta, hogy kit milyen cél elérésében fog támogatni. Meditációval fejeztük be a foglalkozást, ami három tanítási órán keresztül tartott. Ezen foglalkozáson kiderült, hogy közeli és távoli célokra mindnyájunknak szükségünk van, mert ezek nyitják meg számunkra a jövőt. Azért, hogy merjünk célokat kitűzni elősegítettük lelkünk bátorságát meditációval. ,, Célom az, hogy felnőtt legyek, sikeres, bátor, erős, tervem ad hozzá szorgalmat, megvalósító erőt. Merek célokat kitűzni, tudom, hogy előre visz, , megvalósul, mert akarom, erős bennem ez a hit. ´´ Valósítsd meg az álmot: légy jó, légy szabad, légy önmagad!
Célok kitűzése és elérése
Nagyon örültünk a témának. Fél dolgoztuk az ajánlott zenét, még táncoltunk is! Kitöltöttük a keresztrejtvényt és a célkitűzést tartalmazó feladatlapot. Sok hasznos dologgal ismerkedtünk meg. Én is! 😃
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
Az osztály a 8. évfolyamba lépett. Benne vagyunk a pályaválasztás sűrűjében. Nagy feladatok állnak előttünk. A célkitűzés témája nagyon testhezálló volt a számukra. Egy repülő osztálykirándulást terveztek. Az Ikarus busz „szárnyra” kapott, ez Charlie bácsi busza (ti. Derecskén van egy buszsofőr, minden kirándulásunkat vele töltöttük eddig ovis koruk óta). A sofőrnek engem, osztályfőnöküket választottak. A buszmegállók egy-egy nemes cél állomásai. Nagy kihívások ezek a 14 éves tanulóimnak. Mindent megtesznek és együtt szurkolnak a sikeres jelentkezés és a felvételik miatt. Nagyon nagy empatikus képességekkel vannak megáldva.
Ezúton én is azt kívánok, teljesüljenek a vágyaik.
„Fordíts figyelmet a nagy küzdelmekre és győzelmekre! A mérföldkövek emlékezetesek, de a hozzájuk vezető küzdelem felejthetetlen.”
Céljaink meghatároznak minket. Ha azt akarjuk, hogy ne behatároljanak, akkor bátor célokat kell kitűznünk magunk elé. Szép, színes, illatos célok felé szívesebben repdesnek a méhecskék is. Ezért kell okos döntéseket hozni, és sokat dolgozni.
A január a célok kitűzésének hónapja volt. Ettől a témától picit tartottam, mert a gyerekek céljaik megfogalmazásakor legtöbbször anyagi természetű vágyakat célokat fogalmaztak meg. Szerencsére egy kis „terelgetéssel” eljutottunk oda, hogy az igazán fontos és lényeges célok belőlünk, belülről fakadnak. Nagyon szerencsés vagyok és hálás az osztályom miatt, mert 7-8 éveseket meghazudtoló, érett gondolatokat tudtak kimondani. A munkafüzet feladatain túl kivágtuk és megírtuk azokat az aranyhalakat, amelyek 1-1 kívánságot, célt rejtettek, és amiért a gyerekek hajlandóak megküzdeni is.
Céljaink virágáról közösen kell gondoskodnunk. Nem feledkezhetünk meg róla, hogy a jövőnkbe fektetett energia mindig megtérül. Ha nem veszítjük szem elől a közösen kitűzött célokat, akkor együtt el is fogjuk érni őket. Egymást segítve, támogatva vagyunk igazán erősek.
Montessori Mária Kétnyelvű Óvoda és Bölcsőde
A boldogságóra foglalkozás januári témája a célok kitűzése és elérése. Bevezetésként a „Hogyan keljünk át a folyón horgász?” játékkal kezdtünk. A gyerekeknek nagyon tetszett a közös játék. A cél: a képzeletbeli folyón való átjutás volt.
Pl. cammogva, mint a medvék, páros lábbal ugrálva, sétálva. A cél a horgász elérése volt. A játék után meghallgattuk Bezzeg Andrea: Boldogvár meséjét. Beszélgettünk arról, hogy Jánosnak milyen akadályokon kellett átküzdenie magát, hogyan sikerült ez neki? Ezt követően beszélgettünk a gyerekek álmairól, vágyairól. Mi szeretnél lenni, ha felnőtt leszel? Nagyon sok szép álom, cél elhangzott. Katona, tűzoltó, énekes, mentős, focista, óvónéni. Az álmaikat, céljaikat a téli hangulat jegyében rajzolták le hópelyhekbe, boldog hóemberek pocakjába. A rajzolás közben meghallgattuk a hónap dalát. Az elkészült szépséges álmokat, célokat egy kis céltábla köré helyeztük el. A hópelyhek elkezdtek szállni a célok felé. Hangulati lezárásként mindannyian odamentünk olyan társunkhoz, baráthoz, akinek, akiknek hálásak lehetünk valamiért, és adtunk egy ölelést, érintést. Ez a szép nap teljesen átölelt bennünket!
A gyerekekkel elbeszélgettünk a jövőbeni céljaikról. Arra a következtetésre jutottunk, hogy ezek elérésében segíthetik és hátráltathatják is egymást. Ezért nagyon fontos, hogy megbeszéljék, hogy ki, mire vágyik, és hogy hogyan tudnák segíteni a másikat, így egyéni céljaik, közös célokká válhatnak.
Az aktuális hónap témája a Célok kitűzése és elérése volt. Az osztály elsőre nem igazán értette meg a feladatot, de alaposan átbeszéltük, elmagyaráztam nekik a témát. A mesével és a feladatlapokkal már sikerült feldolgoznunk. Közösen választottuk ki a mi mesebeli járművünket, ami a céljainkat és elérésüket szimbolizálja.