A célok kitűzéséhez és eléréséhez nagyon jó alapot adott a mese. A gyermekek a beszélgető kör kapcsán ügyesen megfogalmazták, hogy mit jelent számukra a boldogság.
Célok kitűzése és elérése
Kisvárda Egyesített Óvoda Tompos úti tagintézménye
Csoportunk karácsonyi ajándékba kalózhajó készletet kapott. A 18 fiú nagyon örült neki.Ünnep után mikor ismét oviba jöttek, kincses térképeket készítettek, aranyat rejtő helyet kerestek. Fantáziájuk együtt szárnyalt a „boldogító” cél felé.
A célok kijelölése után, megbeszéltük az osztályban, hogyan is érhetjük el azokat. Mindenki igyekezett az első részcélt elérni. A hónap végén a gyerekek megbeszélték az osztálytársukkal, hogy mi az amit sikerült megvalósítaniuk.
Mindenki tett erőfeszítéseket, ezért kigondoltuk, hogy ezt közösen meg kell ünnepelnünk. A fánksütés mellett döntöttünk, s hétzárásként egy pénteki napon megjutalmaztuk magunkat.
Szigetszentmiklósi Konduktív Óvoda és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Boldog Óvoda
2020. január
Célok elérése
Foglalkozást vezette: Némethné Szüle Krisztina szakvizsgázott konduktor, speciális pedagógia szakos tanár és szakpedagógus
2018. szeptember 21-én a hála témájáról tartottam foglalkozást.
Óvodánkban sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelünk, csoportunkba, a „Nyuszi” csoportba értelmileg akadályozott, Down-szindrómával élő és mozgássérült gyermekek járnak.
Korábbi foglalkozások során a gyermekek is megismerték az itthon telelő madarakat, udvari játék, séták alkalmával meg is figyeltük őket.
Úgy gondoltuk, a célok elérését leginkább olyan témával tudjuk szemléltetni és érzékeltetni, amivel naponta találkoznak, ami foglalkoztatja őket, ezért választottuk elérendő célként az itthon telelő madarak etetését.
A foglalkozást a következő módon tartottam meg:
Először megbeszéltük, hogyan tudjuk megetetni a madarakat, mit esznek? Több gyermek tudta, hogy magokat kell kitenni nekik.
Elhatároztuk, hogy össze fogjuk gyűjteni ezeket a magokat, és utána kisétálunk a szabadba és kitesszük a madáretetőt a magokkal. Ehhez azonban szükség van arra, hogy először meg tanuljunk ügyesen sétálni azért, hogy a szabadban mindenkinek sikerüljön.
Mindenki tevékenyen vett részt a magok begyűjtésében, a madáretető feltöltésében és kihelyezésében.
Szigetszentmiklósi Konduktív Óvoda és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Boldog Óvoda
2020. január
Célok elérése
Foglalkozást vezette: Némethné Szüle Krisztina szakvizsgázott konduktor, speciális pedagógia szakos tanár és szakpedagógus
2018. szeptember 21-én a hála témájáról tartottam foglalkozást.
Óvodánkban sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelünk, csoportunkba, a „Nyuszi” csoportba értelmileg akadályozott, Down-szindrómával élő és mozgássérült gyermekek járnak.
Korábbi foglalkozások során a gyermekek is megismerték az itthon telelő madarakat, udvari játék, séták alkalmával meg is figyeltük őket.
Úgy gondoltuk, a célok elérését leginkább olyan témával tudjuk szemléltetni és érzékeltetni, amivel naponta találkoznak, ami foglalkoztatja őket, ezért választottuk elérendő célként az itthon telelő madarak etetését.
A foglalkozást a következő módon tartottam meg:
Először megbeszéltük, hogyan tudjuk megetetni a madarakat, mit esznek? Több gyermek tudta, hogy magokat kell kitenni nekik.
Elhatároztuk, hogy össze fogjuk gyűjteni ezeket a magokat, és utána kisétálunk a szabadba és kitesszük a madáretetőt a magokkal. Ehhez azonban szükség van arra, hogy először meg tanuljunk ügyesen sétálni azért, hogy a szabadban mindenkinek sikerüljön.
Mindenki tevékenyen vett részt a magok begyűjtésében, a madáretető feltöltésében és kihelyezésében.
Szigetszentmiklósi Konduktív Óvoda és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Boldog Óvoda
2020. január
Célok elérése
Foglalkozást vezette: Némethné Szüle Krisztina szakvizsgázott konduktor, speciális pedagógia szakos tanár és szakpedagógus
2018. szeptember 21-én a hála témájáról tartottam foglalkozást.
Óvodánkban sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelünk, csoportunkba, a „Nyuszi” csoportba értelmileg akadályozott, Down-szindrómával élő és mozgássérült gyermekek járnak.
Korábbi foglalkozások során a gyermekek is megismerték az itthon telelő madarakat, udvari játék, séták alkalmával meg is figyeltük őket.
Úgy gondoltuk, a célok elérését leginkább olyan témával tudjuk szemléltetni és érzékeltetni, amivel naponta találkoznak, ami foglalkoztatja őket, ezért választottuk elérendő célként az itthon telelő madarak etetését.
A foglalkozást a következő módon tartottam meg:
Először megbeszéltük, hogyan tudjuk megetetni a madarakat, mit esznek? Több gyermek tudta, hogy magokat kell kitenni nekik.
Elhatároztuk, hogy össze fogjuk gyűjteni ezeket a magokat, és utána kisétálunk a szabadba és kitesszük a madáretetőt a magokkal. Ehhez azonban szükség van arra, hogy először meg tanuljunk ügyesen sétálni azért, hogy a szabadban mindenkinek sikerüljön.
Mindenki tevékenyen vett részt a magok begyűjtésében, a madáretető feltöltésében és kihelyezésében.
Szigetszentmiklósi Konduktív Óvoda és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Boldog Óvoda
2020. január
Célok elérése
Foglalkozást vezette: Némethné Szüle Krisztina szakvizsgázott konduktor, speciális pedagógia szakos tanár és szakpedagógus
2018. szeptember 21-én a hála témájáról tartottam foglalkozást.
Óvodánkban sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelünk, csoportunkba, a „Nyuszi” csoportba értelmileg akadályozott, Down-szindrómával élő és mozgássérült gyermekek járnak.
Korábbi foglalkozások során a gyermekek is megismerték az itthon telelő madarakat, udvari játék, séták alkalmával meg is figyeltük őket.
Úgy gondoltuk, a célok elérését leginkább olyan témával tudjuk szemléltetni és érzékeltetni, amivel naponta találkoznak, ami foglalkoztatja őket, ezért választottuk elérendő célként az itthon telelő madarak etetését.
A foglalkozást a következő módon tartottam meg:
Először megbeszéltük, hogyan tudjuk megetetni a madarakat, mit esznek? Több gyermek tudta, hogy magokat kell kitenni nekik.
Elhatároztuk, hogy össze fogjuk gyűjteni ezeket a magokat, és utána kisétálunk a szabadba és kitesszük a madáretetőt a magokkal. Ehhez azonban szükség van arra, hogy először meg tanuljunk ügyesen sétálni azért, hogy a szabadban mindenkinek sikerüljön.
Mindenki tevékenyen vett részt a magok begyűjtésében, a madáretető feltöltésében és kihelyezésében.
Kálmánházi Benedek Elek Általános Iskola
VÁZLAT:
a) Idézet elolvasása a tábláról. Véleménycsere
– Segítsetek az egérkének elérni a célját! (labirintusos feladat – Mf. 68.)
b) Célba dobás labdával papírdobozba célok megfogalmazásával
– család és barátság terén
– iskola és tanulás terén
– sport és egészség terén
c) Célok 5 fő életterületen – táblázat kitöltése Mf. 83. o.
d) Milyen tulajdonságokra, erősségekre van szükség ahhoz, hogy a kitűzött célt elérjük? – válogatás a kártyacsomagból
e) A célunk elérésének lépései (táblára mondatcsíkokkal) – Miért fontosak ezek?
– Legyen egy jó tervünk!
– Beszéljünk róla barátainknak, családtagjainknak!
– A várható előnyökre gondoljunk!
– Minden sikeres részcél elérése után jutalmazzuk meg magunkat!
– Írjuk le a céljainkat minél konkrétabban!
f) Keresztrejtvény: + egy varázsszó, mely nagyon fontos ahhoz, hogy el tudjuk érni a célunkat! (Alsós Mf. 77. o.)
g) Zárókör: Ígéretkártya készítése (Alsós Mf. 79. o.)
Január, a célkitűzések hónapja
Miután megbeszéltük, hogy miért fontos, hogy minden embernek legyenek céljai, azt is összegyűjtöttük, hogy milyen tulajdonságok jellemezhetnek egy céllal rendelkező és egy céltalan embert. Végül persze mindenki azt mondta, hogy az a jó, ha vannak céljaink. A tankönyv segítségével nyílt végű mondatokat fejeztek be a gyerekek, így látszott, hogy kinek milyen távú céljai vannak. Így már beszéltünk a rövidtávú és a hosszú távú célok fontosságáról is. Az utolsó órán rajzoltak a gyerekek. Egy-egy nyitott végű mondatot kellett választaniuk.( Boldogabb lennék, ha…A legfontosabb célom,…Ha több időm lenne…)
és a gondolataikat rajzokkal kellett kifejezniük.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Bella aktuális dalát hallgattuk meg először. A keresztrejtvényt csoportokban oldották meg. Majd arról beszélgettünk, hogy miért fontos célokat kitűzni, hogy higgyünk magunkban, mi segíthet a sikerhez és mit nyerünk akkor is, ha végül még sem sikerül elérnünk. Az önbizalom háromlábú székén lévő mondatokat önállóan oldották meg. Aki szerette volna, meg is osztotta velünk gondolatait. Ezután önállóan kitöltötték a táblázatot, mely az egyéni célok eléréséhez szükséges három lépést is tartalmazta. Majd a csoportjukban megbeszélték megoldásaikat. Miután meghallgattuk mindenki három célját, Bella dala éneklése közben mindenkinek olyan három embert kellett megölelnie, akiknek ezzel szeretne támogatást nyújtani céljai eléréséhez.