A januárban a célok kitűzése volt a feladatunk. Fontosnak tartottam beszélni arról, hogy mit is jelent ez. Mik a célok, amiket kitűzünk és melyek az álmok, amiket meg akarunk valósítani, amiket el szeretnénk érni.
Egy beszélgetőkört indítottunk ezzel kapcsolatban, melyben a nagyon nagy álmokról beszélgettünk, hogy ki mi akar lenni, ha nagy lesz. Megvitattuk, hogy mire lesz szükségük ahhoz, hogy ez az álmuk teljesülhessen. Sőt az egyik kisfiú bevallotta, hogy feleségül szeretné venni az egyik csoportba járó kislányt, és mi segítettünk neki, hogy hogyan tudná ezt megvalósítani, mire is van szüksége egy lakodalomhoz.
Készítettünk egy hatalmas kézformát, mely a havi témánk jelképe lett. Erre mindenki a mf. 38. oldaláról kiszínezhetett legalább 3 tevékenység képét, amit az iskolás korukig szeretnének megvalósítani, és ezeket a képeket kivágtuk és felragasztottuk a jelük köré, majd a hatalmas kézformára. A nagyobbaknak azonnal volt konkrét elképzelésük arról, hogy melyek lennének a kitűzendő feladatok, de a kisebbeknek segíteni kellet rávezető kérdésekkel, hiszen ők azt mondták, hogy „már mindent tudnak”.
Alakítottunk 2 csapatot is és megszerveztük a célbadobós játékot babzsákokkal és karikákkal. A cél most az volt, hogy beletaláljanak a karikába. nagy örömmel töltötte el őket, ha sikerült beletaláljanak.
Készítettünk varázshópelyheket is, melyet a csoportszoba dekorálására használtunk fel. Mi festékkel lenyomatozva készítettük el, melyek egy-egy célt szimbolizáltak a bejárati ajtónk téli fáján.
Csoportcélként egy nagy feladat elvégzését terveztem be, mely jól illeszkedett a téma feldolgozását segítő meséhez. Egy másfajta program eszközeként van a csoportnak egy hatalmas vár kirakó, melyet ezelőtt még sohasem láttak, még sosem próbáltak ki a gyerekek. Úgy gondoltam, ez megfelelő motiváció lesz a mese felvezetéséhez.
Együtt kiraktuk a hatalmas várat ábrázoló puzzlet, ami igazi együttműködést, összedolgozást, kompromisszumkészséget követelt meg.
Erről „eszembe jutott” a mese, elmondtam a Boldogvár meséje című történetet a könyvünkből, mely nagyon tetszett a gyerekeknek. Könnyen érthető szövege, a jól követhető események végig fenntartották a figyelmüket. Nekem kifejezetten tetszettek a felbukkanó népmesei motívumok benne.
Ezt követően el is játszottuk, eldramatizáltuk a történetet, amit nagyon szórakoztatónak találtak. igyekeztem úgy alakítani, hogy minden gyermek szerephez jusson, így aki nem volt főszereplő, az is kapott feladatot, például ők voltak a fák az erdőben vagy a lovak a hintóhoz.
Kellemes érzés volt azt tapasztalni, hogy a dramaturgban nem volt szükségük sok segítségre. Figyelték a szöveget, tudták, mi fog következni egyszeri hallás után is.
A mese lezárásaként a munkafüzetünk 36. oldalán levő boldogság vár rajzot adtam színezésre.
A hónap lezárásaként felhelyeztük a csoport boldogság várhoz vezető útra a januári téma jeleit. Alkalmazva a komplexitást itt is, egy kis matematikai számolást is beleszőttem zárásként. Megszámoltuk, hogy hány célt értünk már eddig el, hány lépcsőfokra tudtuk kirakni a jelet és még mennyit kell megvalósítsunk, mennyi lépcső van még hátra a legnagyobb cél eléréséhez, a várhoz való feljutáshoz. Megállapítottuk, hogy épp félúton vagyunk, mert már 5 lépcsőfokra felértünk és még 5 van hátra.
Célok kitűzése és elérése
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Misi: Kamion-makett
1. Milyen közös cél felé viszi ez a jármű az osztályt? – Ez a kamion az osztálynak hoz könyveket.
2. Mi veszi körül ezt a járművet? – Raktár, parkoló.
3. Hol közlekedik? – Úttesten
4. Mi hajtja? – Gázolaj, motor.
5. Mi mutatja az irányt? – Navigációs berendezés.
6. Ki vezeti? – Kamionsofőr
7. Milyen extrákkal van felszerelve? – Van benne klíma, elektromos ablakemelő, ülésfűtés.
8. Ennek a járműnek mik az erősségei? – Nagy a teherbíró képessége.
9. Mi okozhat rajta meghibásodást? – Könnyen elkopnak a fékek.
10. Mi lesz, ha megáll ez a jármű? – Szervízbe kell vontatni.
Misi, ezt a feladatot abszolút realista látásmóddal oldottad meg. Nagyon tetszik a maketted, örülök, hogy te így képzeled el a járművedet. 🙂
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A gyerekek különböző mesebeli járműveket képzeltek el, amelyekkel elérhetik rövid vagy hosszútávú céljaikat.
Miskolci II.Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Már a hónap elején nekiláttunk egyéni céljaink kitűzéséhez. Örömmel örökítettük meg egy-egy lufira, ami a teremben mindig emlékeztet bennünket az elérés érdekében.
Egyházasgergei Napraforgó Óvoda
A célok kitűzéséhez és eléréséhez nagyon jó alapot adott a mese. A gyermekek a beszélgető kör kapcsán ügyesen megfogalmazták, hogy mit jelent számukra a boldogság.
Egyházasgergei Napraforgó Óvoda
A célok kitűzéséhez és eléréséhez nagyon jó alapot adott a mese. A gyermekek a beszélgető kör kapcsán ügyesen megfogalmazták, hogy mit jelent számukra a boldogság.
Kisvárda Egyesített Óvoda Tompos úti tagintézménye
Csoportunk karácsonyi ajándékba kalózhajó készletet kapott. A 18 fiú nagyon örült neki.Ünnep után mikor ismét oviba jöttek, kincses térképeket készítettek, aranyat rejtő helyet kerestek. Fantáziájuk együtt szárnyalt a „boldogító” cél felé.
A célok kijelölése után, megbeszéltük az osztályban, hogyan is érhetjük el azokat. Mindenki igyekezett az első részcélt elérni. A hónap végén a gyerekek megbeszélték az osztálytársukkal, hogy mi az amit sikerült megvalósítaniuk.
Mindenki tett erőfeszítéseket, ezért kigondoltuk, hogy ezt közösen meg kell ünnepelnünk. A fánksütés mellett döntöttünk, s hétzárásként egy pénteki napon megjutalmaztuk magunkat.
Szigetszentmiklósi Konduktív Óvoda és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Boldog Óvoda
2020. január
Célok elérése
Foglalkozást vezette: Némethné Szüle Krisztina szakvizsgázott konduktor, speciális pedagógia szakos tanár és szakpedagógus
2018. szeptember 21-én a hála témájáról tartottam foglalkozást.
Óvodánkban sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelünk, csoportunkba, a „Nyuszi” csoportba értelmileg akadályozott, Down-szindrómával élő és mozgássérült gyermekek járnak.
Korábbi foglalkozások során a gyermekek is megismerték az itthon telelő madarakat, udvari játék, séták alkalmával meg is figyeltük őket.
Úgy gondoltuk, a célok elérését leginkább olyan témával tudjuk szemléltetni és érzékeltetni, amivel naponta találkoznak, ami foglalkoztatja őket, ezért választottuk elérendő célként az itthon telelő madarak etetését.
A foglalkozást a következő módon tartottam meg:
Először megbeszéltük, hogyan tudjuk megetetni a madarakat, mit esznek? Több gyermek tudta, hogy magokat kell kitenni nekik.
Elhatároztuk, hogy össze fogjuk gyűjteni ezeket a magokat, és utána kisétálunk a szabadba és kitesszük a madáretetőt a magokkal. Ehhez azonban szükség van arra, hogy először meg tanuljunk ügyesen sétálni azért, hogy a szabadban mindenkinek sikerüljön.
Mindenki tevékenyen vett részt a magok begyűjtésében, a madáretető feltöltésében és kihelyezésében.
Szigetszentmiklósi Konduktív Óvoda és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Boldog Óvoda
2020. január
Célok elérése
Foglalkozást vezette: Némethné Szüle Krisztina szakvizsgázott konduktor, speciális pedagógia szakos tanár és szakpedagógus
2018. szeptember 21-én a hála témájáról tartottam foglalkozást.
Óvodánkban sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelünk, csoportunkba, a „Nyuszi” csoportba értelmileg akadályozott, Down-szindrómával élő és mozgássérült gyermekek járnak.
Korábbi foglalkozások során a gyermekek is megismerték az itthon telelő madarakat, udvari játék, séták alkalmával meg is figyeltük őket.
Úgy gondoltuk, a célok elérését leginkább olyan témával tudjuk szemléltetni és érzékeltetni, amivel naponta találkoznak, ami foglalkoztatja őket, ezért választottuk elérendő célként az itthon telelő madarak etetését.
A foglalkozást a következő módon tartottam meg:
Először megbeszéltük, hogyan tudjuk megetetni a madarakat, mit esznek? Több gyermek tudta, hogy magokat kell kitenni nekik.
Elhatároztuk, hogy össze fogjuk gyűjteni ezeket a magokat, és utána kisétálunk a szabadba és kitesszük a madáretetőt a magokkal. Ehhez azonban szükség van arra, hogy először meg tanuljunk ügyesen sétálni azért, hogy a szabadban mindenkinek sikerüljön.
Mindenki tevékenyen vett részt a magok begyűjtésében, a madáretető feltöltésében és kihelyezésében.