Ebben a hónapban a célok kitűzése és elérése volt a beszélgető témánk. A gyerekek örömmel mesélték el, hogy mik szeretnének lenni, ha nagyok lesznek. Volt olyan kisgyermek, aki egyszerre több is szeretne lenni. Minden gyermeknek volt elképzelése, célja. Beszélgettünk róla, hogy-hogy tudják elérni azt, amit szeretnének. Nagy boldogság töltött el, hogy ilyen kicsin már azt is tudják, hogy mik lesznek ha nagyok lesznek.
Célok kitűzése és elérése
A gyerekek hármas csoportokban dolgoztak, így összesen 8 naplórészletet készítettek. Kettő rövidet adok közre (a dátummal volt egy kis probléma :):
2220. 05.16.
Kedves Naplóm!
Izabella vagyok, nincs hobbim, se háziállatom és nem járok különórákra. Legtöbbször sétálgatni szoktam az utcákon, amikor unatkozom.
Nincsenek barátaim.
2220.06.07.
Kedves Naplóm!
A szüleim rávettek, hogy kipróbáljam a számítógép programozást. El is mentem rá. Nagyon tetszett nekem!!! Szerintem kövi nap is elmegyek programozni.!
2222. 03.22.
Kedves Naplóm!
Folytattam a programozást és egy csomó barátom lett így. Soha nem fogom abbahagyni!
Kaptam egy robotkutyát, amit én programoztam. Nagy koromban programozó akarok lenni!
A szüleim azt mondták, hogy hackernek rossz lenni, de én attól még hacker leszek! 🙂
2228.02.13.
Kedves Naplóm!
20 éves lettem.
Híres programozóvá váltam, több díjat is nyertem. Ennyit szerettem volna mondani…
Izabella
Egy másik:
2020. jan. 22.
Ma nem történet velem semmi érdekes. Mikor hazaértem a suliból, csak leültem az íróasztalomhoz és néztem ki a fejemből. Tudtam, meg kell írnia házit, de minek, holnap úgy sincs matek. És most amúgy se lesz dolgozat. Úgyhogy nem nagyon érdekel.
2020. jan. 25.
Ma kaptam egy egyest matekból. Anya nagyon kiakadt és szomorú is volt. Lehet, hogy mégis meg kellene írnom a házimat. Leülök tanulni.
2020. jan. 30.
Ma kaptam egy hármast matekból. Anya boldog volt, hogy végre tanultam és nekem is jobb érzés volt, hogy nem csalódott bennem. Megígértem, hogy ezentúl többet fogok tanulni.
Az FNO Intézményegységben 2020. 01. 28-án került sor az ötödik Boldogság órára.
Dinamikus, tartalmas foglalkozás részesei voltak ez alkalommal is tanulóink.
Az öleléssel, pacsival, tánccal történő üdvözlés nagyon tetszett a gyerekeknek, majd a mozgás alapú relaxációs gyakorlatokban is aktívan vettek részt. A Célok kitűzése- elérése témát több oldalról közelítettük meg, a tanulók képességeihez alkalmazkodó rávezető feladatokkal, beszélgetésekkel, játékokkal. Összefoglalva eddigi tapasztalatainkat a Boldogság órákról, saját nyelvükön fogalmazták meg, hogy milyen fontos szerepe van céljaink, vágyaink elérésében az optimizmusnak, a pozitív hozzáállásnak, egymás segítésének, a jó cselekedeteknek.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
Elérkeztünk a boldogságóra ötödik hónapjához a célok kitűzéséhez.
Eljutottunk a gyerekekkel együtt, hogy a kívánságokból kitűzött célok lettek. A gyermekek a lehető legkonkrétabban igyekeztek megfogalmazni a céljaikat. A boldogvár meséje is segítette őket abban, hogy megértsék, hogy a kitűzött célokat erőfeszítések árán, de el lehet érni.Igyekszünk megérteni, megtapasztaltatni velük, hogy olyan célokat tűzzenek ki amik megvalósíthatóak. A célba dobás játék segít ebben, hiszen először kisebb távolságokra kellett dobni, majd növeljük a távolságot. Megtapasztalhatták azt is milyen pozitív érzéseket okoz a kitűzött cél elérése. Kiraktuk a boldogság várat, úgy hogy az egyes darabokat feladat végrehajtása után kapták meg a csapatok.. Készülünk a farsangra, ez lesz a csoport következő célja. Részfeladatokat kell közben teljesíteni. Meghívók készítése, álarcok festése, boszorkány lépcső hajtogatása, terem díszítés. Versek dalok tanulása, a műsor összeállítása. Rajzzal is készülünk, hogy mi szeretnél lenni, ha nagy leszel. A nagy csoportosaink már pontosan megtudták fogalmazni, hogy mit szeretnének dolgozni, ha már felnőttek lesznek. Volt olyan gyermek aki azt is tudta hogy addig milyen iskolákat kell elvégeznie. Nagyon érdekes rajzok születtek. Végül kiszíneztük a célok elérésénekjelét és feltettük a vár 5. lépcsőfokára.
A rajzok között szerepel, dínókutató, régész, állatkerti dolgozó, óvónő, futó, rendőr, mentős… Nagyon nehezen tudták lerajzolni a gyerekek az elképzeléseiket. Jó feladat volt arra, hogy felnyissa a szemünket a hiányosságokra.
A gyerekek kis cédulákra leírták azokat a céljaikat,amelyet leghamarabb el szeretnének érni.Nagyon optimistán állnak hozzá, nagy reményekkel.Pozitív felfogás a fő!
Orosháza Városi Önkormányzat napköziotthonos Óvodája Ifjúság utcai Telephely
Január havi Boldogság óránk feladatának megvalósításába bevontuk a családokat is. Arra kértük őket facebook csoportunkon keresztül, hogy beszélgessenek otthon gyermekük jövőbeli céljairól – mit szeretnének csinálni, amikor nagyok, felnőttek lesznek. A beszélgetéshez kapcsolódóan képet is kértünk a vágyott foglalkozásról. A képeket tablóvá rendeztük és a csoportszobában helyeztük el. A gyerekek minden nap megnézik a képeket és beszélnek céljaikról, terveikről.
Kispaládi Napközi Otthonos Óvoda és Konyha
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal indítottuk „Puha meleg, felengedek, meleg vagyok, elolvadok” , melyet kézmozdulatokkal egészítettünk ki. Bellától a hónap dala: Van nekem egy álmom….Repülj velem című albumról hallgatva, kreatív mozgásokkal kísérve végeztük.
Az új év első hónapjában beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy milyen célokat szeretnénk elérni, pl színek felismerése, cipőfűző bekötése,késsel, villával való étkezés, biciklizni megtanulni. Ezeknek a céloknak az elérése sok időbe és akadályokba ütközik, de meglehet valósítani.
Kiszínezték a saját céljuk elérését rajzát egyenként és felhelyezték egy szív alakú színes kartonra, amit szöveggel illusztráltunk.
Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje meghallgatása során beszélgettünk arról mi a TE legnagyobb álmod? Mit jelent a boldogság? Ehhez kapcsolódva „ Ha én nagy leszek…” című rajzot készítette el miden gyermek, amit közös tablón helyeztünk el és a csoportszobában mindenki megtekinthet.
Végül a célok kitűzése és elérése jelét a Boldogságvár következő – ötödik- lépcsőfokára. Feladatvégzés közben ismét közkívánatra meghallgattuk és mozgással kísértük a Van nekem egy álmom…. dalt.
A gyermekek összegyűjtötték a számukra fontos célokat, amelyeket szeretnének megvalósítani.
A gyermekek összegyűjtötték, hogy mi mindent szeretnének elérni a tanév végére.
Ezeket a célokat le is rajzolták. A hajót a célok eléréséhez szükséges tulajdonságok, tevékenységek segítik.