Boldogságvár puzzle képeinek keresése páronként, összeillesztése csoportban.
Célok kitűzése és elérése
Mi a célkitűzések hónapja boldogórát több lépésben tartottuk meg.
1. Pozitív gyerek vagyok kártyacsomag. Ismered önmagad? Jellemző-e rád ami oda van írva?
2. Célok kitűzése, minumum 3 halacskákba írva. Hogyan érhetjük el céljainkat? A hozzávezető út és a lehetséges akadályok.
3. Rejtvény megfejtése közösen. Kisfilm megtekintése egy sikeres ember nyilatkozata.
Megbeszélés: Siker feltétele a sok munka, az örömet a hozzávezető út okozza.
Kétegyházai Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
„Minél meredekebb az út, annál édesebb a megérkezés.”
Meik Wiking
A személyiségfejlesztés terén bármiről is beszélünk, közvetlenül vagy közvetve mindig kapcsolódunk a célokhoz. A célok akkor kapnak erőt, amikor valamilyen formában megjelenítjük azokat. Ezúttal a legegyszerűbb formáról van szó.
Bryan Tracy szerint négy oka van, amiért a legtöbben nem tűznek ki célokat:
1. nem ébrednek rá a fontosságára
2. nem tudják hogyan kell kitűzni
3. félnek a visszautasítástól
4. félnek a kudarctól
Ezúttal feltételezem azt is, hogy tudod milyenek a megfelelő célok. A számodra megfelelő célok! Vagyis, meghatározott, van minősége és mennyisége, valóságos.
Az nem cél, hogy “boldog akarok lenni” — ez egy állapot. E vágyott állapot kiváltó oka egy célhoz vezető úton való haladás lesz. A cél önmagában nem boldogít, a megvalósítás folyamata tesz azzá.
Boldogságot szerintem helyénvalóbb a sikeresség érzésével helyettesíteni. A siker érzése mindig a célirányos haladásból fakad. Ezért szükséges, hogy legyen precízen megfogalmazott célod az életed minden fontos területén.
Tehát, a vágyott állapot önmagában nem tervezhető, viszont a cél megvalósításához vezető út igen.
A célok kitűzése, a célok elérésének megtervezése, valamint a célok megvalósítása három különböző dolog.
Célkitűzés
A célod legyen reális, de ösztönző. A realitás mindig a saját életed viszonyrendszeréről szól. A célok elérésének feltételeit meg kell teremteni. Hajlandó vagy megfizetni az “árát” minden szükséges módon?
Igaz, hogy bármilyen cél sokkal jobb, mint a céltalanság, de ha már eltökélt vagy, akkor legyél eredményes is. A meghatározásban segít az önismeret. Nem számít, hogy a világ mit akar rád erőszakolni, figyelj befelé. Ahhoz, hogy mély bensőséges kapcsolatba kerülj magaddal, rendszeresen alkalmazd az önbizalom növelés eszközét, a magány gyakorlását.
Tervezésnél legyél következetes! Vedd figyelembe a következőket:
– a múlt tendenciái
– a feltételek megteremtésének hajlandósága
– a motiváltságod szintje
– az aktuális tárgyi és szellemi eszközök
Indulj ki a valóságból és érkezz meg az álmaidba!
A tervezés első lépéseként tekints vissza az elmúlt évre, és nézd meg a felmerült akadályokat. Fontos a korábbi akadályok és kudarcok okainak azonosítása, mert azokból sokat tanulhatsz, és jó döntéseket hozhatsz a folytatáshoz. A múlt sikereinek tudatosítása is fontos, hiszen erőt adnak a továbblépéshez. Minden a javadat szolgálja.
A kudarcok tanítanak, a sikerek motiválnak.
Megvalósítás – Talán ez a legnehezebb része a játéknak. Vagy a legkönnyebb. A célok megvalósításának elszenvedése vagy élvezete feldobja a következő kérdést, amely beárazza a ráfordított figyelmedet, energiádat és idődet: Megéri?
Erre a kérdésre kizárólag te tudsz jó választ adni. Az is lehet, hogy a kérdést csak a végén és múlt időben tudod feltenni. Az esetleges bűntudat elkerülése érdekében feszítsd meg a jövőbelátó képességedet és mielőbb adj magadnak megnyugtató választ. Mélyen megnyugtatót, mert bármilyen célt is szeretnél elérni, a mögöttes törekvés mindig az elégedettségre, vagyis a lelki béke elérésére irányul.
Közelre nézz, de messzire láss!
Jövőkép — a jövőd víziója
A jövőkép és a célkitűzés nem azonos.
A cél megtervezendő, a jövőkép átérzendő.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Az osztályomba járó kisgyerekek képzeletvilágában az első helyen az állatok állnak. Mindenki őket szeretné megmenteni! A mentőakciókban ők állnak a felmentősereg élén. Ők terveznek, irányítanak, vezetnek és mentenek vízen, földön és levegőben, hiszen ők az ÁLLAT-MENTŐK!
Kedves Kollégák!
A januári boldogság óra megvalósításához mi egy képzeletbeli járművet alkottunk. A feladat megoldásával több alkalommal is foglalkoztunk. Az új év kapcsán beszélgettünk a gyerekekkel új tervekről, célokról, egyéni és osztály szinten is. Minden kisgyermek 3 célt fogalmazott meg, amelyet az osztállyal közösen is kitűzhetünk magunk elé. Természetesen fő szempont volt a megvalósíthatóság és a közös munka. Mindenki felolvashatta az általa megfogalmazott célokat, majd ezekből kiválasztottunk hármat, amelyet a képzeletbeli járművünkön utazva el szeretnénk érni. Hajtóerőnk a csapatmunka, a barátság, együttműködés…
Minden egyes célhoz készítettek egy plakátot, amelyen az adott témával kapcsolatban rajzoltak, gondolatokat fogalmaztak meg.
A mi három célunk ebben az évben:
1. cél: Óvjuk a környezetünket!
2. cél: Fogadjuk el önmagunkat és másokat!
3. cél: Tartsunk össze!!!
Pécsi Testvérvárosok Terei Ált.Isk.
Az égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok … c. relaxációs gyakorlat után beszélgettünk vágyainkról, kívánságainkról. Kiválasztottuk azokat, amiket meg is tudunk valósítani. Választ kaptunk arra, hogy mi különbözteti meg a kívánságot a céltól. Miért van szükségünk arra, hogy legyenek céljaink, és mit kell tennünk ahhoz, hogy céljaink megvalósulhassanak. Fontos, hogy ne csak attól legyünk boldogok, ha elértük a célunkat, hanem attól is, mikor ezért teszünk, és értékeljünk minden apró kis sikerélményt, ami közelebb vitt hozzá! Plakátot készítettünk, amin megrajzoltuk mit szeretnénk elérni. Az órát meditációval zártuk.
Ebben a hónapban többször beszélgettünk arról, hogy milyen célokat sikerült eddig elérni, mik voltak a megvalósulásukat segítő lépések, milyen célokat tűznénk ki. Az egyéni céljaikat nagyon szépen meg tudták fogalmazni a gyermekek, ami egyre inkább a jövő építéséről szólt. Innen jött az ötlet a közös cél kiválasztásához, megfogalmazásához: “Jövőt építeni”
Közös célunk a tetteinkből kelt életre. Mit tettünk eddig, mit teszünk és mit tehetünk a cél elérésének érdekében? Röviden összefoglalva:
Aki a múltat és a jelent ismeri, az tud jövőt építeni. A múlt ismeretének egyik fontos része a hagyományok ismerete, tudása, azok továbbvitele nemzedékről nemzedékre az őseink és a magunk tisztelete, megbecsülése. Tartást ad a becsületre, szeretetre, egymás tiszteletére, emberségre. Erősíti az együvé tartozás érzését boldogságban és bajban.
A hagyományok őrzése nem csak a családok, barátok kötelékeit erősíti, hanem egy nagyobb közösséghez való tartozás hitvallása is.
Iskolánkban a nevelési célok között kultúránk, szokásaink és kapcsolataink ápolásának is fontos szerepet tulajdonítunk, melyet a különböző programok megrendezésével biztosítunk.
A hagyományaink szerinti életvitelünk, lelki biztonságot ad a mai világunk uniformizálódó kihívásaival szemben. Lehetőséget teremt a kreatív szellem megnyilvánulásának, a sajátosan magyar néplélek kifejezésének. Köszönettel tartozunk mindazoknak, akik lehetőséget teremtenek, segítenek, támogatnak ebben.
Egyelőre a múltunkat próbáljuk megismerni, a jelent megélni, de hisszük, hogy elérjük a céluk.
– Hisszük, hogy tudunk jövőt építeni! – ezzel a felkiáltással zártuk az összefoglaló boldogságórát.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekek nagy kedvvel álltak neki ötletelni,hogy milyen képzeletbeli járművel tudják elképzelni magukat robogni a jövőbeli közös cél felé.A végeredmény egy vicces,ötletes járgány lett.
Intézményünk tanulói közös céljaikat ábrázoltak egy céltáblán.
A célok kitűzése és elérése
A célok kitűzése és elérése című témát az értelmileg akadályozottak 9-10. osztályos tanulóival dolgoztuk fel. Az óra elején Bagdy Emőke egyik relaxációs gyakorlatát végeztük el, melynek során kellemesen ellazultak a gyerekek. Megbeszéltük, milyen módszereket érdemes alkalmazniuk, hogy céljaikat sikeresen elérjék. Minden tanuló megfogalmazott néhány célt, amit az aranyhalakba írásban is rögzítettek. Megfejtették a keresztrejtvényt, melynek megoldásából kiderült, fontos, hogy higgyenek a kitűzött célok megvalósulásában. Ezután az osztály egy közös célt fogalmazott meg, majd megterveztek egy mesebeli járművet, mely a kitűzött cél felé viszi a csoport tagjait. Közös munkával megrajzolták és kiszínezték a járművet, közben meghallgatták a hónap dalát, a Van nekem egy álmom kezdetű dalt.