A januári boldogságóránk témája a célok kitűzése és elérése volt. A tanulóink életében sokszor a kis célok elérése is küzdelmes. Sokszor megsegítést és támogatást igényelnek a célok eléréséhez. Nem egyszer van szükségük irányításra már a célok felállítása során is. A távlati célok megértése nehézségeket okoz, ezért a foglalkozásunk témájául a tanórai célok elérésének útját választottam, egy már megtartott tanóra felelevenítésével.
Az üdvözlés után ráhangolódó dalt hallgattunk (Út a Cél Felé – Magyar Dal) melyet a tanulók ritmushangszerekkel kísértek. Ezután a cél fogalmáról beszélgettünk. Szóba került, hogy mi is lehet cél (Célom, hogy megfogjam a társam kezét./ Célom, hogy megcsináljam az órai feladatot.). Fontos volt azt is megbeszélnünk, mikor mondhatjuk, hogy elértük a célunkat (Megfogtam a társam kezét. Örültem, mert megcsináltam a feladatot.). Beszélgetésünk sarkalatos pontja volt a célok eléréséhez szükséges tulajdonságok megnevezése. (akarat, kitartás…)
Az óra folytatásaként egy vidám mesét néztünk meg. (Tomi A Szakács – teljes epizód – Tomi Filmek) Megtekintés után megbeszéltük és kiemeltük a főszereplő céljait, és elérésük útját. Szóba kerültek Tomi segítői is, és ezen a ponton neveztük meg tanulóink segítőit is, akik segítik őket céljaik elérésében.
Feladatként egy előzőekben megtartott tanórán kitűzött cél elérésének útját, jártuk be közösen. A tanulók egy előzőleg megtartott óra menetének főbb állomásait láthatták képeken, melyeket sorba kellett állítaniuk és összefűzniük. A feladat megoldása során a lyukasztás, a kötözőanyag választása és a kötözés is a kihívások között voltak. Az így felállított eseménysorból, folyamat ábrából láthatták, hogyan jutottunk el a kiindulástól az óra céljának eléréséig. Az óra zárása előtt meghallgattuk az (Élj Bátor Szívvel – Magyar Dal) című dalt.
A megérdemelten pozitív értékelés után jó hangulatban zártuk a tanórát.
Célok kitűzése és elérése
Szervezés: Déli sarkat rendeztünk be fehér, kék textiliákból. Különböző méretű pingvinekkel telepítettük be.
Ráhangolás: Földgömb nézegetés, képzeletbeli séta a Déli sarkon.
Interaktív mese: A PINGVIN, AKI MINDENT TUDNI AKAR, című mesét mondtam el a mellékletből. Közben a terepen lévő pingvinekkel imitáltam is a történetet, és kérdéseket tettem fel a mese folytatására vonatkozóan.
Mozgásos játék: Elvarázsoltam a gyerekeket pingvinekké, és eljátszottuk a történetet. Kipróbáltuk a totyogó pingvinjárást, és, hogy milyen fejjel lefele a világ, vagy az apuka lábán állva totyogni. Összebújva védtük egymást a süvöltő szél ellen.
Lezárás: Meghallgattuk a Van nekem egy álmom, című dalt!
Ebben a hónapban a Célok kitűzése és elérése a téma.
A „Fújj-fújj relaxációs gyakorlattal indítottam, de egy kicsit változtattam rajta. Fákká változtunk és csukott szemmel dülöngéltünk pont úgy, mint amikor a fákat fújja a szél, valamint a szél hangját utánoztuk közben.
Egy általam írt mesével folytattam. Az egészséghéthez és a célok kitűzéséhez és eléréséhez kapcsolódóan: „Peti elhatározza, hogy megkóstolja a gyümölcsöt” lett a mese címe. A gyermekek tetszését szemmel láthatóan elnyerte a történet, valószínűleg azért, mert olyan témát érint, ami az ő mindennapjainak is része.
Utána beszélgettünk egy kicsit arról, hogy valamelyikőjük tűzött -e már ki célokat maga elé. Természetesen életkori sajátosságaikat figyelembe véve elmagyaráztam nekik és példákat is hoztam.
Majd ezután következett a mozgásos rész, a célba dobás. Az elején elmondtam a gyermekeknek, hogy a célunk most az, hogy mindenki próbáljon meg beletalálni a babzsákkal a zsámolyba. Addig játszottuk, míg mindenki sikerélményhez nem jutott.
A foglalkozás zárásaként, a meséhez kapcsolódóan, mindenki gyümölcsemberkét színezett és közben többször meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
Január
Célok kitűzése és elérése
A boldog embernek mindig vannak céljai.
A célok elérésére tett törekvés tesz bennünket boldoggá, nem maga a célba érés.
Az út a fontos, nem a cél!
Miért fontos, hogy legyenek céljaink?
Milyen apróbb, hétköznapi és jelentősebb, életcéljaink lehetnek?
A céljaink irányt adnak az iskolai mindennapjainknak is.
Meg kell tanulnunk jól beosztanunk az időnket, hogy a tanulás mellett legyen lehetőségünk a játékra is.
Móka, tánc, kacagás
Január végén az iskolai farsangra készülünk.
Sok ötletünk van. Kiválasztottuk azokat, amelyek mindnyájunknak tetszettek, és hozzákezdtünk a megvalósításukhoz. A boldogságórán is vidáman táncoltunk, jókedvűen terveztük a színpadi fellépésünket.
A jövőkép megalkotása
Merjünk olyan jövőt elképzelni magunknak, amilyenben szívesen élnénk!
Képzeld el, hogy tökéletesen egészséges vagy!
Hány évig fogsz élni?
Lásd magad, amint sokat mozogsz, egészségesen táplálkozol, és sok vizet iszol!
Mi mindent tehetünk még a céljaink eléréséért?
Kapcsolat más témákkal
Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy hogyan kapcsolódott a célok kitűzése és elérése a korábban már megismert boldogságfokozó technikákhoz.
A célok kitűzése és elérése kapcsolatban van az optimizmussal, mert…
A célok kitűzése és elérése köthető a társas kapcsolatok ápolásához, mert…
A célok kitűzése és elérése kapcsolatban lehet a hálával, mert…
A célok kitűzése és elérése érintkezhet a jó cselekedetek gyakorlásával, mert…
„CSAKAZÉRTIS”
JANUÁR CÉLOK KITŰZÉSE ÉS ELÉRÉSE
I. Motiváció: Témaindító beszélgetés Kitartás és elszántság.
A célkitűzés és azok elérése hosszú távú erőfeszítést igényel, amelyek adta nehézségekkel a fiataloknak szembe kell nézniük. Fontos, hogy a kitartóak legyenek, és ne adják fel könnyen, ha nehéz időszakokba kerülnek.
Az lesz a feladatotok hogy összegyűjtsétek az elszórt lapokat úgy hogy nem léphettek a fával kijelölt területre, a szemeteket bekötjük, de a társak irányíthatnak benneteket.
1. feladat: Cél: minél több papír összegyűjtése, minél rövidebb idő alatt.
A papírokon általam megadott célok szerepelnek: pl.: jobb jegyeket szerezni év végére, ne bukjak meg töriből, megnyerjem a magyar bajnokságot ………..
1. feladat: A begyűjtött célok eléréséhez vezető utat nektek kell megterveznetek
pl.: Hogyan ne bukjak meg töriből?
Tervezd meg a cél eléréséhez vezető legjobb utat! (csapatban dolgozzatok)
2. feladat: Mi történik, ha nem érjük el kitűzött céljainkat?
Amikor nem sikerül elérni egy célt, természetes reakció a frusztráció és a csalódottság. Azok az erőfeszítések, amiket a cél eléréséért tettünk, hirtelen úgy tűnhetnek, hogy hiábavalók voltak, és ez kellemetlen érzéseket válthat ki bennünk. Fontos tudni, hogy ezek természetes érzelmek, kezelni és feldolgozni kell őket.
A célok elérésének hiánya lehetőséget teremt a tanulásra és a fejlődésre, illetve új célok megfogalmazására. Amikor áttekintjük, miért nem sikerült elérni a célt, az segíthet azonosítani az esetleges hiányosságokat vagy hibákat a tervezésben vagy a végrehajtásban. Ez a felismerés lehetőséget ad arra, hogy javítsunk, és közelebb kerüljünk a következő céljaink eléréséhez. Az élet folyamatosan változik, és új lehetőségek jelenhetnek meg az elérésre váró célok terén. Azok, akik rugalmasak és nyitottak az új lehetőségekre, könnyebben találhatnak új célokat, amelyekre összpontosíthatnak.
Mi kellett ahhoz, hogy sikerüljön? Írjátok le!
pl.: magabiztosság, nyugalom, kipróbálhattam egyedül, gyakoroltam, felkészültem sikerült.
Végül fejezzétek be a következő mondatokat:
„Képes vagyok elérni a céljaimat.„
„Bízom a saját képességeimben.„
„Minden nap egyre magabiztosabb vagyok.„
„Megerősítem önbizalmamat minden helyzetben.„
„Sikerülhet, ha kitartó vagyok és hiszek magamban.„
I. Önbizalom-hegy:
https://www.udvaronc.hu/onbizalom-teszt.php
Egy hegymászó bőrébe bújva haladunk végig a célkitűzéstől a cél magvalósulásáig. A kihívás a hegy megmászása lesz. Ez a hegy azt is szemlélteti, hogy mindenkinek van egy hegye maga előtt, amit meg kell hódítania, amikor egy cél meghódítására törekszik. A cél a saját önbizalom-hegyed megmászása. A feladatok segítenek felidézni, és kihozni belőled a legjobbat.
Összefoglaló
A célkitűzés fiatalok számára rendkívül fontos, mivel segít nekik irányt adni az életüknek, fejleszti az önbizalmukat, és motiváltan tartja őket az elérésük felé vezető hosszú úton. A SMART célkitűzés és a hosszú távú tervek készítése segíthet a hatékony célkitűzésben. A kitartás és az elszántság kulcsfontosságúak ahhoz, hogy a fiatalok elérjék céljaikat, és sikeresen megvalósítsák álmaikat az életben.
Januári boldogságóránkat az „Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj ügyesedj!” című relaxációs gyakorlattal indítottuk. Majd meghallgattuk a hónap dalát. A havi téma kapcsán megbeszéltük, hogy :
– Mit jelent az, hogy „CÉL”.?
– Neked milyen rövid- és hosszútávú céljaid vannak?
– Hogyan tudod elérni a célodat?
– Könnyű-e elérni a céljainkat?
Ezután a „Varázsecset” című mesét hallgatták meg a gyerekek, majd megbeszéltük a mondanivalóját. A hosszú mesét az „Add körbe a varázsecsetet!” nevű játék követte, amelyet nagyon élveztek a tanulók. Kreatív feladatként „Látom a jövőt” címmel illusztrációt készítettek a gyerkőcök a jövőbeli céljaikról, terveikről. A rajzokat kiraktuk a faliújságra.
A januári témát több újszerű tevékenységen keresztül dolgoztuk fel a gyermekekkel.
A csoport egyik legkedveltebb tevékenysége lett a januárban megismert „Varázsecset” játék. Biztosak vagyunk benne, hogy a későbbiekben is sokszor fogjuk játszani.
A januári Boldogóra foglalkozás különleges esemény volt csoportunkban, mert a szülőkkel együtt volt megtartva. Már régen többször is érdeklődtek a szülők, hogy milyen is egy boldogóra, ezért nyúlt nap keretében arra törekedtem, hogy megismerjék a foglalkozások felépítését és ők is aktívan részt vehessenek különböző feladatokkal boldogság óránkon. Nyílt nap keretében tevékenységeket terveztem a reggel 8:00-tól 12-00ig, amelyet a hozzátartozójukkal együtt végezhettek a gyerekek. Főcélom az volt, hogy megismertessem a szülőkkel a Boldogságóra Integrált Programot a pozitív pedagógiát és az Erősségközpontú Oktatási Program egyes elemeit a szülőkkel. Az eseménnyel igyekszem összehangolni a család és óvoda gondolkodását, hogy minél nagyobb hangsúly tevődjön arra, hogy a gyermekek boldogabb, kiegyensúlyozottabb életet élhessenek, jó reagáljanak az élet megfelelő kihívásaira, tűzzenek ki célokat és azokért próbáljanak megtenni is. A foglalkozást úgy építettem fel, hogy az időbeli relációkat összekapcsoltam a célkitűzésekkel, így a jövőbeli cselekvéseket tevékenységeket neveztünk meg, amelyhez a különböző terveket is elkészítjük. A foglalkozás idejére sajnos csökkent a gyermek létszámunk, ezért csak 14 gyermek vett részt a tevékenységeken, mivel a csoportunkban nagyobb betegség ütötte fel a fejét. A szülők így is nagyon érdeklődőek voltak, a legtöbb gyerekhez mindkét szülő eljött és volt, akihez még nagy szülő is. A foglalkozást komplexen terveztem, hogy mindenféle tevékenységet átöleljen, így összefűztem a boldogságóra ajánlásait a külső világ tevékeny megismerésével, matematikai tapasztalatokkal, meséléssel, énekkel, tánccal. A boldogóra könyvből és az előző évek ajánlásaival kutattam olyan anyagokat, amely a heti témához jól alkalmazkodik. A gyülekező során, még szabad játék közben is lehetőséget biztosítottam a szőnyegen a „Célelefánt” játékra. Nagyon élvezték a szülőkkel együtt végzett cselekvéseket. A tevékenységet relaxációval indítottam el, amelyhez a szülők is csatlakoztak. Hangulatvilágítást biztosítottam gyertyával, légző gyakorlatokkal, relaxációs zenével igyekeztem lenyugtatni szervezetüket, és ráhangolódni a következő tevékenységekre. Nagyon hatásos volt a relaxáció mivel csökkenti a stresszt, nyugalmat eredményhez, javítja a figyelmi képességeket, elősegíti a kreativitást, memória fokozódását, csökkenti a szorongást és a depressziót. Igyekeztem mesés játékos helyzeteket elképzeltetni a relaxáció közben, ahol a szeretet, a puha, meleg érzés dominált. A szülők is szívesen kapcsolódtak be, és nagyon tetszett nekik hogy a kezdeményezés során végig be voltak vonva és részükre is feladatokat közvetítettem, aktivizáltam Őket. A relaxáció után „Tegnap alaktól tanulok, holnap alaknak üzenek” című boldogság óra részt beszélgettünk meg a gyerekekkel, amely során a hét napjai, múlt, jelen, jövő, tegnap, holnap fogalmak kerültek megbeszélésre. Felhelyeztem egy mágnes táblára a napi tevékenységeket ábrázoló kukacot, és megbeszéltük a gyerekekkel, hogy melyik nap, milyen tevékenységeket végzünk. Elmondtuk a „Hétfőn heverünk..” című verset és elénekeltük a „Hétfő, kedd..” című dalt. Megbeszéltük, hogy ha célt szeretnénk elérni, azért meg kell küzdeni és megfogalmaztunk egyes célokat, amik majd a jövőben mi dolgozni kell, szeretnék majd elérni. A következő tevékenység során játékos mozgást végeztünk Bagdi Bella Erősségdalok kitartás című zenéjére. A szülők körben ültek a padon, a gyermekek táncoltak és amikor leállítottam a dalt akkor meg kellett keresni a szülőt és az ölében helyett kellett foglalni. Zene indítására folytatták a táncot. Nagyon élvezték a gyerekek, hogy a szülők végig részt vehettek a tevékenységeken és szembetűnő volt az érzelmi töltöttség a tevékenységek során is. Szerettem volna a következő lépésben egy eseménynaptárt összeállítani mágnes táblára, ezért megbeszéltük és bővítettük az időbeli relációk témakörét is, amely az évszakok és a hónapok. Minden gyermek kapott egy évszakórát és azonosítottuk a különböző évszakokat, amelyet előző héten készítettünk el. Gyakoroltuk az évszakok jellemzőit, az óramutatójának megfelelően. Egy megállapítást mondtam, és a gyermeknek oda kellett fordítania a mutatót ahhoz az évszakhoz, amire a megállapítás vonatkozik. Közben a mágnes táblára is elhelyeztem a négy évszakot, amelyhez később a megfelelő hónapokat csatoltuk. Elmondtuk a „Jégen járó január” című verset. Minden gyermek megkapta a jelét felmágnesezve, és mindenki azonosította magát a születésének megfelelő hónappal és a megfelelő helyre helyezte a mágnest táblára. Igyekeztem nemcsak a gyerekeket bevonni a beszélgetésbe, hanem a szülőket is néhány célzott kérdést a szülőkhöz intéztem. Gyerekekkel megbeszéltük, hogy mikor van a születésnapja, mi szeretne lenni, ha nagy lesz. Mik a közeli és távoli céljaik és erre a szülőnél is rákérdeztem. Beszélgettünk arról, hogy a szülők mit kívánnak gyermekeinek. A beszélgetést után egy zenével szerettem volna színesíteni a tevékenységet. A kedvenc dalukat kapcsoltam be a cd lejátszóba: „Bagdi Bella Boldog vagyok” című dalt és közösen mutogatva táncoltuk el a szülőkkel és a gyerekekkel egyaránt. A foglalkozás végén két útvesztő feladatlapot készítettem elő, amelyiket egy könnyebb és egy nehezebb feladatot tartalmazott a differenciálás miatt. Amíg a gyerekek az asztalnál dolgoztak a szülők is kérdőívet kaptak egy borítékban. Szerettem volna a szülőkben, és egy kicsit tudatosítani a céltudatos nevelés és céltudatos életvezetés önismereti vonatkozásait. Hat kérdést intéztem a szülőkhöz. Négy magukra vonatkozott, kettő pedig a gyermekükre, és a jövőjükre. Arra kértem a szülőket, hogy töltsék ki a kérdőívet, és rakják el maguknak ezeket a gondolatokat, és a jövőben olvassák el. Olyan típusú kérdéseket intéztem feléjük, amely az erősségeinkre vonatkozik és a pozitív gondolkodást segíti elő. A feladatlap megoldása után ismét szabad játékba vonultak a gyerekek a szülőkkel. Bemutathatták a kedvenc játékaikat, amelyet itt az óvodában szoktak játszani. Egy órás szabad játék után mesehallgatást kezdeményeztem. „A rút kist kacsa” című mesét választottam, mert ez a mese összefüggött a heti környezetismeret témánkkal, amely a vízi madarak volt. Szép illusztrációkat készítettem a mágnes táblára. A gyerekek itt is együtt hallgatták a szülővel a mesét. Sikerült a mese végén megfogalmazni, hogy mi volt a célja a rút kiskacsának. Kiértékeltük a mese során résztvevő szereplők tulajdonságait. A feladatok végrehajtásánál a szülő és gyermek közös tevékenysége által erősödött formálódott érzelmi kapcsolatuk. Mese után készültünk az udvarra játszani. Az ajtón kilépve felragasztottuk a hónap szimbólumát a várra, ezzel ténylegesen lezártuk a boldogóra foglalkozást. Többször megfogalmaztuk, hogy egy különleges nap ez és úgy is éreztük, mert különleges az, amikor egy szülő egész nap a gyermekével lehet az óvodában. Más volt a légkör is, pozitív érzelmi töltet jelentett a szülők jelenléte. Öröm volt nézni, hogy a gyermekek hogy ragaszkodnak a szülőhöz és milyen pozitív érzelmi kapcsolatok fűződnek hozzájuk. A szülői szeretetet semmi nem pótolhatja, az egyedülálló. Nagyon szerencsés vagyok, hogy egy ilyen érzelmekben gazdag, csodálatos délelőtt tölthettünk együtt a szülőkkel és a gyermekekkel.
Az ötödik téma a célok kitűzése és elérése volt a boldogságóra keretében, melyet heti tervnek megfelelően valósítottam meg. Cél, feladatrendszer: Ismerjék fel a gyermekek, hogy mennyire fontos, hogy tudják, mit akarnak elérni, és milyen módszerek segíthetik őket ebben. Részcélok fontossága! Kiemelt fejlesztési terület: céltudatosság, önbecsülés, önismeret, énkép fejlesztése, önérvényesítés-pozitív önérvényesítési mód alakítása, együttműködési képesség fejlesztése, kezdeményező képesség fejlesztése. Hétfőn a kezdő relaxáció után beszélgetést kezdeményeztem a gyermekekkel arról, hogy kinek mi a célja, mit szeretne elérni. Itt közeli, és távlati célokat is megfogalmaztak. A közeli célokat is megbeszélve az interaktív táblánkra helyeztük fel a képeket. Fontos szempont volt, hogy reális célokat próbáljanak megfogalmazni, az apró lépéseket is szem előtt tartva, ne keverjék össze a vágyakat az elérhető célokkal. pl: Tanuljanak meg cipőt kötni, ne keverjék össze a bal és a jobb kezüket, lábukat stb. Most nálunk kiemelt cél, hogy minden gyermek felkészült legyen az iskolai életre. Ezután következett Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje. A mese átszőtte a hetünket. E köré építettem a feldolgozandó anyagot. A mozgás tevékenység során célba dobtunk változatos formában (a magasság változtatása miatt itt másfajta dobás-technikát is gyakorolhattak a gyerekek). Gyakoroltuk a hajítás, dobás műveletét, kiegészítve célok megfogalmazásával. Addig dobhattak a gyermekek, míg mindenkinek sikerült a kislabdát, gumilabdát a zsámolyba, kosárba dobnia. Kapura ütöttek floorball ütővel. (padlóhoki-jégkorong játékos változata). A Floorball nagyszerű tevékenység, mert nagyon szórakoztató! Florballozhattak egyedül, és egymással is a szabályok betartásával. Ezt a játékot könnyű botokkal játsszák, amelyeket minden életkorban könnyű irányítani. A bot pengéje lehet „jobb” vagy „bal”, ami azt jelzi, hogy a játékos szemszögéből milyen irányba kell tartani a botot. A jobbkezes játékos gyakran „bal” pengét használ, mivel a botot jobbra fogja, a balkezeseknél pedig fordítva. Ezt azért is gyakoroljuk, mert ebben a nevelési évben kiemelt feladatunk a téri tájékozódás fejlesztése. Célba dobhattak: műanyag poharakból épített toronyra. Cél a torony ledöntése volt. Tekéztünk is. A lényeg a pozitív élményen volt. Ha egy tanulási folyamat közben örömöt élünk át, akkor a foglalkozás alatt lévő tudás a hosszú távú memóriába épül be, és sokkal könnyebben leszünk képesek előhívni, mivel az emlékezés újra az átélt örömöt, vidámságot, melegséget idézi meg lelkünkben. Játszottunk egy új mozgásos játékot is. Babzsákos fagyasztós fogó: minden gyermek 1 babzsákkal a fején szabadon futhat. Ha valakinek leesik a fejéről a babzsákja, megfagy. Akkor állhat vissza, ha egy társa felveszi, és visszateszi a fejére. Változat: a szabadító odadobja a saját babzsákját, a megfagyott társnak, aki azt felteszi a fejére, majd a sajátját a földről felveszi, és odadobja, az őt szabadítónak (aki megfagyott, mert nincs babzsákja), majd mind a ketten futnak tovább. Dobás ugrásból, vagy szökdelésből. (együttműködési képesség fejlesztése) A gyerekek biztatták, buzdították egymást, örülve egymás sikerének. Ismételtük a tavaly megtanult „János úr készül” című kapubújós dalosjátékot amit szintén kapcsolódott a meséhez. Dramatizáltuk a mesét, majd következett a boldogságvár puzzle. Ezt eldugtam a csoportszobában, és a gyermekeknek ezeket a darabokat kellett megtalálni, és közösen összerakni. Ez többször is eljátszottuk, akkora nagy volt a lelkesedés. Hallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát melyhez mozdulatokat találtunk ki. Ezt is többször ismételtük. Macis játékot játszottunk. „Óvónéni játéka” a Boldogságóra könyvből. Jelzésértékű maci fejdíszt tettem fel. A térkép segítségével, és a feladatok végrehajtásával eljutottunk az iskoláig, ami valóban nagy örömünkre szolgált, hiszen minden gyermekünk iskolába megy ősztől. Következett a Boldog vár színezése (mese illusztráció). Rájuk bíztam ennek létrehozását, hogy mindenki a saját elképzelése szerint színezzen. Játszottuk a „varázshópehelyt”, a képzeletbeli hóesésben. Figyeltünk a megélt érzéseinkre, megfogalmazták ismét, hogy mit szeretnének elérni. Felragasztottuk a célok elérésének jelét a boldogság várunkra, megbeszéltük, hogy már félúton vagyunk a célhoz, ahhoz, hogy bejussunk a várba. A hetet ismét Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalával fejeztünk be.
A januári témát 2 órában dolgoztuk fel. Az első órát a következő relaxációs gyakorlattal kezdtük: „Kincset rejtek, nem mutatom, kincset rejtek, megmutatom”. A célok kitűzése, elérése nem a legkönnyebb feldolgozandó téma ilyen kicsi gyerekekkel. Próbáltam az ő szintüknek megfelelően átbeszélni az anyaghoz kapcsolódó elméleti hátteret. Ezután színeztek – „Bármit képes vagyok elérni”, miközben többször meghallgattuk a hónap dalát. Majd letelepedtünk a mesesarokba és a „Régi magyar népmesék” című könyvből felolvastam nekik a „Kecskére bízta a káposztát” mesét. Meghallgatás után megbeszéltük a mese tanulságát. Az órát meditációval zártuk.
A második órát is relaxációs gyakorlattal kezdtük: „Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom”. Újból meghallgattuk a hónap dalát, táncoltak is rá. Majd kaptak egy lapot, amin 3 levelű lóhere volt, ahova berajzolták a három kívánságukat. Beszéltünk a közelebbi, távolabbi céljaikról. Arról, hogy ehhez mi szükséges, kinek a segítsége kell, hogy el tudják érni. Nagyon boldog voltam, hogy többen tanítók/tanárok szeretnének majd lenni. A legkülönbözőbb dolgokra vágynak, többek között: hullócsillag, szivárvány látványára; kiscicára; sikeres focisták legyenek; örökre megmaradjon a mostani barátságuk. A második órát is meditációval zártuk.