A rajz elkészítése előtt, megbeszéltük a rövid és hosszú távú céljainkat, le is írtuk, majd évvégén elővesszük és megnézzük mi valósult meg belőlük. Megbeszéltük azt is, mi szükséges a céljaink eléréséhez, mit kell tennünk értük.
Célok kitűzése és elérése
A célkitűzések hónapja:
A gyerekekkel beszélgettünk a rövidebb illetve a hosszabb távú céljaikról.
Megbeszéltük az is, hogy a szüleiknek mi a foglalkozása, volt, aki szintén azt tűzte ki célként, amit édesapja, illetve édesanyja végez.
Varázsoltunk az időben és elképzeltük, illetve el is játszottuk a gyerekek álmát, amit felnőtt korukban ők is szívesen csinálnának.
Jó hangulatú előadások „dramatikus játékok” születtek, ahol megjelenítettük a különböző foglalkozásokat.
Vidáman boldogan telt ismét a délelőttünk.
Heti tevékenységünknek megfelelően terveztük az aktuális feladat megvalósítását. A gyerekek nyitottan álltak a témához. Mivel az évszakokkal, hónapokkal foglalkoztunk könnyű volt a rövidtávú céljaikat megfogalmazniuk. Fontos célokat tűztek ki maguk elé. Cipőkötés, megtanulnak kerékpározni, nem verekszenek, stb. Az elkészített ELÉRENDŐ CÉLJAINK táblát saját vállalásaikkal kifüggesztettük a csoportunkban. Így mindig szem előtt lesz, és ha elérték a kitűzött céljukat „kipipáljuk” azt!
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
Januárban a Derecskei Bocskai István Ált. Isk. és AMI 6.c osztálya a választható feladatok közül mesebeli jármű készítésére vállalkozott. Az osztályfőnökük bevonásával, aki egyébként rajzszakos készítették el a munkákat, több csoport alakult ki az ötletelésre, végül két alkotás egybeigazításával hoztuk meg a döntés, így a Mi osztályunk c. képen a vízen evezünk. Valahol középen vagyunk a tenger sötét és világos oldala között, hiszen szóban megfogalmaztuk, mikor van vihar és mikor süt a nap. Vannak napi szinten súrlódások a gyerekek között, sokszor van ellenállás a tanulással szemben is. Örültem neki, hogy meg tudták fogalmazni, mitől lehet/lehetne jobb, mik a hibák. Mindenkinek van célja az osztályban, és van közös célunk is, több is: 1. jól érezni magunkat együtt 2. békésen élni egymás mellett
A hajlandóságot, összefogást érzetem a gyerekek hozzászólásaiból, hozzáállásából remélem sikerül megvalósítanunk, így a felhők mögött süthet ránk a nap is.
Szegedi Fekete István Általános Iskola
Ha céltudatosak vagyunk, és összefogunk, akkor cél lehet akár a csillagos ég is.
Debreceni Bárczi Gusztáv EGYMI
Januárban új lendülettel, új célokkal kezdtük az új évet. Több korosztályban foglalkoztunk a célokkal a legkisebbek a boldogságvárába kellett eljutni, a felsősök megrajzolták a három kívánságukat. Gondoltak a környezet tisztaságára is: a víz tisztaságát szerenék megőrizni…
Labirintusjátékban kellett eljutnunk a labirintus belsejébe..
Iskolai célok közül a legfontosabb a magatartás javítása volt, jó jegyeket szeretnének szerezni. Céljárműveket terveztek, melyek között környezetbarát roller volt, bicikli, turbó felszereltségű sportautó is volt. Az időjárás viszontagságaira gondoltak a rollerrel közlekedők, ők védőhálót szereltek fel, hogy még ez se legyen akadály az iskolába járáshoz.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Célkitűzések
Az 5. boldogságóránkat is sikeresen teljesítettük januárban. Témánk a célok kitűzése és elérése volt. Feldolgozásához különböző játékos gyakorlatokat terveztem.
Megbeszéltük céljainkat, kihívásként több feladatot kellett teljesíteniük közösen, hogy megtalálják az elveszettnek vélt boldogság puzzle játékot.
A célba dobást is gyakoroltuk, hogy átéljék a boldogságérzet örömét.
A gyermekek meghallgatták a Boldogságvár meséjét is, ami által átérezhették azt az érzést, amit az idézet is alátámaszt:
„Amit a cél elérésével kapunk,
közel sem olyan fontos, mint amivé
válunk, amíg azt elérjük.”
Zig Ziglar
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
Örömmel tervezték és beszélgettek a gyerekek arról, hogy ki, mivel szeretne foglalkozni, amikor felnőtt lesz. Voltak akik kommandósok, vagy katonák, vagy fodrászok szeretnének lenni. Egy kislány lelkesen mesélte, hogy Ő ha nagy lesz, óvónéni szeretne lenni! 🙂
„Az a célom, hogy hatéves koromra edzettebb, erősebb legyek.”
” Azt szeretném, ha tudnék masnit kötni.”
” Nyárra szeretnék megtanulni gördeszkázni.”
idézetek gyerekektől
Célok kitűzése és elérése
A csoportom nyolcadikos tanulókból áll, és mivel a pályaválasztás, középiskola-választás előtt állnak, így a célok témakör megbeszélése is ekörül forgott. Középiskola, továbbtanulás foglalkoztatja leginkább a diákokat.
A feladatok közül a Mesebeli járműre esett a választásuk, a képek tanúskodnak róla, hogyan is élik meg a jelenlegi helyzetet. Egy teherautót választottak, amely nem működik. Ők tolják. Van, aki tolja, van, aki rajta áll, illetve ül.
A foglalkozáson minden tanuló kitöltötte a céljaim öt fő életterületen című táblázatot, megbeszéltük, ki melyik területet emeli ki leginkább, hogyan tudnának fejlődni, milyen céljaik vannak.