Januárban új lendülettel, új célokkal kezdtük az új évet. Több korosztályban foglalkoztunk a célokkal a legkisebbek a boldogságvárába kellett eljutni, a felsősök megrajzolták a három kívánságukat. Gondoltak a környezet tisztaságára is: a víz tisztaságát szerenék megőrizni…
Labirintusjátékban kellett eljutnunk a labirintus belsejébe..
Iskolai célok közül a legfontosabb a magatartás javítása volt, jó jegyeket szeretnének szerezni. Céljárműveket terveztek, melyek között környezetbarát roller volt, bicikli, turbó felszereltségű sportautó is volt. Az időjárás viszontagságaira gondoltak a rollerrel közlekedők, ők védőhálót szereltek fel, hogy még ez se legyen akadály az iskolába járáshoz.
Célok kitűzése és elérése
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Célkitűzések
Az 5. boldogságóránkat is sikeresen teljesítettük januárban. Témánk a célok kitűzése és elérése volt. Feldolgozásához különböző játékos gyakorlatokat terveztem.
Megbeszéltük céljainkat, kihívásként több feladatot kellett teljesíteniük közösen, hogy megtalálják az elveszettnek vélt boldogság puzzle játékot.
A célba dobást is gyakoroltuk, hogy átéljék a boldogságérzet örömét.
A gyermekek meghallgatták a Boldogságvár meséjét is, ami által átérezhették azt az érzést, amit az idézet is alátámaszt:
„Amit a cél elérésével kapunk,
közel sem olyan fontos, mint amivé
válunk, amíg azt elérjük.”
Zig Ziglar
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
Örömmel tervezték és beszélgettek a gyerekek arról, hogy ki, mivel szeretne foglalkozni, amikor felnőtt lesz. Voltak akik kommandósok, vagy katonák, vagy fodrászok szeretnének lenni. Egy kislány lelkesen mesélte, hogy Ő ha nagy lesz, óvónéni szeretne lenni! 🙂
„Az a célom, hogy hatéves koromra edzettebb, erősebb legyek.”
” Azt szeretném, ha tudnék masnit kötni.”
” Nyárra szeretnék megtanulni gördeszkázni.”
idézetek gyerekektől
Célok kitűzése és elérése
A csoportom nyolcadikos tanulókból áll, és mivel a pályaválasztás, középiskola-választás előtt állnak, így a célok témakör megbeszélése is ekörül forgott. Középiskola, továbbtanulás foglalkoztatja leginkább a diákokat.
A feladatok közül a Mesebeli járműre esett a választásuk, a képek tanúskodnak róla, hogyan is élik meg a jelenlegi helyzetet. Egy teherautót választottak, amely nem működik. Ők tolják. Van, aki tolja, van, aki rajta áll, illetve ül.
A foglalkozáson minden tanuló kitöltötte a céljaim öt fő életterületen című táblázatot, megbeszéltük, ki melyik területet emeli ki leginkább, hogyan tudnának fejlődni, milyen céljaik vannak.
Lippói Gárdonyi Géza Általános Iskola
A diákok ismét a rajzos feladatot választották. Közös célként a boldog életet jelölték meg. Nagyon jó meglátásokat tapasztaltam az órán.
Sajnos ebben a hónapban egy vírusos megbetegedés miatt nagyon sok hiányzó volt. Így, bár többször is „nekifutottunk” a témának, nem sikerült úgy „kivesézni” , ahogy szerettem volna, mivel mindig cserélődtek a jelenlévő gyerekek.
Azt azért sikerült megbeszélnünk, milyen közelebbi és távlati célokat érdemes kitűznünk, s hogy hogyan érhetjük el azokat.
Eljátszottuk, milyen energiák tolhatják az autót a hőn áhított cél felé.
Tiszakanyári Hunyadi Mátyás Általános Iskola
A Tiszakanyári Hunyadi Mátyás Általános Iskola 1.osztályos tanulói nagy élvezettel készítették a mesebeli járművet. Hosszútávú terveik (boxoló, tanító, rendőr, tűzoltó, stb.) elérése érdekében elsődleges célként tűztük ki az iskola elvégzését. Egyenes út az iskola felé szállítja a gyerekeket, vannak mellékutak is, de nem hagyjuk, hogy bárki vagy bármi letérítse osztályunk traktorát erről.
Céltáblán feltüntetve pontos dátummal megjelölve az elérendő célok.