A mi mesebeli járműveink:) Szívvel, lélekkel készültek:)
Célok kitűzése és elérése
Az év első Boldogságórája az előző évben elért célok felsorolásáról szólt, majd az idéni célok megbeszélésével és lerajzolásával folytattuk.Többnyire a három kívánság gyakorlaton dolgoztunk és megpróbáltunk olyan elérhető célokat megfogalmazni, melyeket az idén szeretnénk elérni.
Ilyen célok voltak a : kirándulás, táborba menni, de legfőképpen jó közösségben lenni, osztályon és családon belül.
Az órát a hónap dalával zártuk.
Herman Ottó Tudásközpont Általános Iskola
Osztályunk közös célja, hogy minden helyzetben kedvesen beszéljenek egymással a gyerekek. Járművünk gömbökből áll, melyek összekapcsolódva repülnek. Át tud haladni minden anyagon. Class dojo pontokkal lehet működtetni. A haladását akadályozza az idegesség, a harag, az irigység, a fáradtság, a félreértés és a rossz viccek. Ezeket a nehézségeket le lehet győzni a gömbök segítségével, mert van hely
– megnyugodni, átgondolni, ha valami nem esik jól,
– beleképzelni magukat a másik helyébe,
– odafigyelni a másik hangulatára, miközben monitoron végignézik, hogy mi is történt,
– levezetni a feszültséget,
– egy kicsit külön/másokkal játszani, mielőtt megbeszélik az eseményeket,
– új játékot kezdeni a beszélgetés után.
A hajót az a gyerek vezetheti, akinek a legtöbb Class dojo pontja van.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A gyermekek kiválaszthatták és kiszinezhették, a kivágott képek közül mind azokat amit el szeretnének érni .Közben megbeszéltük, hogy hogyan tudja elérni mit kell ahhoz tenni
A várban lévő kiralylányhoz csak ugy juthat el s királyfi ha a dominoknak megkeresi a párját.Közben megbeszéltük ha valaki rosszul párositotta a dominot akkor miért nem jut el a celhoz a királyfi. Mit kell tenni azért hogy elérje a célját.Mire van szükség hogy elérjük célunkat.
Speciális Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy
A januári Boldogságóra a célok megbeszéléséről szólt.Mivel elvont téma számunkra, ezért a három kívánság gyakorlatot végeztük el közösen.A gyerekek a csoportvezetővel együtt akváriumot rajzoltak és abba három aranyhalat.Miután elkészültek a rajzok mindenki elmondta, hogy mi az a három nagy kívánság melyet szeretne, ha valóra válna.Nem voltak nagy kívánságok, inkább apró örömök fogalmazódtak meg, melyek akár hétköznapi tevékenységek is lehetnek.Ilyenek voltak a gyakoribb focizás, játék, látogatóba menni családtagokhoz, TV-t nézni és egy esetben fogalmazódott meg a több szeretet kapása és adása.Miután ezeket megfogalmaztuk, a gyerekek belerajzolták az aranyahalakba a kívánságaikat.Munka közben meghallgattuk a holnap dalát.
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A negyedik osztály célja a fejlődés, hogy majd a felső tagozatot könnyedén tudják venni, félnek a jövő bizonytalanságától. A tervezett járművük nagy, amiben mindenki elfér, biztonságos, akadályok esetén katapult véd, illetve biztosíték még az ejtőernyő leállás esetén. Színes, mint az osztályban lévő gyerekek személyisége, mindenkinek van ablaka, hogy kilássanak rajta, látják az elérendő célt, a célhoz vezető utat. Tudják, hogy lesznek nehézségek, ezeket a sötétebb felhők, fekete madarak jelenléte mutatja, de a végén kisüt a nap és megerősödnek, együtt fogják átvészelni a jót és rosszat is. Fontosnak tartják, hogy együtt legyenek, senki ne hiányozzon. A levegőben szárnyaló gép, bár repülni nem tudnak, a szabadság iránti vágyukat erősíti.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Több alkalommal a hónapban különböző feladatok megvalósítását tűztük ki,pl társasjátékok használatát, kabát felvétel egyedül,mozgásos feladatok sikeres elvégzését,lego építmények megalkotását. Próbáltuk a gyerekekkel megéreztetni hogyan érhetik el a kitűzött célokat (gyakorlás, másképp nekifogni a feladatoknak) nagyon élvezték az egész témát. A hónap zárásaként végigjátszottuk a mozgásos feladatokat ami közben hallgattuk a hónap dalát is.
Sánta Erzsébet Általános Iskola
Az elsősökkel a havi téma kapcsán arról beszélgettünk, hogy ki mi szeretne lenni, ha nagy lesz. Ezt házi feladatként le is rajzolják, én pedig a rajzokat elteszem, és évek múlva, ballagás előtt visszaadom nekik. vajon mennyit változott az elképzelésük a 8 év alatt???
Sülysápi Móra Ferenc Általános Iskola
A téma közös feldolgozása után 4 csoportban – a sportok, tanulás, egészség jegyében – készültek el a mesebeli járművek. 🙂
Sánta Erzsébet Általános Iskola
A nyolcadik osztályosoknak pont aktuális a téma a jelentkezési lapok kitöltése és elküldése előtt.