Ebben a hónapban az öreg halász és nagyravágyó feleségének történetével kezdtük a témára való hangolódást.
Boldogságóránkon minden tanuló kiválaszthatott egy olyan célt magának, amelyet a következő félévben el szeretne érni. Ehhez mindenki eldönthette, hogy milyen módon teljesíti ezt a kihívást. A kiválasztott célokról egy tablót készítettünk, amit az iskola minden dolgozója megtekint és közösen nyújtunk segítséget a célok elérésében. Néhány diákunk otthoni gyakorlással is szeretne tenni ezért, ebben a szülők is segítségükre vannak.
Ez a fontos és komoly téma láthatóan nagyon érdekelte a csoportunk tagjait és úgy tűnik, hogy fontos számukra az, hogy saját döntéseket hozhassanak az életükkel kapcsolatban.
Célok kitűzése és elérése
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Januárban is a hónap dalával hangolódtunk a boldogságóránkra. Az ifjú és az angyal története elgondolkodtatott minket azon, hogy rengeteg lehetőség nyílik számunkra a mindennapokban, amelyeket csak akkor veszünk észre, ha van is rá szemünk. A három legfontosabb kívánságunkat beírtuk az aranyhalakba. Készítettünk rajzot arról is, hogy milyennek szeretnénk látni magunkat az újévben.
Végezetül összefoglaltuk, hogy mi mindent tehetünk azért, hogy álmaink ne csak álmok maradjanak
8.a
Meixner Ildikó EGYMI, Mohács
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
Ebben a hónapban a kis elsőseim elmesélhették a szívükben rejlő álmaikat, céljaikat. A hónap folyamán ezekről a tervekről rajzokat is készítettek, amelyet a videó végén be is mutatnak.
Elvarázsolt Házikó Óvoda/ Gradinita Casuta Fermecata
A januári boldogságóra keretén belül a „Jópajtások” csoportjának egy része nagy lelkesedéssel mesélte, hogy várják a felnőtt kort, mert akkor azok lehetnek, akik szeretnének. A hagyományos rendőr és katona mesterség mellett, tündér is szeretne lenni egy kislány a csoportból. A gyerekek elhatározták, hogy mindent megtesznek, az álmaik valóra váltásának érdekében.
A mi mesebeli járműveink:) Szívvel, lélekkel készültek:)
Az év első Boldogságórája az előző évben elért célok felsorolásáról szólt, majd az idéni célok megbeszélésével és lerajzolásával folytattuk.Többnyire a három kívánság gyakorlaton dolgoztunk és megpróbáltunk olyan elérhető célokat megfogalmazni, melyeket az idén szeretnénk elérni.
Ilyen célok voltak a : kirándulás, táborba menni, de legfőképpen jó közösségben lenni, osztályon és családon belül.
Az órát a hónap dalával zártuk.
Herman Ottó Tudásközpont Általános Iskola
Osztályunk közös célja, hogy minden helyzetben kedvesen beszéljenek egymással a gyerekek. Járművünk gömbökből áll, melyek összekapcsolódva repülnek. Át tud haladni minden anyagon. Class dojo pontokkal lehet működtetni. A haladását akadályozza az idegesség, a harag, az irigység, a fáradtság, a félreértés és a rossz viccek. Ezeket a nehézségeket le lehet győzni a gömbök segítségével, mert van hely
– megnyugodni, átgondolni, ha valami nem esik jól,
– beleképzelni magukat a másik helyébe,
– odafigyelni a másik hangulatára, miközben monitoron végignézik, hogy mi is történt,
– levezetni a feszültséget,
– egy kicsit külön/másokkal játszani, mielőtt megbeszélik az eseményeket,
– új játékot kezdeni a beszélgetés után.
A hajót az a gyerek vezetheti, akinek a legtöbb Class dojo pontja van.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A gyermekek kiválaszthatták és kiszinezhették, a kivágott képek közül mind azokat amit el szeretnének érni .Közben megbeszéltük, hogy hogyan tudja elérni mit kell ahhoz tenni
A várban lévő kiralylányhoz csak ugy juthat el s királyfi ha a dominoknak megkeresi a párját.Közben megbeszéltük ha valaki rosszul párositotta a dominot akkor miért nem jut el a celhoz a királyfi. Mit kell tenni azért hogy elérje a célját.Mire van szükség hogy elérjük célunkat.
Speciális Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy
A januári Boldogságóra a célok megbeszéléséről szólt.Mivel elvont téma számunkra, ezért a három kívánság gyakorlatot végeztük el közösen.A gyerekek a csoportvezetővel együtt akváriumot rajzoltak és abba három aranyhalat.Miután elkészültek a rajzok mindenki elmondta, hogy mi az a három nagy kívánság melyet szeretne, ha valóra válna.Nem voltak nagy kívánságok, inkább apró örömök fogalmazódtak meg, melyek akár hétköznapi tevékenységek is lehetnek.Ilyenek voltak a gyakoribb focizás, játék, látogatóba menni családtagokhoz, TV-t nézni és egy esetben fogalmazódott meg a több szeretet kapása és adása.Miután ezeket megfogalmaztuk, a gyerekek belerajzolták az aranyahalakba a kívánságaikat.Munka közben meghallgattuk a holnap dalát.