Az új esztendő kezdetén előre tekintettünk 2020-ra. Először vágyaikról, kívánságaikról beszélgettünk. Mesét olvastam, amit nagyon szeretnek: „Az öreg halász és nagyravágyó felesége”. Megbeszéltük a mese mondanivalóját, a tanulságot, melyik szereplő milyen tulajdonságokkal rendelkezik. Halacska formákba rajzolták bele kívánságaikat, vágyaikat. Megbeszéltük, mi a különbség a vágy és a vállalás között. Célokat fogalmaztak meg. Sokan reálisan látták önmagukat, másoknak még fejlődni kell az önismeret terén. Elsősorban otthoni feladatokat fogalmaztak meg: hogyan tudnak segíteni szüleiknek, testvéreiknek. Énekeltünk, relaxáltunk, jól éreztük magunkat! 🙂
Célok kitűzése és elérése
Ebben a hónapban hosszútávú és rövidtávú célokat is megfogalmaztunk , összegyűjtöttük hozzá az erősségeinket, és kerestünk az osztályból egy kis támogatót, aki segít a céljaink elèrésében.
Hónap végére sikerült is pár rövidtávú célt elérni és jó érzés volt, hogy ebben önmagunkon kívül számíthattunk a legjobb barátainkra is. 😊
A célok megtervezése, a jó stratégia hozzájárul a sikeres megvalósításhoz.
Így történt a mesénk során is.
Fekete István-Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium
A mi csodamasinánkba az egész osztály belefér.
Hajtóanyaga az egymás iránti és a természet iránti szeretet.
Képes a csillagok közé is elvinni bennünket.
Olyan járgány, amit egy barátságos, kedves unikornis vezet. Aki csodálatosságával tud segíteni minket a bajban is.
Balmazújvárosi Általános Iskola Bocskai Tagintézmény
Ebben a hónapban a céljainkról és azok eléréséhez vezető útról beszélgettünk. Kitűztünk közös célokat, egyéni célokat. Lerajzoltuk milyen foglalkozást választanak és milyennek képzelik el a leendő párjukat , családjukat. Az osztállyal közösen a Gálára való fellépést tűztük ki célként. Tervet készítettünk, hogyan juthatunk el a megvalósításhoz.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Egy szép reggelen spontán beszélgetést kezdeményeztem a gyermekek körében. Beszélgettünk időjárásról, családról, hétvégi programokról, kedvenc játékokról, mesékről. Nagyon kedves volt számomra ez a kör, hiszen mindenki elmondhatta ami a szívében volt. Azt érzem egyre jobban igénylik ezeket a kis beszélgetéseket. Sajnos a csoport létszám lecsökkent a betegségek miatt, így szeretettel gondoltunk kis beteg társainkra is. Számukra gyógyító levegőt fújtunk és azt kívántuk minél hamarabb újra köztünk lehessenek. Egy arra szálló hópihe segítette gondolatainkat, akinek az orrára szállt az kívánt valamit, amit el szeretne érni. Ezután volt, aki el is mondta.
– Andi néni! Én szeretnék erősebb lenni a testvéremnél!
– Mit teszel ezért?
– Sokat fogok tornázni, edzeni és akkor én leszek az erősebb a fociban.
– Kívánom, hogy elérd a célodat!
Ez csak az egyik volt az elérendő célok közül, de a gyerekek az elkövetkezendő napokban odajöttek hozzám és megosztották velem céljaikat.
Később elmeséltem nekik a mesét, ahol János mondókáját nagyon hamar megtanulták, s bizony sokszor hallom azóta is.
A Boldog vár megismerése után labirintus játékkal folytattuk, majd színezéssel. mondókázással tettük gazdagabbá a január hónap témáját.
Amikor a beteg gyermekek visszatértek hallottam, hogy biztatják őket társaik.
” De ! Meg tudod csinálni ! Ne add fel! Legyen a cél előtted! Gyere segítek!
Olyan jó érzés, hónapról hónapra megélni ezt a csodát! Köszönöm gyerekek! 🙂
A csoporttal egész hónapban a rövid és hosszú távú célokról beszélgettünk. Mindenki kitűzte magának a saját helyzetére vonatkozó céljait, meséltek az ebben segítő személyekről, és az út megtétele során feltehetőleg megélendő érzésekről, és arról a vágyról, érzésről amit majd a cél elérésekor megélnek.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Az órán a gyerekek sokkal szívesebben beszéltek saját céljaikról, mint közös célokról; ez utóbbi nehezebb, hiszen több kooperációt igényel, ez még egy következő fejlődési szint. De azt már egyre többen értették, mi a különbség az álmodozás és a célkitűzés között. Néhányan azt is megfogalmazták, mit kell tenniük céljuk elérése érdekében.
Sennyey Elza Általános Iskola Mándok
Beszélgettünk a célok kitűzésének fontosságáról, milyen rövid és hosszútávú céljaink lehetnek, mik a közös és egyéni céljaink. Készítettek a gyerekek egy un. „célok és azok elérésére irányuló feladatok” táblázatot, amelyet bemutattak egymásnak.