A célok megtervezése, a jó stratégia hozzájárul a sikeres megvalósításhoz.
Így történt a mesénk során is.
Célok kitűzése és elérése
Fekete István-Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium
A mi csodamasinánkba az egész osztály belefér.
Hajtóanyaga az egymás iránti és a természet iránti szeretet.
Képes a csillagok közé is elvinni bennünket.
Olyan járgány, amit egy barátságos, kedves unikornis vezet. Aki csodálatosságával tud segíteni minket a bajban is.
Balmazújvárosi Általános Iskola Bocskai Tagintézmény
Ebben a hónapban a céljainkról és azok eléréséhez vezető útról beszélgettünk. Kitűztünk közös célokat, egyéni célokat. Lerajzoltuk milyen foglalkozást választanak és milyennek képzelik el a leendő párjukat , családjukat. Az osztállyal közösen a Gálára való fellépést tűztük ki célként. Tervet készítettünk, hogyan juthatunk el a megvalósításhoz.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Egy szép reggelen spontán beszélgetést kezdeményeztem a gyermekek körében. Beszélgettünk időjárásról, családról, hétvégi programokról, kedvenc játékokról, mesékről. Nagyon kedves volt számomra ez a kör, hiszen mindenki elmondhatta ami a szívében volt. Azt érzem egyre jobban igénylik ezeket a kis beszélgetéseket. Sajnos a csoport létszám lecsökkent a betegségek miatt, így szeretettel gondoltunk kis beteg társainkra is. Számukra gyógyító levegőt fújtunk és azt kívántuk minél hamarabb újra köztünk lehessenek. Egy arra szálló hópihe segítette gondolatainkat, akinek az orrára szállt az kívánt valamit, amit el szeretne érni. Ezután volt, aki el is mondta.
– Andi néni! Én szeretnék erősebb lenni a testvéremnél!
– Mit teszel ezért?
– Sokat fogok tornázni, edzeni és akkor én leszek az erősebb a fociban.
– Kívánom, hogy elérd a célodat!
Ez csak az egyik volt az elérendő célok közül, de a gyerekek az elkövetkezendő napokban odajöttek hozzám és megosztották velem céljaikat.
Később elmeséltem nekik a mesét, ahol János mondókáját nagyon hamar megtanulták, s bizony sokszor hallom azóta is.
A Boldog vár megismerése után labirintus játékkal folytattuk, majd színezéssel. mondókázással tettük gazdagabbá a január hónap témáját.
Amikor a beteg gyermekek visszatértek hallottam, hogy biztatják őket társaik.
” De ! Meg tudod csinálni ! Ne add fel! Legyen a cél előtted! Gyere segítek!
Olyan jó érzés, hónapról hónapra megélni ezt a csodát! Köszönöm gyerekek! 🙂
A csoporttal egész hónapban a rövid és hosszú távú célokról beszélgettünk. Mindenki kitűzte magának a saját helyzetére vonatkozó céljait, meséltek az ebben segítő személyekről, és az út megtétele során feltehetőleg megélendő érzésekről, és arról a vágyról, érzésről amit majd a cél elérésekor megélnek.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Az órán a gyerekek sokkal szívesebben beszéltek saját céljaikról, mint közös célokról; ez utóbbi nehezebb, hiszen több kooperációt igényel, ez még egy következő fejlődési szint. De azt már egyre többen értették, mi a különbség az álmodozás és a célkitűzés között. Néhányan azt is megfogalmazták, mit kell tenniük céljuk elérése érdekében.
Sennyey Elza Általános Iskola Mándok
Beszélgettünk a célok kitűzésének fontosságáról, milyen rövid és hosszútávú céljaink lehetnek, mik a közös és egyéni céljaink. Készítettek a gyerekek egy un. „célok és azok elérésére irányuló feladatok” táblázatot, amelyet bemutattak egymásnak.
Januari mottonk a celok kituzese es ezek elerese volt. Az ora vegen az osztaly ugy dontott,hogy plakatot keszit,kulon csoportokban. Kertem toluk,hogy a kozelebbi celjaik megrajzolasa utan a tavolabbi celjaikat is vessek papirra. Az osztaly kozos celjait egyutt beszeltuk meg. Felirtuk ezeket egy papirra,hogy visszanezhessuk majd oket, hogy miket sikerult es miket nem sikerult megvalositanunk erre az evre.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
A Nyitnikék Óvoda udvarára tévedő madarak a téli hidegben sincsenek magukra hagyva. Az érzelmi nevelés kitűnő példája, ahogyan az óvodás gyermekek féltő gonddal segítik a túlélést.
A kisgyermekeknek fontos, hogy minél előbb megmutassuk, mennyire szükséges a madarak védelme, hiszen ebben a korban még nagyon fogékonyak az efféle ismeretekre.
Egy nyüzsgő madáretető látványa a gyermeket és felnőttet egyaránt elbűvöl. Nincs is kedvesebb látvány, mint amikor az ember télen a jól fűtött csoportszobából kitekintve a havas udvarra, ott látja a madarakat csipegetni, repdesni.
Óvodánk udvarán ebben az évben is folyamatosan gondoskodtunk madaraink téli etetéséről.
A kihelyezett etetőben folyamatosan pótoltuk a magokat és az itatók befagyott vizét.
A gyermekekhez érzelmeiken keresztül vezet az út. A madarakat csodálkozva figyelő, kérdező óvodásnál motiváltabb partnert keresve sem találhat a pedagógus.