Sokféle járművel célhoz érhetünk, de mindegyiket a kitartásnak kell hajtani. A GPS-nek szorosan a célra kell irányulnia, mert a szétszórtság elrontja a járművet. Kijavítani céltudatossággal és koncentrálva lehet.
Célok kitűzése és elérése
Az „Elérhető célok ” címet adtuk a foglalkozásunknak. Etikaórán ráhangolódtunk, sokat beszélgettünk arról, kinek mi az elérhető cél. Eleinte szűk körben csak az iskolai munkában való eredményesebb szereplésről, a tantárgyi jegyek javításáról nyilatkoztak a gyerekek, majd a bizonyítvánnyal hazatérő tanuló szüleinek megnyilvánulásait dramatizáltuk el. Érdekes volt, hogy minden szereplő gyengébb bizonyítványt magyarázott, és a megértő szülők arra bíztatták csemetéiket, hogy mielőbb lássanak hozzá a javításhoz, év végére már az elérhető legjobb eredményt szeretnék látni.
Nyelvtanórán folytattuk azzal, hogy kicsit távlatibb célokat soroltunk, ezeket le is írtuk, majd egy A 4-es lapon mindenki megrazolta a számára elérhető célt. Volt aki orvos, ügyvéd, focista vagy egyszerűen gazdag ember akart lenni, mások befutni akartak a célba. Az állatszerető gyerekek természetesen állatorvosok lesznek, néhányan jó munkahelyen szeretnének dolgozni majd. Legyen úgy! Teljesüljön mindenki vágya, érje el kitűzött célját! Húsz év múlva meglátjuk!!!
Gabriella Eszter Janicsné Fekete
Az egyéni célok közül a gyerekek a legfontosabbnak az írás, olvasás, számolás megtanulását említették. Az egyéni célok után kitűztük a közös célunkat amely nem más mint „Jó közösséggé válni”.
Januárban egy különleges könyvet szerkesztettünk a diákokkal. Mindenki kapott egy rajzlapot, amit két részre bontott. A bal oldalra kerültek az előző év legemlékezetesebb pillanatai, jobbra pedig azok a célok, amelyeket idén szeretne elérni, megvalósítani. A kész lapokat később összeragasztottuk, így kaptunk egy könyvet, amelyet aztán az év folyamán még bővíthetnek a gyerekek. Beleírhatják, milyen céljaikat érték el, hogyan, és milyen újabbakat tűztek ki maguk elé.
Miskolci II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A gyerekek a mese elolvasása után megfogalmazták 3 kívánságukat. Különbséget tettek kívánság és cél között. Megterveztük a járművünket, amivel elérhetünk a céljainkhoz.Saját és osztály célokat tűztek ki a gyerekek. Közben a hónap dalát hallgattuk és énekeltük.
Januárban a célok eléréséről beszélgettünk nagyon sokat. Különbséget tettünk az álmaink és a céljaink között, papírra vetettük a mi Boldogság Várunkat, amelynek lakói a gyermek szerint színesek, kreatívak, vidámak, akár csak a csoportunk tagjai. Igyekeztünk januárra találni egy csoportos célt is, amely nekünk a korcsolyázás csínjának-bínjának elsajátítása lett. Mindemellett lehetőséget biztosítottunk a gyerekeknek, hogy „tartósítsák” álmaikat Célbefőtt formájában, amelyet aztán ha teljesítettek egy ollóvágással kiszabadíthatnak.
Ebben a hónapban a célokról, azok megvalósításáról beszélgettünk. Ennek szemléltetésére szolgált a célba dobás, amely eltérő mértékben sikerült a gyerekeknek, így érzékeltetve azt, hogy egy-egy cél elérése lehet könnyebb vagy nehezebb is, megéri többször próbálkozni és nem feladni. Majd a gyermekek megfogalmazták, hogy mi az a 3 kívánság, amelynek örülnének, ha megvalósulna. Szóba került az is, hogy ezek megvalósításához mit kell tenniük. A kívánságaikat „aranyhalakkal” mutattuk be, amelyeket saját kezűleg készítettünk hajtogatással.
A motiváló zene hallgatás után beszélgettünk a gyerekekkel a hónap témájáról, a célok kitűzéséről és eléréséről. Ehhez a mesebeli jármű rajzot választottuk. Olyan buszt terveztek a tanulók, amiben hely van mindenki számára. Ráadásul légpárnás, ezért szárazföldön és vízen is tud közlekedni. Ha mégis akadályba ütközne, akkor a propellerek és a lufik felemelik , így le tudnak győzni minden akadályt.