A gyerekek a feldolgozott mesét követőén kitűztéj saját vágyaikat, amiket halacskákra írták, rajzoltak. A halakat kitettük az osztályba, hogy mindenki szem előtt tudja tartani céljait.
Célok kitűzése és elérése
A gyerekek a feldolgozott mesét követőén kitűztéj saját vágyaikat, amiket halacskákra írták, rajzoltak. A halakat kitettük az osztályba, hogy mindenki szem előtt tudja tartani céljait.
Boldogságóra
Dátum: 2020.01.24.
Aktivitás: Boldogságvár
Szervezési forma: egyéni és frontális
Eszközök: babzsák, karika, feladatlapok, boríték, rajzlap, ragasztó, puzzle (boldogság vár), CD lejátszó
Megvalósítás:
A Boldogságórát egy relaxációs gyakorlattal kezdjük „Almát szedj, ügyeskedj, szőlőt szedj, ügyeskedj”.
Körbe állunk a szőnyegen, egyenes állásban felfelé nyúlva úgy teszünk, mintha a magas ágon el akarnánk érni a gyümölcsöket – almát, szőlőt és leszedjük őket. A leszedett gyümölcsöket pedig egy képzelt kosárba rakjuk.
A relaxációs gyakorlat után leülünk a szőnyegre és két csapatot alkotunk színes zászlók segítségével.
Mindenki kap egy babzsákot, és mind két csapat egy- egy karikát.
Mind két csapatnak az a feladata, hogy beletaláljon a karikába a babzsákkal.
Minden célba dobás után az, aki éppen dobott elmondja, hogy mit szeretne elérni – a munkafüzetből kinyomtatott feladatlap képsorozatából választ egy képet, amelyet kiszínezhet.
Ezt követően elmondom nekik a „Boldog vár” meséjét (leegyszerűsített formában).
A rövid mese után egy kis kincskereső kaland vár a gyerekekre. Mind két csapat kap egy borítékot, amelyen egy kép van: az egyiken egy könyvespolc, a másikon pedig egy sütő.
Ezeken a helyeken (könyvespolc, sütő) keresniük kell még egy borítékot, ugyan ezzel a jelzésű képpel. Ha megtalálták, a borítékban lévő boldogságvár puzzle-t, ki kell rakniuk és egy rajzlapra ragasztani.
Ha elkészültek a csapatok, mindkét csapat bemutatja a várat, amelyet,,megépítettek”.
Végezetül a Boldogságórát egy, a gyerekek által választott zenével zárjuk (Bagdi Bella).
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Relaxációs gyakorlattal indítottunk a foglakozást. (Meglengetem a karom, pedig alig akarom, rongybabává válok….)
Csoportmunkával megismerkedhettek Az öreg halász és a tenger c. népmesével, majd összegyűjtötték, hogy a főszereplőnek milyen akadályokat és próbákat kellett leküzdenie, kik voltak a segítői.
Közös célokat fogalmaztak meg a második félévre vonatkozóan, ezután kidolgozták a céljuk eléréséhez vezető utat.
Zárásként az egyéni álmaikat lóherére írták és egymásnak kifejtették megvalósítás lépéseit.
Az óra végén meghallgattuk együtt a hónap dalát.
Alapiskola és Óvoda - Hidaskürt
Januári témánk a célok kitűzése és elérése volt. A szokásos relaxációs gyakorlat után táncra hívtam a gyerekeket Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dalára. A dal szövegére egyszerű koreográfiát rögtönöztünk. A táncot követően megbeszéltük mit is jelent, ha valakinek van egy álma vagy célja. A gyerekek elmondták, hogy nekik milyen álmaik, céljaik vannak. Néhány gyermek rövidebb távon gondolkodva korcsolyázni, balettozni, lovagolni szeretne megtanulni, néhányan pedig hosszabb távú célt fogalmaztak meg, mint például autót, traktort vezetni, saját üzletet nyitni, fodrásznőként dolgozni. Végül minden gyermek lerajzolta egy vagy több kitűzött célját. A rajzokat kifüggesztettük a faliújságra.
Egy közös célt is kitűztünk a csoport elé, még pedig a jelmezbál megszervezését. Ezt februárban sikerült megvalósítanunk.
A diákok egy képzeletbeli autót álmodtak meg, ami elviszi céljuk felé, ami a továbbtanulás. A járművet az osztályfőnök vezeti, de a diákok a GPS, vagyis akik tervezik az utat a cél felé. Ábrázolták a környezetet, vagyis azokat a dolgokat, amik szükségesek ahhoz, hogy ezt a célt elérjék, illetve azt is, hogy mi történhet, ha ez az autó defektet kap.