Mókusok Boldogságvára. Nemcsak megépítettük, hanem el is játszottuk a gyerekekkel a mesét.
Célok kitűzése és elérése
Apagyi Zrínyi Ilona Általános Iskola
Az óra elején sikeresen átbeszéltük a kutatási eredményt, nagyon érdekesnek találták. Az ötletek közül az elsőt végeztük el, a kérdésekre adott válaszok érdekesek voltak és tovább vitték a beszélgetést. Egy következő órán kellett csapatonként járműveket készíteniük a célhoz. Ezeket töltöm fel.
Nagyboldogasszony Egyházi Alapiskola és Óvoda
Zümikéim a meseatót extra gyorsra és praktikusra tervezték meg. Célunk, hogy az egész család beférjen, de ha kell, akár az egész osztályunk is. Parti hangulatban telik az utazás. Kisgyerek robot a sofőr. Szárazföldön, vízen és levegőben is tud közlekedni. Ha szükséges, erős rugóinak köszönhetően tud ugrani is. Tévézni, számítógépezni is lehet benne, de akár egy focimeccsre is kihívható. 😊
E témakör feldolgozása során volt a legnagyobb egyetértés az osztály tagjai között.Miután mindannyian elmondták egyéni céljaikat, közösen fogalmazták a meg a csoport céljait. Érdekes volt, hogy mindenki meg fel tudta sorakoztatni azt, amiben jó, de, hogy miben kellene fejlődniük, azt nehezen foglalták össze. Az osztálytársak segítették egymást, ötleteket adtak egymásnak, hogy miként tudnák a terveiket megvalósítani. Összetartó közösségként, legfőbb célként az osztály egyben tartását tűzték ki, és minden ehhez szükséges tényezőt összegyűjtöttek és bejegyeztek a „mesebeli járműbe”.
Kőbányai Komplex Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Januárban nyílt boldogságórát tartottam, melyet elsősorban tagozatunk (értelmileg akadályozottak tagozata) pedagógusainak nyitottam meg, azzal a céllal, hogy minél többen bekapcsolódjanak a programba, végül a nagy érdeklődésre való tekintettel az intézmény többi tagozatáról is érkeztek hospitálók, akiket nagy örömmel és szeretettel fogadtunk. A tanulók és persze én is, izgatottan álltunk e különleges alkalom előtt, de ez az izgalom az óra felhőtlen légköre közben minimálisra csökkent.
Tanulóim számára rendszerint alternatív feladatötletekkel készülök a boldogságórák témáinak feldolgozásához, hogy számukra érthető módon adjam át a fontos tartalmakat.
Ebben az esetben sem történt ez másként:
-az óra elején bevezetésként körben állva egy kézszorítást adtunk tovább egymás között, azzal a reménnyel, hogy célba ér
-közösen határoztunk meg személyes célokat már korábban, melyeket papírcsíkokon egy jó pofa bálna hasába ragasztottunk a táblára
-ezeket a célokat játékos akadálypályán végighaladva tudták elérni
-végül összefoglaltuk a tanultakat és vendégeinknek ígéret kártyákat adtak a tanulók ajándékba
Pozitív visszajelzéseket kaptunk a jelenlévő pedagógusoktól, a tanulók nagyon jól érezték magukat és én is úgy éreztem, hogy sikerült a kitűzött célomat elérni. 🙂
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A tanulók változatos célokat tűztek ki maguk elé.