A gyerekekkel folytatott beszélgetés során kiderült, hogy nem is olyan könnyű reális célokat kitűzni magunknak, főleg ebben a korosztályban. Keveredik bennük a mese világa és a valóság. Meghallgattuk a „Van nekem egy álmom” című dalt, ami segítette a gondolkodást. Bátran beszéltek álmaikról, vágyaikról. A „Boldogvár meséje” inspirálta a célok kitűzését, elkészült a mi boldogvárunk is. Kívánom, hogy mindenki elérje kitűzött céljait.
Célok kitűzése és elérése
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A témáról való beszélgetés előtt a célba dobó játékkal hangolódtunk . A gyerekeket ezzel a játékkal vezettem rá arra, hogy megértsék mi a cél. Beszélgettünk az érzéseikről. Egy másik alkalommal labdás versenyjátékot játszottunk, ahol nem a másik legyőzése, hanem a labdaszerzés, illetve a labda eljuttatása adott helyre volt a cél. A cél elérését nehezítettük, adályokkal. (bólyákkal. karikákkal). Maguknak kellet megtalálni az utat hogyan érik el a célt. Nem volt könnyű a feladat. A végén megbeszéltük, hogy kell egy jó terv, hogy elérjük a célt.
Minden gyermek kapott egy rajzlapot, melyen egy kisebb (gyermek) és egy nagyobb (felnőtt) tenyér körrajza látható. A kisebb tenyérbe rajzold bele magad úgy, ahogy most kinézel. A nagyobb tenyérbe rajzold bele magad úgy, hogy kiderüljön, milyen célod van a jövőben. Gondolhatsz a közeljövőre is, de akár felnőttkorodra is!
Fontos, hogy a gyerekek elgondolkodjanak azon, milyen célokat is szeretnének elérni. Mi lufikba írtuk őket.
A halász és a nagyravágyó felesége című mese feldolgozása után a gyerekek is megfogalmazták kívánságaikat, vágyaikat, majd jelképesen egy aranyhalra rajzolták, vagy írták. Közben a hónap dalát hallgattuk.
A halász és a nagyravágyó felesége című mese feldolgozása után a gyerekek is megfogalmazták kívánságaikat, amit jelképesen egy aranyhalra rajzoltak,vagy írtak. Közben a hónap dalát hallgattuk.
Az osztályban a mindenkinek van valamilyen célja. A többségnél a tanulás és a jó érdemjegyek is a célok között szerepelnek. A sportolóknak a tanulás mellett a napi edzések teljesítése és jó sporteredmények is a célok között szerepelnek. Sokan szeretnének ellátogatni valamilyen szép, egzotikus helyre, utazni a nagyvilágban, sztárokkal találkozni.
Jó alaklom volt a kilencedikesek számára, hogy eljött iskolánk néhány volt diákja és azok elmesélték, hogy ők hogyan készültek a négy év alatt az érettségire. Mi az amit másképp csinálnának – hátha az esetlegesen elkövetett hibákból tanulnak a ‘fiatalok’.
Januári témánk a „Célok kitűzése és elérése” volt. Úgy gondolom, hogy ez a téma elég megfoghatatlan egy óvodás korú gyermeknek, mégis megpróbáltam a lehető legérthetőbben, legérezhetőbben szemléltetni a csoportnak.
Természetesen kíváncsi voltam, mi lehet egy 3-7 éves gyermek célja, így az új esztendőben… Örömmel nyugtáztam, hogy már nem csak a különféle játékok megszerzése az, hanem magasztosabb „eszmék”, célok is kifejezésre kerültek. A kedvencem a „Szeretnék bátrabb lenni” volt. A kislány azt még nem tudta megfogalmazni, hogyan is érhetné el mindezt, de a segítségemmel kapott egy kis útmutatást.
Januári Boldogságóránk témája a „Célok kitűzése és elérése” volt. A foglalkozást kezdő relaxációs gyakorlatként „Az én hangom” és az „Összehangoló” nevű gyakorlatokat választottam.
Bevezetésként célbadobósat játszottunk, majd megkezdtük a szokásos beszélgetőkörünket. Tanulságos volt hallani, hogy a gyermekek miket szeretnének elérni, milyencélokat tűztek ki maguk elé. Volt olyan gyermek, akinek az önbizalmát növelni kell, sok-sok dícsérettel, motivációval.
A beszélgetés után elmeséltem nekik a „Boldogvár meséje” című mesét.
Készítettem egy motivációs táblát ösztönzésképpen a kis önbizalommal rendelkező gyermekek miatt.
Megépítettük a Boldogságvárunkat, minden gyermek szívesen segített az építkezésnél.
A foglalkozást Bagdi Bella „Van nekem egy álmom” című dalával zártuk.