Céljaink megfogalmazása.
Célok kitűzése és elérése
Fontos, hogy a gyerekek elgondolkodjanak azon, milyen célokat is szeretnének elérni. Mi lufikba írtuk őket.
A halász és a nagyravágyó felesége című mese feldolgozása után a gyerekek is megfogalmazták kívánságaikat, vágyaikat, majd jelképesen egy aranyhalra rajzolták, vagy írták. Közben a hónap dalát hallgattuk.
A halász és a nagyravágyó felesége című mese feldolgozása után a gyerekek is megfogalmazták kívánságaikat, amit jelképesen egy aranyhalra rajzoltak,vagy írtak. Közben a hónap dalát hallgattuk.
Az osztályban a mindenkinek van valamilyen célja. A többségnél a tanulás és a jó érdemjegyek is a célok között szerepelnek. A sportolóknak a tanulás mellett a napi edzések teljesítése és jó sporteredmények is a célok között szerepelnek. Sokan szeretnének ellátogatni valamilyen szép, egzotikus helyre, utazni a nagyvilágban, sztárokkal találkozni.
Jó alaklom volt a kilencedikesek számára, hogy eljött iskolánk néhány volt diákja és azok elmesélték, hogy ők hogyan készültek a négy év alatt az érettségire. Mi az amit másképp csinálnának – hátha az esetlegesen elkövetett hibákból tanulnak a ‘fiatalok’.
Januári témánk a „Célok kitűzése és elérése” volt. Úgy gondolom, hogy ez a téma elég megfoghatatlan egy óvodás korú gyermeknek, mégis megpróbáltam a lehető legérthetőbben, legérezhetőbben szemléltetni a csoportnak.
Természetesen kíváncsi voltam, mi lehet egy 3-7 éves gyermek célja, így az új esztendőben… Örömmel nyugtáztam, hogy már nem csak a különféle játékok megszerzése az, hanem magasztosabb „eszmék”, célok is kifejezésre kerültek. A kedvencem a „Szeretnék bátrabb lenni” volt. A kislány azt még nem tudta megfogalmazni, hogyan is érhetné el mindezt, de a segítségemmel kapott egy kis útmutatást.
Januári Boldogságóránk témája a „Célok kitűzése és elérése” volt. A foglalkozást kezdő relaxációs gyakorlatként „Az én hangom” és az „Összehangoló” nevű gyakorlatokat választottam.
Bevezetésként célbadobósat játszottunk, majd megkezdtük a szokásos beszélgetőkörünket. Tanulságos volt hallani, hogy a gyermekek miket szeretnének elérni, milyencélokat tűztek ki maguk elé. Volt olyan gyermek, akinek az önbizalmát növelni kell, sok-sok dícsérettel, motivációval.
A beszélgetés után elmeséltem nekik a „Boldogvár meséje” című mesét.
Készítettem egy motivációs táblát ösztönzésképpen a kis önbizalommal rendelkező gyermekek miatt.
Megépítettük a Boldogságvárunkat, minden gyermek szívesen segített az építkezésnél.
A foglalkozást Bagdi Bella „Van nekem egy álmom” című dalával zártuk.
Célul tűztük ki a környezet védelmét, a Föld gyógyítását. Megbeszéltük, hogyan tudunk jobban vigyázni rá. Le is rajzoltuk egy csodás helyként.
Ha majd nagy leszek énekesnő leszek. Most is sikerül és ha nagy leszek akkor is sikerülni fog. meglátod …mondta Boróka aki csodálatos hangjával , magabiztos, határozott jellemével , mosolygós arcával, kreativitásával elvarázsolta a sok gyereket és felnőttet.
A 3. A osztály hősei minden alkalommal lelkesen valósítják meg a Boldogságórákat. Ez az alkalom is a hónap dalának meghallgatásával, éneklésével és értelmezésével kezdődött. Majd a pozitív megerősítésünk szerint(Ahol van CÉL, vezet oda út is!) elkészítettük a céljainkhoz vezető utat. Nagyon boldogan zártuk ezt az alkalmat is.