Az osztályból egy kislány A két év múlva rajzos feladatot választotta.
Most nyolcadikos, gimnáziumba készül. Volt már karanténban, és a fél éves online időszak is nagyon mély nyomot hagyott benne. Nem találkozhatott a barátaival, tanáraival, rokonaival.
Jó tanuló , eredményes a versenyekben, jól kitűzött céljai vannak! A rajz is bemutatja , hogy mi lesz, hol lesz, hol fog tartani ő 15 évesen!
Célok kitűzése és elérése
Az osztályom többi részének leginkább a Történelmi dal tetszett a választható feladatok közül a legjobban. Egyébként is szeretik a történelmet , a tantárgyat , mint egy kihívásként oldották meg a feladatot. Nagyon élvezték a rajtaütésszerű szó választást a történelem tankönyvben. Majd együtt ötleteltek, milyen szöveg köré építsék be, meg is zenésítették és elénekeltük közösen !
Köszönjük a feladatot!
Második tanévben veszünk részt a Boldogság óra programban. A tanulóim immár nyolcadikosok, még inkább átlátják , jól mérik fel az egy- egy havi témát! A célok elérése , számukra így a vírus idején elsődlegesen az egészség , a biztonság, a továbbtanulás! Olyan iskolába vegyek fel őket, ahova igazán szeretnének menni! Ehhez tudják, hogy kitartás, megfelelő tanulmányi eredmény kell!
Két lányom a videós feladatot választotta, amit rövid,tömör, , lényegre törő, minden benne van!
Móri Radnóti Miklós Általános Iskola Nádasdy Tamás Tagiskolája
Csókakő 8074
Petőfi Sándor utca 5.
Osztály: 3. osztály
Létszám: 14 fő
Téma: A célok kitűzése és elérése
Téma feldolgozása:
1. Órakezdő relaxáció:
Téli szünet élményeinek beszámolóival kezdtük a foglalkozást.
Szükséges eszközök: —-
2. A téma bevezetése:
Előzetesen kaptak egy feladatot: megfigyelték, hogy mi mindent csinálnak a szüleik otthon, illetve mini interjút készítettek velük, hogy hogy telik egy napjuk akkor, amikor dolgoznak. Feltettek egy olyan kérdést is, hogy milyen céllal dolgoznak annyit, és ha nehézségekbe ütköznek, akkor mi az, amiért nem adják fel?
Erre érkezett válaszokat beszéltük meg.
Szükséges eszközök: emlékezés, interjú
3. A téma feldolgozása- az óra lezárása:
Most rajtuk volt a sor. Szabadon választhattak, hogy egyedül, párban vagy kisebb csoportban dolgoznak. Ők maguk találták ki, hogy milyen motivációs eszközt készítsenek céljaik eléréséhez. Irányt mutattam nekik abban, hogy nem feltétlen a kívánságaikat sorolják fel, vagy ha azt teszik, akkor azok elérhető tulajdonságok legyenek. Illetve igyekeztem kiterjeszteni terveiket úgy, hogy onnan is megközelíthető ez a témakör, hogy válasszanak ki egy célt és ahhoz gyűjtsenek olyan gondolatokat, amiket meg kell tenni ahhoz, hogy elérjék céljukat. Nem volt könnyű a feladat.
Amiket készítettek:
– Céldoboz
– Bakancs formájú bakancslista
– Magassarkúval illusztrált kívánságlista
– Céldominó: a dominó oldalára apró célokat írtak, amelyek olyan akadálynak számítottak, ha azokat elsajátítják, elérik a fő célt. Majd egymás mellé állították a dominókat, és a végén ledöntötték. A végén csak a fő célt tartalmazó dominó maradt állva.
– Hóembert rajzoltak: sokat beszélgetett a páros arról, hogy mit kellene tenni azért az emberiségnek, hogy visszaálljon a régi rend: havas tél.
Szükséges eszközök: papír, ceruzák, ragasztó, dominó, kartondoboz
Készítette: Moór Zsanett osztályfőnök, német nemzetiségi tanító
A gyerekek véletlenszerű tankönyvnyitással kiválasztották a szavakat, majd csoportban hozzákezdtek a rímfaragáshoz. A csoportok által elkészített gondolategységeket közösen fűztük össze, így született meg a feltöltött alkotás.
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Az új esztendő beköszöntével spontán szerveződés adott apropót az új céljaink kijelöléséhez.
A hónap során a csoportos célok mellett egyéni célokat is megbeszéltük.
Minden év egy új remény, melyre nagy lelkesedéssel és bátorsággal állunk neki.
Mindenki leírta, lerajzolta a saját célját. Majd közös célokat is megneveztünk.
Amit most beküldünk A bakancslista nevet kapta, ezen gyűjtöttük össze, a közös és a saját célokat!
Az óra eleji motiváló bevezetésben megbeszéltük, melyek azok a célok, amelyeket reálisan kitűzhetünk osztályközösségünk építése érdekében. Tisztáztuk a cél eléréséhez szükséges akarati erőfeszítéseket is. Az elhangzottakról rajzos tabló készült.
Különleges ajándékkal „leptük meg” magunkat az osztályban. Készítettünk egy nem hagyományos adventi naptárat.
Minden napra karácsonyig egy jó tanácsot írtunk. Mindig ellenőrizzük a feladat, tanács teljesítését másnap. Ha teljesül, kiszínezzük, díszítjük az aktuális ablakot.