Örömmel fogadták a gyerekek az általam bevitt feladatlapot. Az év első osztályfőnöki óráján Én és az új év címmel válaszoltak a feltett kérdésekre! Bátran vállalták a véleményüket.
Célok kitűzése és elérése
Megfogalmazták a gyerekek céljaikat, majd kívánhattak hármat. Egy óriási bakancsba ragasztották a gyerekek rajzaikat, amelyekre rövid, vagy hosszútávú céljaikat rajzolták le.
A gyerekek véletlenszerű tankönyvnyitással kiválasztották a szavakat, majd csoportban hozzákezdtek a rímfaragáshoz. A csoportok által elkészített gondolategységeket közösen fűztük össze, így született meg a feltöltött alkotás.
TÖRTÉNELMI DAL
2020/2021
( A 7. a osztály boldogságórás vallomása a jövőről… )
Tavaly indult a tornádó,
A világot felforgató,
Embereket tömegesen ágynak döntő,
Koronát viselő,
Nehezen nyakon csíphető felforgató!
Az Úrhoz tudunk csak szólni,
Mert ki más tudná a teremtett világot megmenteni?
Nézzük a tv-ben a híreket,
Kína, Japán és Anglia borzolja a kedélyeket!
Várjuk az Operatív Törzs bejelentését,
Miniszterelnök Úr közzétételét!
Agyunk felfogja a szigorítást,
De a lelkünk nehezen viseli a korlátozási szabályt!
Ifjak és bohók vagyunk,
A parkba, no meg a játszótérre vágyunk!
Barátot keresni, Szerelmet ölelni,
Szeretnénk szüntelen,
Miközben otthon és a suliban is figyel, vizslat minket mindenki!
Tervünk és célunk van, mint az aranyláz idején
aranyrögöt kereső kalandornak,
Ki országát elhagyva csak a pénz csörgését hallotta!
Minden nap lelkünkben szól a figyelmeztető szabály:
Maszk nélkül a suliban ne rohangálj!
Moss kezet gyakran szappannal,
Társad uzsijára ne ácsingózz a mancsoddal!
Folyamatosan álld az óvó tanári szigort,
Ne kapj elégtelent, akkor se, ha nem igazán tudod az anyagot!
Tanulj rendesen óráról-órára,
Bár néha úgy érzed, minden hiába!
Ne hozzon szégyent a fejedre a félévi értesítő,
Mely a jövődre nézve az évben az első mérföldkő!
A kormány nem más, hanem a mi kezünkben van,
Az útirány adott, a sebesség szabályozható,
Rajtuk múlik a jövőnk, ez könnyen belátható!
Továbbtanulni szakközépbe, gimibe a cél jövőre,
Nyárra meg a BOLDOGSÁGÓRÁS TÁBOR került a célkeresztbe!
Az osztályból egy kislány A két év múlva rajzos feladatot választotta.
Most nyolcadikos, gimnáziumba készül. Volt már karanténban, és a fél éves online időszak is nagyon mély nyomot hagyott benne. Nem találkozhatott a barátaival, tanáraival, rokonaival.
Jó tanuló , eredményes a versenyekben, jól kitűzött céljai vannak! A rajz is bemutatja , hogy mi lesz, hol lesz, hol fog tartani ő 15 évesen!
Az osztályom többi részének leginkább a Történelmi dal tetszett a választható feladatok közül a legjobban. Egyébként is szeretik a történelmet , a tantárgyat , mint egy kihívásként oldották meg a feladatot. Nagyon élvezték a rajtaütésszerű szó választást a történelem tankönyvben. Majd együtt ötleteltek, milyen szöveg köré építsék be, meg is zenésítették és elénekeltük közösen !
Köszönjük a feladatot!
Második tanévben veszünk részt a Boldogság óra programban. A tanulóim immár nyolcadikosok, még inkább átlátják , jól mérik fel az egy- egy havi témát! A célok elérése , számukra így a vírus idején elsődlegesen az egészség , a biztonság, a továbbtanulás! Olyan iskolába vegyek fel őket, ahova igazán szeretnének menni! Ehhez tudják, hogy kitartás, megfelelő tanulmányi eredmény kell!
Két lányom a videós feladatot választotta, amit rövid,tömör, , lényegre törő, minden benne van!
Móri Radnóti Miklós Általános Iskola Nádasdy Tamás Tagiskolája
Csókakő 8074
Petőfi Sándor utca 5.
Osztály: 3. osztály
Létszám: 14 fő
Téma: A célok kitűzése és elérése
Téma feldolgozása:
1. Órakezdő relaxáció:
Téli szünet élményeinek beszámolóival kezdtük a foglalkozást.
Szükséges eszközök: —-
2. A téma bevezetése:
Előzetesen kaptak egy feladatot: megfigyelték, hogy mi mindent csinálnak a szüleik otthon, illetve mini interjút készítettek velük, hogy hogy telik egy napjuk akkor, amikor dolgoznak. Feltettek egy olyan kérdést is, hogy milyen céllal dolgoznak annyit, és ha nehézségekbe ütköznek, akkor mi az, amiért nem adják fel?
Erre érkezett válaszokat beszéltük meg.
Szükséges eszközök: emlékezés, interjú
3. A téma feldolgozása- az óra lezárása:
Most rajtuk volt a sor. Szabadon választhattak, hogy egyedül, párban vagy kisebb csoportban dolgoznak. Ők maguk találták ki, hogy milyen motivációs eszközt készítsenek céljaik eléréséhez. Irányt mutattam nekik abban, hogy nem feltétlen a kívánságaikat sorolják fel, vagy ha azt teszik, akkor azok elérhető tulajdonságok legyenek. Illetve igyekeztem kiterjeszteni terveiket úgy, hogy onnan is megközelíthető ez a témakör, hogy válasszanak ki egy célt és ahhoz gyűjtsenek olyan gondolatokat, amiket meg kell tenni ahhoz, hogy elérjék céljukat. Nem volt könnyű a feladat.
Amiket készítettek:
– Céldoboz
– Bakancs formájú bakancslista
– Magassarkúval illusztrált kívánságlista
– Céldominó: a dominó oldalára apró célokat írtak, amelyek olyan akadálynak számítottak, ha azokat elsajátítják, elérik a fő célt. Majd egymás mellé állították a dominókat, és a végén ledöntötték. A végén csak a fő célt tartalmazó dominó maradt állva.
– Hóembert rajzoltak: sokat beszélgetett a páros arról, hogy mit kellene tenni azért az emberiségnek, hogy visszaálljon a régi rend: havas tél.
Szükséges eszközök: papír, ceruzák, ragasztó, dominó, kartondoboz
Készítette: Moór Zsanett osztályfőnök, német nemzetiségi tanító
A gyerekek véletlenszerű tankönyvnyitással kiválasztották a szavakat, majd csoportban hozzákezdtek a rímfaragáshoz. A csoportok által elkészített gondolategységeket közösen fűztük össze, így született meg a feltöltött alkotás.
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Az új esztendő beköszöntével spontán szerveződés adott apropót az új céljaink kijelöléséhez.
A hónap során a csoportos célok mellett egyéni célokat is megbeszéltük.
Minden év egy új remény, melyre nagy lelkesedéssel és bátorsággal állunk neki.
Mindenki leírta, lerajzolta a saját célját. Majd közös célokat is megneveztünk.
Amit most beküldünk A bakancslista nevet kapta, ezen gyűjtöttük össze, a közös és a saját célokat!