A bakancs elkészítése során a gyerekek sokat beszélgettek és sokat nevettek.
Célok kitűzése és elérése
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A gyerekek a nevük kezdőbetűjébe írták le kitűzött céljaikat. Ezt követően szóban megbeszéltük, hogyan érhetik el azokat.
Az óra elején meghallgattuk Bagdi Bella Van nekem egy álmom c. dalát.
Ezután arról beszélgettünk a gyerekekkel, hogy mindig kell, hogy legyen célunk, hiszen ez visz bennünket előre.
Azt is megbeszéltük, hogy mi mindent kell tenni a kitűzött cél eléréséhez. SOHA NEM SZABAD FELADNI.
A tanulók megszavazták, hogy a Bakancs feladatot készítsük el.
Elkészítettünk egy bakancsot, majd mindenki leírta és le is rajzolta, hogy hol szeretne tartani, mit szeretne elérni egy év múlva. (Az időpont, amikor megnézhetjük a bakancsba beletett papírkákat: 2022. január 15.)
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A kisdiákjaim nagyon szeretnek történeteket mesélni és írni. Így lelkesen kezdtek hozzá a levélíráshoz! Volt aki önmagára gondolt és saját magáról írt, többen közülük azonban másoknak szeretnének segíteni a jövőben. A 2. c osztályba járó gyerekek rendkívül fogékonyak a szépre és érzékenyek a jóra.
Iskolába készülő nagycsoportosainkkal sokat beszélgettünk már, kinek milyen elképzelései vannak . Mit szeretnének megvalósítani , mit szeretnének megtanulni, mit szeretnének tenni később. Milyen céljaik vannak. A sportos fiúk célja, hogy jó focisták legyenek. A figyelmes kislányok, kisfiúk okosak szeretnének lenni az iskolában, ezért sok feladatot oldanak meg a munkafüzetekben. Van aki a cipőkötést szeretné megtanulni. Egy kisfiú célja, hogy szép házakat építsen felnőtt korában. Jobbnál jobb ötleteket hallottunk. Én támogattam őket, hogy a terveiket, céljaikat ne adják fel. még ha nehéz is néha az út, de küzdjenek, hogy azt csinálják amiben örömüket lelik.
Január a célok kitűzése és elérése hónapja, s bizony már a fele úton vagyunk, az ötödik lépcsőfokon.
A boldogságfoglalkozásunkat relaxációs gyakorlatokkal kezdtük:villámlazítás és a malomkörzés. A hónap dalára (Van nekem egy álmom) vidáman táncoltunk, ugráltunk, tapsoltunk.
Megismertük a Boldogvár meséjét, beszélgettünk a célokról és a hozzá kapcsolódó elérési feladatokról. Szóba került, hogy mik a céljaink, mit szeretnénk elérni és az is, hogy mire vágyunk. A nagycsoportos sünik közös célja lett, hogy vidáman elérjük az iskolai célt. A rajzos feladatban az ovitól indulva mindenkinek sikerült egy célt megnevezni, így eljutottunk az Iskola célig.
A célbababzsák játékban sikeresen beletalált mindenki a célkarikába, megtapasztalva, hogy milyen jó érzés egy célt elérni.
A varázshópehely játék során, minden sünikének sikerült 3 varázshópelyhet begyűjteni a mesebeli erdőben.
Nagy örömmel tudtuk meg,hogy a kedves Micimackónak január 18 -án van a szülinapja! Így a mackós játék során, a 4 feladat megoldásával örömmel segítettünk hazajutni az eltévedt mackónak.(Lufifújás-pukkasztás, medvejárás, medvés daléneklés, mackómama hívása 3x). A sikeres feladatmegoldással a térképen lévő kapcsok megnyíltak és a mackó hazajuthatott.
Egy üzenetből megtudtuk, hogy a boldogságvár puzzle darabjait elrejtették a süni csoportba, így aztán mindenki lázas nyomozásba kezdett, melynek eredményeképpen nagyon hamar megtaláltuk, kiraktuk és rácsodálkoztunk a Boldogságvárra. Jó érzés, hogy már az 5. lépcsőfokon vagyunk.
Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
Célok kitűzése és elérése
A Süni csoportba nemrég érkezett egy új fejlesztő, építő játék. A gyerekek izgatottan várták, hogy kibontsuk és kipróbálhassák. Mivel éppen a célok kitűzése és elérése a témánk, így alkalmasnak találtuk az új játék „beavatását”, megkönnyítve az 5. Boldoságóra program feldolgozását. A gyerekeket motiválttá tettük azzal, hogy célul tűztük ki egy torony megépítését, amely magasabb náluk. Először gondolatban, beszélgetve terveztük, majd síkban készítettünk tervrajzot az építményről. Ekkor már az építő játék részeit használtuk fel. Ezt követően elindult a térbeli munka is. A gyerekek együttműködve, rendezetten illesztgették toronnyá a játék elemeit. Élvezettel végezték a feladatot, minden egyes emelet megépítése után mondogatták, hogy már nemsoká elérjük a célunkat, a hatodik emelet kialakítását.
BÜSZKÉN és BOLDOGAN teljesítették a megbeszélt közös CÉLUNKAT!!!
CÉLBA DOBÁS: Az óvoda tornatermében épp padgyakorlatot végeztünk és onnan jött az ötlet, hogy így végezzük el a célba dobást. A 4 csapat így eleve adott volt, a padok elé 1-1 zsámolyt tettünk. A padon lovagló ülésben ültek a gyerekek.
CÉL: A pad végén egy kosárban lévő kislabdákat a kb.1.5-2 m-re lévő zsámolyba kellett beledobniuk. Megbeszéltük milyen dobási technikát érdemes alkalmazni célunk elérése érdekében. Minden gyermek koncentráltan végezte a feladatot a cél elérése érdekében. Többszöri próbálkozás után tapasztalták, hogy a tudatos célkitűzéssel egyre eredményesebb volt a feladat végrehajtása. Mindez nagy ÖRÖMET okozott számukra.
BOLDOGVÁR MESÉJE : A mesét eljátszottuk, választottunk szegény legényt, akivel végigjártuk a különböző akadályokat. Még délután is kérték a gyerekek, sokan szerették volna beleélni magukat a szegény legény szerepébe. Sokat beszélgettünk céljaink tervezéséről, megvalósításáról. ( Az egyik kisfiú távlati célja: a bolygót szeretné megmenteni a szörnyektől! Kérdeztük, hogy milyen szörnyektől??? Válasza: „ Apukám programozó és ő már látta a szörnyeket!”)
Mindebből a legnyomatékosabb élmény a siker és a vele járó öröm és boldogság volt, mely erősítette magabiztosságukat, önbecsülésüket, valamint újabb célok kitűzésére ösztönözte őket.
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
Iskolánk alsós diákjai a célkitűzések hónapjában nem csupán célokat fogalmaztak meg, hanem a célok eléréséhez szükséges lépéseket is megtervezték. Az órákat mozgásos gyakorlatokkal kezdtük, majd a célok megfogalmazását követően a megvalósuláshoz vezető utat lábnyomokban rajzolták meg.
A hónapban már sikeresen tudtuk teljesíteni az adott hónapban kijelölt feladatainkat, céljainkat.
5 napon keresztül foglalkoztunk a témával, közben pedig ismerkedtünk a téli időjárás csodáival és a mesterségekkel is egy kicsit.
1.nap:
A téma bevezetése a célok fontosságának megbeszélése. Kitartónak lenni, véghez vinni elképzeléseinket, megvalósítani terveinket, együtt könnyebb, segíteni másoknak elvek, fogalmak átbeszélése. Munkafüzetből a feladatlap kiszínezése, átbeszélése. Mentovics Éva: Hóember kívánsága versének és a Hóembernek se keze se lába dal tanulása. Badgi Bella dalának a meghallgatása táncos mozdulatokkal kísérése.
2.nap:
Bezzeg Andrea meséjének a feldolgozása. Mese eljátszása közösen séta a teremben- szikla törés majd folyó ugrás, János levelének megtalálása. Levél megtalálása után puzzle darabok keresése a teremben és öltözőben. Mikro csoportos kereteken belül puzzle kirakása. Végül pedig a felnagyított munkafüzeti színező színezése. Átbeszéltük mi volt a célja Jánosnak, milyen bátor volt és soha nem adjuk fel, minden akadályt legyőzünk.
3.nap:
Harmadik napon a téli időjárással, annak jellemzőivel, jellegzetességeivel foglalkoztunk. Újra verseltünk és énekeltünk a hóembernek. Majd megvizsgáltuk a víz-jég-hó kapcsolatát, olvadási és fagyási folyamatokat. Mi miből következik és minek mi az oka, mi célt szolgálhatnak. Milyen téli jellegzetességeket ismernek, mik az álmaik, vágyaik és hogy azok nem teljesen egyenlőek a kitűzött céljaikkal. Éves naptárt készítettünk közösen, ahol átbeszéltük az évre még a kijelölt céljainkat, amit szeretnénk megvalósítani. Ismerkedtek a 4 évszak tulajdonságaival és a 12 hónap jellegzetességeivel. Játszottak hópihe shodokuval illetve színeztek hóemberes színezőt is.
4.nap:
A negyedik napon a Mi leszek ha nagy leszek? kérdést tettem fel a gyerekeknek. A céljaikról beszélgettünk ki mit szeretne az életbe elérni, mi szeretne lenni ha nagy lesz. Megismerkedtek egy új eszközzel az Okoskocka Anyanyelvi változatának a játék kockáival, amelyeken szakmák voltak lerajzolva. Ezekről beszélgettünk a gyerekekkel és mindenki választhatott egyet közülük. Majd játszhattak szakmás memória játékkal és szakmás kirakós játékkal, ahol a szakmához tartozó eszközöket kellett megtalálni és odailleszteni a megfelelő részhez.
5.nap:
A gyerekek kiszínezték a hét szimbólumát, amit fel is helyeztünk közösen a boldogság várunk következő lépcsőfokára. Majd elmondtuk még párszor a heti versünket. Ezután kört alakítottunk és különböző járás gyakorlatok alatt énekeltük a heti dalunkat. Majd gimnasztikai gyakorlatokat végeztünk Bagdi Bella Van nekem egy álmom című dalára. Ezután pedig célba dobtunk közben pedig megvalósítható céljainkat soroltuk. Maguktól nem tudtak mondani a gyerekek ezért közösen valósítottuk meg a feladatot. Végül pedig szobor játékot játszottunk. A nap zárásaként mindenki, aki szerette volna megragaszthatta a saját hóember bábját, amit örömmel vittek haza.
A hét nagyon színes és változatos volt. A gyerekek nagy létszámmal 24-27 fővel voltak jelen a csoportban. A témát átbeszéltük, feldolgoztuk az életkori képességeikhez mérten.