A folyamat…… a CÉLIG!!!!!!!
Célok kitűzése és elérése
A Célok kitűzése és elérése téma feldolgozásánál a téli időjárás örömeit-szépségét:hógolyó gyúrás, hóember készítést használtuk a téma vizuális megjelenítésére a téma feldolgozására.
Hógolyót gyúrtunk a gyerekeknek.
Cél: ugyanolyan nagyságú hógolyó gyúrása mint a minta.
Összemérések.
A célját Mindenki elérte!!!!!!
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
A bakancs elkészítése során a gyerekek sokat beszélgettek és sokat nevettek.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A gyerekek a nevük kezdőbetűjébe írták le kitűzött céljaikat. Ezt követően szóban megbeszéltük, hogyan érhetik el azokat.
Az óra elején meghallgattuk Bagdi Bella Van nekem egy álmom c. dalát.
Ezután arról beszélgettünk a gyerekekkel, hogy mindig kell, hogy legyen célunk, hiszen ez visz bennünket előre.
Azt is megbeszéltük, hogy mi mindent kell tenni a kitűzött cél eléréséhez. SOHA NEM SZABAD FELADNI.
A tanulók megszavazták, hogy a Bakancs feladatot készítsük el.
Elkészítettünk egy bakancsot, majd mindenki leírta és le is rajzolta, hogy hol szeretne tartani, mit szeretne elérni egy év múlva. (Az időpont, amikor megnézhetjük a bakancsba beletett papírkákat: 2022. január 15.)
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A kisdiákjaim nagyon szeretnek történeteket mesélni és írni. Így lelkesen kezdtek hozzá a levélíráshoz! Volt aki önmagára gondolt és saját magáról írt, többen közülük azonban másoknak szeretnének segíteni a jövőben. A 2. c osztályba járó gyerekek rendkívül fogékonyak a szépre és érzékenyek a jóra.
Iskolába készülő nagycsoportosainkkal sokat beszélgettünk már, kinek milyen elképzelései vannak . Mit szeretnének megvalósítani , mit szeretnének megtanulni, mit szeretnének tenni később. Milyen céljaik vannak. A sportos fiúk célja, hogy jó focisták legyenek. A figyelmes kislányok, kisfiúk okosak szeretnének lenni az iskolában, ezért sok feladatot oldanak meg a munkafüzetekben. Van aki a cipőkötést szeretné megtanulni. Egy kisfiú célja, hogy szép házakat építsen felnőtt korában. Jobbnál jobb ötleteket hallottunk. Én támogattam őket, hogy a terveiket, céljaikat ne adják fel. még ha nehéz is néha az út, de küzdjenek, hogy azt csinálják amiben örömüket lelik.
Január a célok kitűzése és elérése hónapja, s bizony már a fele úton vagyunk, az ötödik lépcsőfokon.
A boldogságfoglalkozásunkat relaxációs gyakorlatokkal kezdtük:villámlazítás és a malomkörzés. A hónap dalára (Van nekem egy álmom) vidáman táncoltunk, ugráltunk, tapsoltunk.
Megismertük a Boldogvár meséjét, beszélgettünk a célokról és a hozzá kapcsolódó elérési feladatokról. Szóba került, hogy mik a céljaink, mit szeretnénk elérni és az is, hogy mire vágyunk. A nagycsoportos sünik közös célja lett, hogy vidáman elérjük az iskolai célt. A rajzos feladatban az ovitól indulva mindenkinek sikerült egy célt megnevezni, így eljutottunk az Iskola célig.
A célbababzsák játékban sikeresen beletalált mindenki a célkarikába, megtapasztalva, hogy milyen jó érzés egy célt elérni.
A varázshópehely játék során, minden sünikének sikerült 3 varázshópelyhet begyűjteni a mesebeli erdőben.
Nagy örömmel tudtuk meg,hogy a kedves Micimackónak január 18 -án van a szülinapja! Így a mackós játék során, a 4 feladat megoldásával örömmel segítettünk hazajutni az eltévedt mackónak.(Lufifújás-pukkasztás, medvejárás, medvés daléneklés, mackómama hívása 3x). A sikeres feladatmegoldással a térképen lévő kapcsok megnyíltak és a mackó hazajuthatott.
Egy üzenetből megtudtuk, hogy a boldogságvár puzzle darabjait elrejtették a süni csoportba, így aztán mindenki lázas nyomozásba kezdett, melynek eredményeképpen nagyon hamar megtaláltuk, kiraktuk és rácsodálkoztunk a Boldogságvárra. Jó érzés, hogy már az 5. lépcsőfokon vagyunk.
Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
Célok kitűzése és elérése
A Süni csoportba nemrég érkezett egy új fejlesztő, építő játék. A gyerekek izgatottan várták, hogy kibontsuk és kipróbálhassák. Mivel éppen a célok kitűzése és elérése a témánk, így alkalmasnak találtuk az új játék „beavatását”, megkönnyítve az 5. Boldoságóra program feldolgozását. A gyerekeket motiválttá tettük azzal, hogy célul tűztük ki egy torony megépítését, amely magasabb náluk. Először gondolatban, beszélgetve terveztük, majd síkban készítettünk tervrajzot az építményről. Ekkor már az építő játék részeit használtuk fel. Ezt követően elindult a térbeli munka is. A gyerekek együttműködve, rendezetten illesztgették toronnyá a játék elemeit. Élvezettel végezték a feladatot, minden egyes emelet megépítése után mondogatták, hogy már nemsoká elérjük a célunkat, a hatodik emelet kialakítását.
BÜSZKÉN és BOLDOGAN teljesítették a megbeszélt közös CÉLUNKAT!!!
CÉLBA DOBÁS: Az óvoda tornatermében épp padgyakorlatot végeztünk és onnan jött az ötlet, hogy így végezzük el a célba dobást. A 4 csapat így eleve adott volt, a padok elé 1-1 zsámolyt tettünk. A padon lovagló ülésben ültek a gyerekek.
CÉL: A pad végén egy kosárban lévő kislabdákat a kb.1.5-2 m-re lévő zsámolyba kellett beledobniuk. Megbeszéltük milyen dobási technikát érdemes alkalmazni célunk elérése érdekében. Minden gyermek koncentráltan végezte a feladatot a cél elérése érdekében. Többszöri próbálkozás után tapasztalták, hogy a tudatos célkitűzéssel egyre eredményesebb volt a feladat végrehajtása. Mindez nagy ÖRÖMET okozott számukra.
BOLDOGVÁR MESÉJE : A mesét eljátszottuk, választottunk szegény legényt, akivel végigjártuk a különböző akadályokat. Még délután is kérték a gyerekek, sokan szerették volna beleélni magukat a szegény legény szerepébe. Sokat beszélgettünk céljaink tervezéséről, megvalósításáról. ( Az egyik kisfiú távlati célja: a bolygót szeretné megmenteni a szörnyektől! Kérdeztük, hogy milyen szörnyektől??? Válasza: „ Apukám programozó és ő már látta a szörnyeket!”)
Mindebből a legnyomatékosabb élmény a siker és a vele járó öröm és boldogság volt, mely erősítette magabiztosságukat, önbecsülésüket, valamint újabb célok kitűzésére ösztönözte őket.