Januárban a célok elérésével, vagyis inkább azok kitűzésével foglalkoztunk. A boldogságórás foglalkozásunkat, most is relaxációs gyakorlatokkal indítottuk. Ezt követően beszélgettünk a célok eléréséről, felsoroltam néhány példát is, majd arra kértem a gyerekeket, hogy mindenki fogalmazzon meg egy rövid távú célt, amit el szeretne érni. Miután mindenkit kitűzte az elérendő célt, és megbeszéltük, milyen lépcsők vezetnek a kitűzött célunkhoz, le is rajzoltuk őket, hogy nehogy elfelejtsük. A kitűzött célok között szerepelt pl. legjobb versmondónak lenni, legnagyobb legó falut építeni, leggyorsabban futni vagy a csoport legügyesebb focistájának lenni. A foglalkozást a témához kapcsolódó mesével zártuk. A célok elérésére 2 hetet adtunk magunknak! 🙂
A boldogságóra után az esti órákban ezt az üzenetet kaptam ez egyik anyukától:
Vacsora után meséli Vinci:
„Emese nénitől ma nagyon fontos dolgot tanultunk. Azt mondta hogyha lesz egy célunk akkor nagyon sokat kell gyakorolni és elérhetjük a célunkat. Úgyhogy futóbajnok leszek.
Emese ovoneni pedig csinos akar lenni és nagyon kedves. De szerintem már nagyon kedves.”
Célok kitűzése és elérése
Kecskemét Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
Célokat tűztek ki a gyerekek, amiket szeretnének elérni rövid-vagy hosszútávon. Mindenki elkészítette a saját bakancslistáját, egyet le is rajzoltak közülük.
Az osztály közösen levelet írt Célapónak, megfogalmazták mi az, amit el szeretnének érni a tanév végéig, miben szeretnének fejlődni, mit akarnak megőrizni. Tartalmas gondolatok születtek, tanítványaimmal együtt bizakodva várjuk a kitűzött célok megvalósulását.
Boldogságórán a tanulók álmaikról céljaikról beszélgettek. Újságból kivágott képekkel mutatták meg, hogy mi az amit el szeretnének érni az életben (pl. milyen szakma, milyen üzletben szeretnének dolgozni)
A Boldogságórát angolul tartottam az angol órámon. A ‘Duplagondolj!’ című feladattal kezdtük, amelyet önállóan elkészítettek a tanulók, majd párokban megbeszéltek. Ezután a ‘Történelmi dal’ című feladatot oldották meg. A szavakat kigyűjtötték a történelem könyvükből, majd lefordították angolra. Párokban írták meg a dalszövegeket.
A Boldogságórát angolul tartottam az angol órámon. A ‘Duplagondolj!’ című feladattal kezdtük, amelyet önállóan elkészítettek a tanulók, majd párokban megbeszéltek. Ezután a ‘Történelmi dal’ című feladatot oldották meg. A szavakat kigyűjtötték a történelem könyvükből, majd lefordították angolra. Párokban írták meg a dalszövegeket.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Iskolánk abban a szerencsés helyzetben van az idei tanévben, hogy órarendi óraként a korábbi években a havi 1 óra helyett, hetente 1 órában tarthatunk boldogságórát, megkönnyítve ezzel a témák sokoldalú feldolgozását.
Az óra elején arról beszélgettünk, hogy így az új év elején ki, milyen célokat tűzött ki maga elé és hogy mit tesz a célja elérése érdekében. Ötleteket soroltak, amelyek segítenek a megvalósításban, és hogy nehézségek, az esetleges kudarcok is természetes velejárói. Ezt követően feladatlapon dolgoztunk. Útkereső, Keresztrejtvény (Varázsszó-sikerül), Három kívánság (aranyhalakba olyan kívánságaikat rajzolták le, aminek a teljesülését nagyon szeretnék). Ígéretkártyát készítettek, melyet átadtak társuknak, támogatva ezzel céljaik elérését. A két favágó c. tanmese felolvasását követően befejezték a másik favágó mondatát. A témakörhöz választható feladatok közül a Bakancs címűt végeztük el. A megrajzolt céljaikat dobták bele. Játszottunk a Pozitivity társasjátékkal is és a Célok kikötőjében a saját élményeikről kellett mesélniük. Az Ez vagyok én! kártyacsomagból is húztak egy kártyát és a megkezdett mondatot be kellett fejezniük. Az óra végén együtt elénekeltük a hónap dalát, koreográfiával kísérve.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Osztályommal összegyűjtöttük kit milyen célok vezérelnek . Ezek közt szerepelnek rövid és hosszú távú célok is. Motivációs idézetet és dalt is tanultunk hozzá (a mai slágerekből választottunk).
Januárban a célok kitűzése téma köré épültek a boldog órák. Az egyes foglalkozásokat relaxációval kezdtük, ezután elénekeltük a témához kapcsolódó dalt. És a gyerekek kedvencét Ha boldog vagy kezdetű dalt. Beszélgettünk arról kinek mi a célja, mit tart fontosnak, mit szeretne elérni. Elolvastam a kapcsolódó történetet a Boldogság könyvből. Aki szerette volna az lerajzolta mi a célja, kiszíneztük a színezőt is. Az elkészült rajzokat kitettük a hirdetőtáblánkra, hogy a szülők is lássák mikor milyen témát dolgozunk fel. Célba dobást is játszottunk. Jó hangulatban teltek a Boldogság órák. Játszottunk társasjátékkal is, megpróbáltunk beérni a célba megvalósítani a kitűzött célunkat.