Ebben a hónapban a Célok kitűzése és elérése témát dolgoztuk fel. Az első beszélgetések során azt tapasztaltam, hogy a gyerekek nem igazán értik a cél fogalmát, ezt nagyon nehéz volt megértetni velük. Szemléletes formában próbáltam tudatosítani bennük. Minden foglalkozás megkezdéséhez a különböző relaxációs technikák közül választok. A hónap dalához kitaláltam egy mozdulatsort, amit örömmel és aktívan utánoztak a gyerekek. A téma feldolgozásában segítségemre volt a Boldogvár meséje, aminek a végén a gyerekek lerajzolták, hogyan képzelik el a boldogságvárat. Az újrahasznosítás jegyében elkészítettük a saját várunkat, amiben aktívan vettek részt. A munka közben megértették a célkitűzés lényegét, együtt örültek a közös munkának és a megvalósult célnak. Egy – két gyermek önállóan tudott olyan célokat megfogalmazni, ami a csoportunk életéhez kötődik. Ilyenek voltak pl.: a ballagás, a sikeres iskolakezdés. A foglalkozásokat dallal kezdtük, és dallal is fejeztük be, melyet Bagdi Bella személyiségfejlesztő gyermekdalai közül választottam.
Célok kitűzése és elérése
A téma bevezetése érdekében először két csoportot alkottunk. Kijelöltük a célt, ahová babzsákkal kellett célba dobni. Miután mindenki kipróbálta, és célba is talált, megbeszéltük, hogy mit is jelent az, hogy célt tűzünk ki. Azt is megbeszéltük, hogy nem szabad feladni, ha elsőre nem is sikerül, próbálkozni kell. Meghallgattuk az egyéni célokat, és meghatároztuk a közös célokat is. A közelgő medve – hétre készülve elmondtam, hogy mit fogunk csinálni, mi a cél. A szőnyegen ülve meghallgatták a Boldogvár meséjét, ezt követően pedig a munkafüzetben található várat színezték ki. Zárásként zenét hallgattunk Bagdi Bella CD-ről.
A csoport jövőbeli terveiről mesélt.
Mindenki alátámasztotta vágyait, miért választotta, amit választott.
Ezután megbeszéltük, mi is kell ahhoz, hogy elérjük terveinket.
Sokan arról beszéltek, hogy a kitartás, és a küzdés hiányzik belőlük, és ez kihat a mindennapjaikra is. De próbálnak ezen gyorsan változtatni.
Játszottunk szituációs játékokat is, ezt élvezték a legjobban.
A tablót elkészítettük.
A csoport jövőbeli terveiről mesélt.
Mindenki alátámasztotta vágyait, miért választotta, amit választott.
Ezután megbeszéltük, mi is kell ahhoz, hogy elérjük terveinket.
Sokan arról beszéltek, hogy a kitartás, és a küzdés hiányzik belőlük, és ez kihat a mindennapjaikra is. De próbálnak ezen gyorsan változtatni.
Játszottunk szituációs játékokat is, ezt élvezték a legjobban.
A tablót elkészítettük.
A csoport jövőbeli terveiről mesélt.
Mindenki alátámasztotta vágyait, miért választotta, amit választott.
Ezután megbeszéltük, mi is kell ahhoz, hogy elérjük terveinket.
Sokan arról beszéltek, hogy a kitartás, és a küzdés hiányzik belőlük, és ez kihat a mindennapjaikra is. De próbálnak ezen gyorsan változtatni.
Játszottunk szituációs játékokat is, ezt élvezték a legjobban.
A tablót elkészítettük.
A csoport jövőbeli terveiről mesélt.
Mindenki alátámasztotta vágyait, miért választotta, amit választott.
Ezután megbeszéltük, mi is kell ahhoz, hogy elérjük terveinket.
Sokan arról beszéltek, hogy a kitartás, és a küzdés hiányzik belőlük, és ez kihat a mindennapjaikra is. De próbálnak ezen gyorsan változtatni.
Játszottunk szituációs játékokat is, ezt élvezték a legjobban.
A tablót elkészítettük.
A csoport jövőbeli terveiről mesélt.
Mindenki alátámasztotta vágyait, miért választotta, amit választott.
Ezután megbeszéltük, mi is kell ahhoz, hogy elérjük terveinket.
Sokan arról beszéltek, hogy a kitartás, és a küzdés hiányzik belőlük, és ez kihat a mindennapjaikra is. De próbálnak ezen gyorsan változtatni.
Játszottunk szituációs játékokat is, ezt élvezték a legjobban.
A tablót elkészítettük.
A csoport jövőbeli terveiről mesélt.
Mindenki alátámasztotta vágyait, miért választotta, amit választott.
Ezután megbeszéltük, mi is kell ahhoz, hogy elérjük terveinket.
Sokan arról beszéltek, hogy a kitartás, és a küzdés hiányzik belőlük, és ez kihat a mindennapjaikra is. De próbálnak ezen gyorsan változtatni.
Játszottunk szituációs játékokat is, ezt élvezték a legjobban.
A tablót elkészítettük.
Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium
Az órát egy játékkal kezdtük. Mindenki leírta a keresztnevét egy lapra, az volt a feladat, hogy a kezdőbetűkkel találjon egy-egy olyan szót, amit szeretne elérni a második félévben. Majd arról beszélgettünk, hogy mennyire vagyunk lelkesek az új év ránk váró lehetőségei iránt. A hónap dalára (Bagdi Bella: Van nekem egy álmom) táncra perdültünk egy kicsit, pihenés képpen. A megoldandó feladatok közül a Bakancs nevezetűt választottuk. Készítettünk egy nagy piros bakancsot, majd mindenki lerajzolta a céljait. Miután elkészültünk bedobtuk a bakancsba. Év végén elővesszük és megnézzük mi minden valósult meg belőlük.
Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium
Az órát egy játékkal kezdtük. Mindenki leírta a keresztnevét egy lapra, az volt a feladat, hogy a kezdőbetűkkel találjon egy-egy olyan szót, amit szeretne elérni a második félévben. Majd arról beszélgettünk, hogy mennyire vagyunk lelkesek az új év ránk váró lehetőségei iránt. A hónap dalára (Bagdi Bella: Van nekem egy álmom) táncra perdültünk egy kicsit, pihenés képpen. A megoldandó feladatok közül a Bakancs nevezetűt választottuk. Készítettünk egy nagy piros bakancsot, majd mindenki lerajzolta a céljait. Miután elkészültünk bedobtuk a bakancsba. Év végén elővesszük és megnézzük mi minden valósult meg belőlük.