Boldogságórán a tanulók álmaikról céljaikról beszélgettek. Újságból kivágott képekkel mutatták meg, hogy mi az amit el szeretnének érni az életben (pl. milyen szakma, milyen üzletben szeretnének dolgozni)
Célok kitűzése és elérése
A Boldogságórát angolul tartottam az angol órámon. A ‘Duplagondolj!’ című feladattal kezdtük, amelyet önállóan elkészítettek a tanulók, majd párokban megbeszéltek. Ezután a ‘Történelmi dal’ című feladatot oldották meg. A szavakat kigyűjtötték a történelem könyvükből, majd lefordították angolra. Párokban írták meg a dalszövegeket.
A Boldogságórát angolul tartottam az angol órámon. A ‘Duplagondolj!’ című feladattal kezdtük, amelyet önállóan elkészítettek a tanulók, majd párokban megbeszéltek. Ezután a ‘Történelmi dal’ című feladatot oldották meg. A szavakat kigyűjtötték a történelem könyvükből, majd lefordították angolra. Párokban írták meg a dalszövegeket.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Iskolánk abban a szerencsés helyzetben van az idei tanévben, hogy órarendi óraként a korábbi években a havi 1 óra helyett, hetente 1 órában tarthatunk boldogságórát, megkönnyítve ezzel a témák sokoldalú feldolgozását.
Az óra elején arról beszélgettünk, hogy így az új év elején ki, milyen célokat tűzött ki maga elé és hogy mit tesz a célja elérése érdekében. Ötleteket soroltak, amelyek segítenek a megvalósításban, és hogy nehézségek, az esetleges kudarcok is természetes velejárói. Ezt követően feladatlapon dolgoztunk. Útkereső, Keresztrejtvény (Varázsszó-sikerül), Három kívánság (aranyhalakba olyan kívánságaikat rajzolták le, aminek a teljesülését nagyon szeretnék). Ígéretkártyát készítettek, melyet átadtak társuknak, támogatva ezzel céljaik elérését. A két favágó c. tanmese felolvasását követően befejezték a másik favágó mondatát. A témakörhöz választható feladatok közül a Bakancs címűt végeztük el. A megrajzolt céljaikat dobták bele. Játszottunk a Pozitivity társasjátékkal is és a Célok kikötőjében a saját élményeikről kellett mesélniük. Az Ez vagyok én! kártyacsomagból is húztak egy kártyát és a megkezdett mondatot be kellett fejezniük. Az óra végén együtt elénekeltük a hónap dalát, koreográfiával kísérve.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Osztályommal összegyűjtöttük kit milyen célok vezérelnek . Ezek közt szerepelnek rövid és hosszú távú célok is. Motivációs idézetet és dalt is tanultunk hozzá (a mai slágerekből választottunk).
Januárban a célok kitűzése téma köré épültek a boldog órák. Az egyes foglalkozásokat relaxációval kezdtük, ezután elénekeltük a témához kapcsolódó dalt. És a gyerekek kedvencét Ha boldog vagy kezdetű dalt. Beszélgettünk arról kinek mi a célja, mit tart fontosnak, mit szeretne elérni. Elolvastam a kapcsolódó történetet a Boldogság könyvből. Aki szerette volna az lerajzolta mi a célja, kiszíneztük a színezőt is. Az elkészült rajzokat kitettük a hirdetőtáblánkra, hogy a szülők is lássák mikor milyen témát dolgozunk fel. Célba dobást is játszottunk. Jó hangulatban teltek a Boldogság órák. Játszottunk társasjátékkal is, megpróbáltunk beérni a célba megvalósítani a kitűzött célunkat.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
Januári Boldogságóránk témája a célok kitűzése és elérése. A foglalkozást relaxációval kezdtük, majd megbeszéltük, hogy kinek mi a célja és hogy fogja elérni azt. Célba dobást játszottunk, varázshópelyheket készítettünk. Előre megbeszélt célunk, hogy a Medve napra mindenki hoz be az oviba plüss mackót. A foglalkozás végén kiszíneztük a Boldogságvárat, közben elolvastuk a mesét, hogy János hogyan érte el a Boldogság várát.
Ebben a hónapban a Célok kitűzése és elérése témát dolgoztuk fel. Az első beszélgetések során azt tapasztaltam, hogy a gyerekek nem igazán értik a cél fogalmát, ezt nagyon nehéz volt megértetni velük. Szemléletes formában próbáltam tudatosítani bennük. Minden foglalkozás megkezdéséhez a különböző relaxációs technikák közül választok. A hónap dalához kitaláltam egy mozdulatsort, amit örömmel és aktívan utánoztak a gyerekek. A téma feldolgozásában segítségemre volt a Boldogvár meséje, aminek a végén a gyerekek lerajzolták, hogyan képzelik el a boldogságvárat. Az újrahasznosítás jegyében elkészítettük a saját várunkat, amiben aktívan vettek részt. A munka közben megértették a célkitűzés lényegét, együtt örültek a közös munkának és a megvalósult célnak. Egy – két gyermek önállóan tudott olyan célokat megfogalmazni, ami a csoportunk életéhez kötődik. Ilyenek voltak pl.: a ballagás, a sikeres iskolakezdés. A foglalkozásokat dallal kezdtük, és dallal is fejeztük be, melyet Bagdi Bella személyiségfejlesztő gyermekdalai közül választottam.
A téma bevezetése érdekében először két csoportot alkottunk. Kijelöltük a célt, ahová babzsákkal kellett célba dobni. Miután mindenki kipróbálta, és célba is talált, megbeszéltük, hogy mit is jelent az, hogy célt tűzünk ki. Azt is megbeszéltük, hogy nem szabad feladni, ha elsőre nem is sikerül, próbálkozni kell. Meghallgattuk az egyéni célokat, és meghatároztuk a közös célokat is. A közelgő medve – hétre készülve elmondtam, hogy mit fogunk csinálni, mi a cél. A szőnyegen ülve meghallgatták a Boldogvár meséjét, ezt követően pedig a munkafüzetben található várat színezték ki. Zárásként zenét hallgattunk Bagdi Bella CD-ről.