Minden kisgyerek kitűzött maga elé egy célt, azt leírva, vagy lerajzolva a bakancsba dobták. Többségük iskolai tanulmányokkal kapcsolatos célokat neveztek meg. Kíváncsian várjuk, beteljesülnek-e a vágyak.
Célok kitűzése és elérése
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Mindig arra buzdítom gyerekeimet, hogy ne adják fel könnyen álmaikat, vágyaikat. Mottónk: „Bármire képes vagyok elérni!” -többször hangoztattuk közösen. Meghallgatták „Az öreg halász és a nagyravágyó felesége” című mesét. Megbeszéltük, hogy mindenkinek vannak vágyai, célkitűzései. Kívánságainkat, óhajainkat belerajzoltuk a hal testébe. Mesehősök lettek egy pillanatra és elmondhatták az egész osztály előtt , hogy mire vágynak, milyen akadályba ütközhetnek, mi az erősségük, miben jók, és a végén remélhették, hogy elnyerhetik a méltó jutalmat is.
A téma bevezetése:
„Tüdőtakarítás” relaxációs gyakorlat.
Célkitűzés.
Motivációs videó megtekintése: Pip vakvezető kutya szeretne lenni – https://www.youtube.com/watch?v=07d2dXHYb94&t=35s – irányított beszélgetés a filmről kérdésekkel. (Mi volt a kiskutya álma? Mit tett annak érdekében, hogy elérje? Milyen tulajdonságokra volt szüksége, hogy sikerrel járjon? Mit tett, amikor kudarc érte?)
A téma feldolgozása:
Varázsszó feladat – „sikerül”
A Két favágó című történet megismerése, befejezése, értelmezése.
Ha egy kincs lennék című feladat felvezetése, rajzok készítése.
Milyen igaz! feladat – 4, a témához kapcsolódó közmondás megismerése, értelmezése.
– Mindenki a maga szerencséjének kovácsa.
– Minden kezdet nehéz.
– Nyugtával dicsérd a napot!
– Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra!
Az óra lezárása:
Kapcsolat más témákkal.
A cél kitűzése és elérése kapcsolatban van az optimizmussal, mert…
A cél kitűzése és elérése kapcsolatban van a társas kapcsolatok ápolásával, mert…
A cél kitűzése és elérése kapcsolatban van a hálával, mert…
A cél kitűzése és elérése kapcsolatban van a jótettekkel, mert…
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Megbeszéltük a gyerekekkel, kinek milyen rövid,- és hosszútávú célja van. Lehetett választani, melyiket szeretnék lerajzolni. Nem egy nagy bakancsot készítettünk, hanem mindenki hajtogatott magának egy kicsit. Kérték, olyat készítsünk, amit haza tudnak vinni az általuk kitűzött céllal együtt. Ezért lett kicsi a bakancs. Megtanulták, hogyan kell hajtogatni azt. Így nekem két célom is sikerült.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Beneveztünk az Erzsébet-tábor által hirdetett kreatív versenybe. Olyan naplót kellett készíteni, amiben valamelyik Erzsébet-táborban átélt élményeiket mutatják be bármilyen technika segítségével. Ha nem voltak ott, akkor el kellett képzelni, milyen programok várják őket. Mi az utóbbit választottuk, hiszen még sohasem jártak sem Zánkán, sem Fonyódligeten. Nyolc éve viszem az osztályaimat az Erzsébet-tábor ottalvós osztálykirándulására. Ők a világjárvány miatt maradtak le róla. A gyerekek nagyon lelkesen álltak neki a naplókészítésnek. Rengeteg különféle anyagokat hoztak. Annyi kézműves dolog gyűlt össze, hogy alig maradt hely a padokon. Összedugtuk a fejünket, mindenki fúrt-faragott, ragasztott,végül elkészült a három nap programja képes összeállításban. Legnagyobb örömünkre nyertünk vele egy osztálykirándulást Zánkára. Ezt köszönték meg Célapónak.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
A gyerekekkel megbeszéltük, mit jelent büszkének lenni. Mindenki elmesélte, neki mi okozta a legnagyobb büszkeséget. Érdekes és tanulságos volt hallgatni a történeteket. Többen a tanulásban elért eredményeikre a legbüszkébbek, mások a sporteredményeikre. Nemrég érkezett hozzánk Ukrajnából egy kislány, aki rövid időn belül beilleszkedett a csapatba. Ő arra a legbüszkébb, hogy rá tudta bírni a szüleit arra, tegyenek kirándulást az új otthonuk környékén. Kirándultak a Balatonra, nagy élményt jelentett neki.
Itt, a Partiumban, még sajnos online folyik az oktatás november 9-e óta. Nem könnyű, de úgy az óvónők, mint a gyerekek és szüleik mindent megteszünk azért, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki ebből a sajnálatos helyzetből. Így hát mindezek ellenére célul tűztük ki (mivel nem tudni, hogy meddig tart még ez az áldatlan állapot!), hogy felkészülünk együtt az iskolakezdésre a nagycsoportos gyermekeinkkel, még akkor is, ha vénasszonyok potyognak az égből! Ezért kidolgoztunk egy nagyon jól működő rendszert, miszerint több hétre elegendő feladatlapot osztunk szét előre a szülőknek (figyelve a minél kevesebb fizikai kontaktusra, fertőtlenítésre, távolságtartásra), hogy a gyermekek ne maradjanak le, kézügyességük, finommotorikájuk fejlődjön, az iskolára felkészülten érkezzenek!
… mert
„Vár az iskola!”
U.I. A főképen egy iskolát láthatunk a 13 nagycsoportos gyermekünk óvodai jelével: kutya, ló, méhecske, víziló, tigris, mókus, oroszlán, szarvas, pulyka, kecske, teknősbéka, horgony, fóka.
A foglalkozást mozgás alapú relaxációval kezdtük (Tk. 34-35 o.)Ezután elénekeltük a hónap dalát.
Téma bevezetésként értékeltük az elmúlt évet,kinek milyen jó élménye volt,hogyan tudta alkalmazni a megtanult technikákat.
Mivel ilyenkor szokás újévi fogadalmat tenni erre is kitértünk-ki mit fogadott meg,milyen kívánságok vannak? Ehhez segítségül hívtam egy kis kreatív játékot. Hungarocell alapból készítettünk egy tavat. Rajzoltak halacskát,kivágták ráragasztották hurka pálcikára és a tóba „dobták”. A lényeg a halacskákon megfogalmazták a gyerekek a három kívánságukat, amit szeretnék ha teljesülne. Munka közben szól Bagdi Bella Van nekem egy álom c.dala.
Téma feldolgozásaként elolvastam az Öreghalász és a nagyravágyó felesége c. mesét. Megbeszéltük miért nem lenne jó ha minden kívánságunk azonnal teljesülne…A munkafüzet feladatai közül a 76-77.o feladatait végeztük el.
Mindenki megfogalmazta saját céljait. Ezeket a céltérképen rajzolták meg. Hegyet rajzoltak aminek az alján van a rajt a csúcsán a cél. Ennek a folyamatát lerajzolták. Milyen az út? Kik segítenek? Milyen akadályok lehetnek? milyen lesz az ünnep? Mennyi időbe telik?…
Kartondobozból bakancsot készítettek. A dobozba mindenki a saját lerajzolt céltérképét dobta be. A foglalkozás zárásaként megbeszéltük,miért érdemes hogy céljaink legyenek?És mindenki elmondta, hogy kit milyen cél elérésében fog támogatni.
A foglalkozást meditációval zártuk Tk 131.o
Amikor pakolok össze a foglalkozás után és a gyerekek segítenek mindig olyan jó érzéssel tölt el,hogy hallom folytatják a foglalkozáson hallottakat, beszélnek róla egymás között,és a teremből kimenet „de jó volt ez a nap is” mondat hangzik el.
Ez is bizonyítja,hogy mennyire fontosak és hasznosak a boldogságórák!
A foglalkozást mozgás alapú relaxációval kezdtük (Tk. 34-35 o.)Ezután elénekeltük a hónap dalát.
Téma bevezetésként értékeltük az elmúlt évet,kinek milyen jó élménye volt,hogyan tudta alkalmazni a megtanult technikákat.
Mivel ilyenkor szokás újévi fogadalmat tenni erre is kitértünk-ki mit fogadott meg,milyen kívánságok vannak? Ehhez segítségül hívtam egy kis kreatív játékot. Hungarocell alapból készítettünk egy tavat. Rajzoltak halacskát,kivágták ráragasztották hurka pálcikára és a tóba „dobták”. A lényeg a halacskákon megfogalmazták a gyerekek a három kívánságukat, amit szeretnék ha teljesülne. Munka közben szól Bagdi Bella Van nekem egy álom c.dala.
Téma feldolgozásaként elolvastam az Öreghalász és a nagyravágyó felesége c. mesét. Megbeszéltük miért nem lenne jó ha minden kívánságunk azonnal teljesülne…A munkafüzet feladatai közül a 76-77.o feladatait végeztük el.
Mindenki megfogalmazta saját céljait. Ezeket a céltérképen rajzolták meg. Hegyet rajzoltak aminek az alján van a rajt a csúcsán a cél. Ennek a folyamatát lerajzolták. Milyen az út? Kik segítenek? Milyen akadályok lehetnek? milyen lesz az ünnep? Mennyi időbe telik?…
Kartondobozból bakancsot készítettek. A dobozba mindenki a saját lerajzolt céltérképét dobta be. A foglalkozás zárásaként megbeszéltük,miért érdemes hogy céljaink legyenek?És mindenki elmondta, hogy kit milyen cél elérésében fog támogatni.
A foglalkozást meditációval zártuk Tk 131.o
Amikor pakolok össze a foglalkozás után és a gyerekek segítenek mindig olyan jó érzéssel tölt el,hogy hallom folytatják a foglalkozáson hallottakat, beszélnek róla egymás között,és a teremből kimenet „de jó volt ez a nap is” mondat hangzik el.
Ez is bizonyítja,hogy mennyire fontosak és hasznosak a boldogságórák!