A cél leginkább kézzelfogható módja a kedvenc játékok során valósult meg: célba gurítás, dobás, alagúton keresztüli dobás, kapura rúgás.
Célok kitűzése és elérése
A hónap témája, a célok kitűzésének feldolgozása során Boldogvár meséje segített. Igyekeztek Jancsinak segíteni, hogy elérje célját és eljusson Boldogvárba. A vár felkeltette a fantáziájukat, megbeszéltük, kinek milyen célja lehet, mit szeretne elérni. Nagyon várták a korona készítését, melyet hazavittek és otthon a testvérekkel is eljátszhatták a mesét. Még a következő nap is a készített illusztrációhoz gyűjtöttük a dalokat és még készültek a koronák a tesóknak is, a kicsik várat színeztek, a nagyok maguk rajzolták meg.
Január az újévi fogadalmak, tervek időszaka. Rövid és hosszú távú „Célokat tűzött ki” mindenki, és az eléréshez is sok jó játékos feladatokat oldottunk meg mindannyian.
A megfogalmazott célok is reménységgel töltenek el bennünket. Kívánjuk, hogy beteljesüljenek!
Jobb Veled a Világ!
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Új év- új célok kitűzése január hónapban.
Január hónapban a hagyományos téli tevékenységek felelevenítése a témakörünk az óvodánkban.A Boldogságóra témakörét is ehhez igazítottuk. Célunk, hogy a gyermekek szerezzenek minél több tapasztalatot nagyszüleink télen végzett munkáiról, ezáltal is bővüljenek a régmúlt tevékenységeiről szerzett tapasztalataik.
A csoport közös célt tűzött ki: Minden Nyuszi csoportos gyermek tanuljon meg pókhálót szőni, mesterien ” körmöcskézzen” és a hármas fonás is jól menjen mindenki számára.
Újpesti Bajza József Általános Iskola
A féléves értékelést követően a gyerekek megfogalmazták egyéni céljaikat: miben szeretnének fejlődni, mit szeretnének elérni. Ezeket készítették el kis rajzokban, a bakancs pedig azt jelképezi, hogy elindultak a megvalósítás útján.
Ezen alkalommal meghallgattuk a boldogságórához tartozó dalt. A tanulók örömmel ismerték meg. Ezután megbeszéltük, mit jelent a cél egy ember életében, hogyan juthatunk hozzá. A diákokban sok apró gondolat, vélemény fogalmazódott meg. Majd következett a kezdőbetűs játék. Kiraktuk saját nevünket és megpróbáltunk célokat megfogalmazni a kezdőbetűinkkel.
A Kincs című játéknál boldogan vettem észre, mindenki bekapcsolódott a játékba, meghallgattuk egymást, segítettünk egymásnak. Megismerték egymást a tanulók, meg tudták egymás fontos céljait is! Tudásunkat, A két favágó című mese feldolgozásával mélyítettük el, majd el is játszottuk a megértett szöveget. Végül egy kis bakancsot készítettünk, melybe belerajzoltuk, mit szeretnénk elérni a nyárig. Megható dolgokat rajzoltak le a diákok- szeretetet, családdal eltöltött szabadidőt,- de volt, aki egy játékot, vagy éppen a nyár eljövetelét szeretné . Összességében vidáman, játékosan, újabb ismereteket szerezve telt a hónapunk.
Célok kitűzése és elérése beszámoló
Január az új év kezdete és a céljaink kitűzésének hónapja. Ilyenkor az emberek fogadalmakat tesznek, új szokásokat vesznek fel, egy új dolog kezdetének reményében. A mi nagycsoportos gyerekeink is egy új, iskolára felkészülő év elején állnak.
A foglakozást a „Haragom kifújom, mint a cica nyújtózom” mondókával kezdtük a szőnyegen, majd a „Domborítok, mint a cica, házba bújok, mint a csiga” mondókával el és visszakúsztunk a szőnyegre. Bevezető gyakorlatként, célba dobtuk a zoknikat, majd megkérdeztem tőlük, hogy ennél a feladatnál, mire törekedtek. Ez után elmeséltem a Boldogvár történetét. A mese után megkértem a gyerekeket, hogy válasszanak maguknak párt és üljön le az egyikőjük a székre, a másik álljon mögé. Rajzoljon egy hópelyhet a hátára ujjal, aki az asztalnál ül, az pedig rajzolja a lapra, amit a hátán érzett. Ez a feladat nagyon tetszett nekik, nagyon különleges volt.
A foglalkozás lezárásaként ráragasztottuk a boldogságvárra az ötödik szimbólumot is. Mielőtt kimentünk a teremből, meghallgattuk Bagdy Bella: Van nekem egy álmom című dalát.
Úgy gondolom, hogy ez a foglalkozás is nagyon jó és különleges volt.
A januári téma a célok elérése volt. A beszélgetés során mindenkinek az volt a legfőbb célja, hogy sikeresen abszolválja az idei tanévet. A feladatok közül azt választottam, ahol a nevük első betűivel kellett célokat megfogalmazniuk. A legtöbb megfogalmazás általános erkölcsi normáknak való megfelelést tükröz. Sokan írták, hogy kedvesek, őszinték, hálásak, alázatosak stb. szeretnének lenni. Legtöbben a jóságot szeretnék fejleszteni magukban. Érdekes módon számomra inkább negatív tartalmú kívánságok is megjelentek. Volt, akinek a makacs, agyafúrt, ravasz szavak jelentek meg a nevük kezdőbetűivel, ami kicsit népmesei elemekre emlékeztetett. Megjelent a vallásosság is, az egyik diák többet szeretne imádkozni.
Utalnak többen arra is, hogy ezt a nehéz időszakot át szeretnék vészelni.
Úgy gondolom meg van a gyerekekben a jóra való törekvés, remélem sikerül a nehézségek ellenére ezt az évet letudniuk, és sikeres vizsgákkal zárni az elmúlt négy évet.
Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola
A Boldogságóra program 5. hónapjának témája: „Célok kitűzése és elérése”.
A 2.a osztályos gyerekekkel a téma bevetése után az egyéni és közösségi célok fontosságáról beszélgettünk. Ezt követően mindenki elkészítette tablóját az elérendő célokról. Az órát a feladathoz kapcsolódó énekkel zártuk.