Elsősök számára nem egyszerű feladat célokról gondolkodni! A boldogságórás mesék segítettek benne, majd vágyainkat halacskákba rajzoltuk és elkészítettük Céljaink tavát. Erősségeink felfedezéséhez jó eszközként szolgált a Szupererő kártyajáték. Farsanghoz közeledve fontosnak tartjuk a vidámságot, örömeink megélését, ehhez Boldog Bohóc plakátot alkottunk.
Célok kitűzése és elérése
Negyedik osztályosként nem kis feladat számunkra a célok összegyűjtése. Tanév végéig terjedő időszakra bakancslistát állítottunk össze, melyet év végén ellenőrzünk, mit sikerült megvalósítani belőle! Fontos célunknak tűztük ki a düh elfogadható kezelését, ebben a hónapban így dühkezeléssel is foglalkoztunk. Próbáltuk megfesteni dühünket, rendkívül érdekes alkotások születtek.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Aranyosapáti Tagiskola
A nyolcadikos tanulók életében fontos a továbbtanulás, pályaválasztás, a sikeres felvételi a hőn áhított középiskolában. Minden gyermeknek e téma körül a gondolata, mely egyben teherként is nehezedik rájuk. A januári boldogságórán erről beszélgettünk, miként lehet elérni a kitűzött célt, milyen feltételek, feladatok kellenek hozzá.
Rado Tibor Általános Iskola és EGYMI Győr
Céljainkat változatos feladatokkal dolgoztuk fel. Összegyűjtöttük ez évi céljainkat, melyekhez kiindulópontot nevünk betűi adták. Megpróbáltunk a jövőre előre tekinteni, 2031 és 2041 év vajon mit hoz számunkra.
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Két nagy guriga összeillesztésével készült el az 1. osztály bakancsa. A 15 gyerek személyiségét, a különböző színű és vastagságú cipőfűző jelképezi. Borítékot tanítottam meg hajtogatni, amibe tették az általuk kitűzött céljaikat lerajzolva, mint focista, nagy horgász, boldogság kereső gyerek, a család megmaradása veszekedések nélkül, apával kirándulni, jobb tanulónak lenni, több piros pontot szerezni az iskolában, sőt még a Pingvin tudatosság napja hatása is megjelent, egy diák a pingvineket szeretné megmenteni! :)Kevesebb veszekedés, konfliktus az osztálytársakkal.
Kiváncsian várom az egy év leteltét, amikor megint szembesülnek a tanulók rajzaikkal és vajon mi lesz, ami megvalósult és mi lesz, ami megváltozik céljaikban.
Radó T.Általános Iskola és EGYMI
Végzős osztályként fontos témához értünk, hiszen pályaválasztás előtt állunk. Nagyon komoly gondolataink születtek céljaink megfogalmazásakor, azt is elképzeltük, mik lennénk, ha kincsként tekintenénk magunkra.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A témát beszélgetéssel kezdtük. A Pozitivity társasjáték kérdései közül választottunk ki néhányat, ezeket beszéltük meg. Ezután meghallgatták a Két favágóról szóló mesét. Érdekes volt, ahogy különböző szempontból indokolták meg a favágók cselekedeteit. Csoporton belül elmesélték egymásnak, hogy mire a legbüszkébbek, amit elértek és fontos volt számukra. Elmondták azt is, hogy milyen célokat tűztek ki maguk elé. Ezek rövid és hosszú távú célok is lehettek. Majd mindegyik csoport rajzolt egy nagy bakancsot. Ebbe rajzolták bele azokat a célokat, melyeket meg akarnak valósítani. Befejezésül elmondták egymásnak, hogy mi mindent kell csinálni ahhoz, hogy ezek a célok meg is valósuljanak. Egy igazán jókedvű, a jövőt pozitív szemlélettel váró órát tudtunk megvalósítani.
Egész hónapunkat átszőtte a célok kitűzése és elérése. Igyekeztem minél változatosabb formában bemutatni a gyerekeknek az e havi feladatokat. Sokat beszélgettünk arról kinek milyen céljai vannak, mit kell tenni érte, hogy megvalósuljanak. Érdeklődve figyelték egymást amikor egyénileg mondták ezt el. Dóri és Szilárd csoportunk részévé váltak, amikor leveszem a polcról őket, már körém gyűlnek a gyerekek, mert tudják, a „báb figurák” valamit a fülembe akarnak súgni és ebből senki sem szeretne kimaradni. A Boldogvár meséje kedveltté vált a csoportunkban, kérték, hogy meséljem el többször is, mert a varázsigét kórusban mondták a gyerekek, amikor odaértünk a mese fonalában. Az egyik anyuka minden kisgyermeknek készített egy-egy babzsákot. Ezután célul tűztük ki, hogy mindenkinek legyen az a célja, hogy beletaláljon a kis kosárba. Nagyon jól össze tudtuk kapcsolni a mozgásos tevékenységeket is a téma feldolgozásába. Mindenkiben megfogalmazódott, hogy sok gyakorlással elérhető az a cél, hogy a babzsákja a kosárba kerüljön. Január első napjaiban vágytak a gyerekek arra, hogy hóesés legyen, amely a hónap közepén meg is valósult. Közösen fogalmaztuk meg azt a célt is, hogy jó lenne együtt hógolyózni, hóembert építeni. A hónap dalát a nap bármely szakaszában hallhatták, kis koreográfia is kerekedett belőle, mozdulatokkal lett kísérve. A Boldogság vár 5-dik lépcsőfokán járunk, éppen a felénél, így az a további célunk, hogy együtt érjünk fel a tetejére. Kitartóak leszünk továbbra is.
Januárban a célok kitűzése és azok elérésének megtervezése volt a feladatunkt. A témakörhöz a Bakancs című feladatot választottuk. A témát a munkafüzetben található Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mese feldolgozásával kezdtük. A gyerekek leksen megfogalmazták, hogy mit szeretnének elérni év végére. Közösen megfogalmaztuk, hogy ezeket a célokat hogyan érhetik el, min kell változtatniuk vagy másképp csinálniuk. Az első félév zárásakor a legtöbb tanuló a jobb bizonyítvány elérését tűzte ki céljául. Ezekhez tanulási stratégiákat dolgoztunk ki. A hónap dalát többször meghallgattuk. Nagyon jó hangulatban telt a januári feladat megvalósítása.