A január hónap a célok kitűzéséről szól a kedves kis csoportunkban. Felnőttként is fontos, hogy mindig legyen egy célunk, hogy a napok ne csak egymás után peregjenek. Úgy gondolom nagyon fontos, hogy már kisgyermek korban is legyenek a gyerekeknek céljaik, hiszen így fogja tudni a saját kis életét megfelelően vezetni és így válhat tudatos felnőtté. A tevékenységet Bagdi Bella; Pozitív gyerek vagyok című dalával kezdtem. Ezt a dalt a Liliom csoportos gyerekek már kívűlről fújják és úgy gondolom, hogy ez a dal ehhez a témához is illik. Bezzeg Anita; Boldogvára meséjével folytattam a tevékenységet, hogy megérezzék a gyerekek a cél kitűzésének a fontosságát. Ezután mindenki elmondhatta, hogy mi az ő célja, melyeket csillogó szemekkel meséltek és hallgatták meg egymást. A tevékenységet saját Boldogságváruk színezésével folytattam és közben Bagdi Bella; Van nekem egy álmom dalát hallgattuk. A csodás várakból tablót készítettünk, melyekhez felírtuk a céljaikat. 20 év múlva az „időkapszulánkat” elővesszük és meglessük kinek sikerült elérnie a célját.
Célok kitűzése és elérése
Kossuth Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Célok kitűzése is elérése
Ötödik témaként a célok kitűzésének és elérésének gyakorlásával foglalkoztunk.
Munkánkat a hónap dalával kezdtük. Nagyon szeretik és élvezik a hónapok dalait. Boldogan lépnek be a terembe, amikor reggelente ez várja őket. Sokszor veszem észre a nap folyamán, hogy egy-egy visszatérő dallamot dudolásznak.
Iskolai tematikánk volt már a pályaválasztási nap, amikor is foglalkoztunk azzal, hogy mi az, amit nagykorukban szívesen csinálnának. Ezen elindulva közelítettem meg a hónap témáját, és kellemes beszélgetés kapcsán jutottunk el oda, hogy egy célt hogyan érhetünk el. Mégha elsősök is, világossá vált számukra, hogy nemcsak álmodozni kell egy munkáról, sikerekről, eredményekről, hanem a célok eléréséhez egy utat kell bejárni.
Közösen készítettünk egy gondolattérképet, amelyben megfogalmaztuk és végig vezettük, hogy milyen célokat kell elérni ahhoz, hogy megvalósulhassanak terveink.
Bátrabb tanulóim meséltek terveikről, celjaikról, majd rajzos formában mutattaták be, mit is szeretnének, hogy boldog életünk legyen.
Kérdéseim segítségével tanítványaim megfogalmazták, hogy mit írjunk Célapónak. A levelet mellékelem. Úgy gondolták, hogy ez a személy az iskolában az igazgatónk. Ő év végén ellenőrizni tudja, hogy mennyire eredményesen értük el kitűzött céljainkat.
Büszke vagyok című feladatunkat kamerával rögzítettem, és egy Youtube linken mellékelem. Elmesélték, hogy milyen eredményekre büszkék, vagy miért büszkék magukra.
Ha Egy kincs lennék című feladatunk során lerajzolták mi lennének, majd az osztályban beszélgettünk erről.
Aranyos és érdekes érveket hoztak fel, választott kincs témájuk kapcsán.
Kis csoportos foglalkozás keretén belül dolgoztuk fel a Két favàgó tanmese történetét. A gyerekek ötleteltek s érveltek, hogyan lehetett, hogy az azonos ideig dolgozó, de többet pihenő favágó mégis előbbre ért.
Megkérdezték lerajzolhatjàk-e őket:)?! S természetesen meg is jelenítették.
E hónap témájával is szívesen foglalkoztak. Örömmel vették a feladatokat. S volt, aki azt mondta, alíg várja, hogy mindent le tudjon írni, mert néha nehéz neki rajzban kifejezni, amit el szeretne mondani.
Levél Célapónak:
Kedves Célapó!
Mi, az 1. b osztály szeptember óta vagyunk az iskola diákjai. Azóta jól megismertük egymást, azokat is, akik az óvodában nem a csoport társaink voltak. Más helyzetek, más körülmények megmutatták milyenek is vagyunk.
“Icus néni sokszor állít minket párba olyanokkal, aki nem a barátunk. Először, bevallom, haragudtam rá ezért, de rájöttem, hogy milyen érdekes, kedves, aranyos egy-egy osztálytársam, akit magam nem valószînű, hogy valaha párként választottam volna!”
Szóval megismertük jobban egymást. Jó, hogy ügyesek és okosak is vagyunk, de vannak jó páran, akik nem. S akik szófogadatlanok és zavarnak minket és a tanítókat, s csúnyán viselkednek.
Itt felsoroljuk, hogy mit szeretnék, hogy év végére megváltozzon, vagy épp ne változzon:)!
⁃ Icus néni nagyon sokáig tanítson bennünket!
⁃ Az osztály maradjon ilyen okos és ügyes!
⁃ Mindenki tanuljon meg jól olvasni!
⁃ Cél, hogy ne szakítsák félbe az órákat, Márkó tanuljon meg viselkedni!
⁃ Az udvaron ne rosszalkodjanak!
⁃ Márkóra ne kelljen folyton rengeteg ideig várni!
⁃ Kevesebb idő menjen el azzal, hogy elmegyünk az ebédlőbe, ott eszünk és visszajövünk. S több idő maradjon játékra!
⁃ Levi ne fenyegesse a többieket! Ne rugdosson és lökdösődjön!
⁃ Akinek rossz a viselkedése, javuljon! “Mert azt nem várhatom el, hogy teljesen megváltozzon, akkor nem ő lenne!”
⁃ Jól sikerüljenek az év végi bizonyítványok! Ne legyen év végén sem bukott tanuló az osztályban!
⁃ Ágoston ne legyen durcás! Ne akarjon mindig első lenni, s ezért ne rohanjon mások elé!
⁃ Mindenki megtanuljon szépen színezni!
⁃ Higgyék el Icus néninek, hogy ha nem tudunk valamit, az nem baj, azért vagyunk itt, hogy megtanuljunk. S ezért nem kell sem sírni, sem hisztizni!
Kedves Célapó! Van még néhány hónap, hogy ezek egy része így maradjon, s amin pedig változtatni kell, megváltozzon!
Reméljük, hogy év végén eredményesen érjük el céljainkat! S boldogan beszélgethetünk közösen ezekről!
Üdvözlettel:
Az 1. b osztály tanulói és Icus néni
Füzesgyarmat, 2021. január 25.
Kossuth Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Célok kitűzése is elérése
Ötödik témaként a célok kitűzésének és elérésének gyakorlásával foglalkoztunk.
Munkánkat a hónap dalával kezdtük. Nagyon szeretik és élvezik a hónapok dalait. Boldogan lépnek be a terembe, amikor reggelente ez várja őket. Sokszor veszem észre a nap folyamán, hogy egy-egy visszatérő dallamot dudolásznak.
Iskolai tematikánk volt már a pályaválasztási nap, amikor is foglalkoztunk azzal, hogy mi az, amit nagykorukban szívesen csinálnának. Ezen elindulva közelítettem meg a hónap témáját, és kellemes beszélgetés kapcsán jutottunk el oda, hogy egy célt hogyan érhetünk el. Mégha elsősök is, világossá vált számukra, hogy nemcsak álmodozni kell egy munkáról, sikerekről, eredményekről, hanem a célok eléréséhez egy utat kell bejárni.
Közösen készítettünk egy gondolattérképet, amelyben megfogalmaztuk és végig vezettük, hogy milyen célokat kell elérni ahhoz, hogy megvalósulhassanak terveink.
Bátrabb tanulóim meséltek terveikről, celjaikról, majd rajzos formában mutattaták be, mit is szeretnének, hogy boldog életünk legyen.
Kérdéseim segítségével tanítványaim megfogalmazták, hogy mit írjunk Célapónak. A levelet mellékelem. Úgy gondolták, hogy ez a személy az iskolában az igazgatónk. Ő év végén ellenőrizni tudja, hogy mennyire eredményesen értük el kitűzött céljainkat.
Büszke vagyok című feladatunkat kamerával rögzítettem, és egy Youtube linken mellékelem. Elmesélték, hogy milyen eredményekre büszkék, vagy miért büszkék magukra.
Ha Egy kincs lennék című feladatunk során lerajzolták mi lennének, majd az osztályban beszélgettünk erről.
Aranyos és érdekes érveket hoztak fel, választott kincs témájuk kapcsán.
Kis csoportos foglalkozás keretén belül dolgoztuk fel a Két favàgó tanmese történetét. A gyerekek ötleteltek s érveltek, hogyan lehetett, hogy az azonos ideig dolgozó, de többet pihenő favágó mégis előbbre ért.
Megkérdezték lerajzolhatjàk-e őket:)?! S természetesen meg is jelenítették.
E hónap témájával is szívesen foglalkoztak. Örömmel vették a feladatokat. S volt, aki azt mondta, alíg várja, hogy mindent le tudjon írni, mert néha nehéz neki rajzban kifejezni, amit el szeretne mondani.
Levél Célapónak:
Kedves Célapó!
Mi, az 1. b osztály szeptember óta vagyunk az iskola diákjai. Azóta jól megismertük egymást, azokat is, akik az óvodában nem a csoport társaink voltak. Más helyzetek, más körülmények megmutatták milyenek is vagyunk.
“Icus néni sokszor állít minket párba olyanokkal, aki nem a barátunk. Először, bevallom, haragudtam rá ezért, de rájöttem, hogy milyen érdekes, kedves, aranyos egy-egy osztálytársam, akit magam nem valószînű, hogy valaha párként választottam volna!”
Szóval megismertük jobban egymást. Jó, hogy ügyesek és okosak is vagyunk, de vannak jó páran, akik nem. S akik szófogadatlanok és zavarnak minket és a tanítókat, s csúnyán viselkednek.
Itt felsoroljuk, hogy mit szeretnék, hogy év végére megváltozzon, vagy épp ne változzon:)!
⁃ Icus néni nagyon sokáig tanítson bennünket!
⁃ Az osztály maradjon ilyen okos és ügyes!
⁃ Mindenki tanuljon meg jól olvasni!
⁃ Cél, hogy ne szakítsák félbe az órákat, Márkó tanuljon meg viselkedni!
⁃ Az udvaron ne rosszalkodjanak!
⁃ Márkóra ne kelljen folyton rengeteg ideig várni!
⁃ Kevesebb idő menjen el azzal, hogy elmegyünk az ebédlőbe, ott eszünk és visszajövünk. S több idő maradjon játékra!
⁃ Levi ne fenyegesse a többieket! Ne rugdosson és lökdösődjön!
⁃ Akinek rossz a viselkedése, javuljon! “Mert azt nem várhatom el, hogy teljesen megváltozzon, akkor nem ő lenne!”
⁃ Jól sikerüljenek az év végi bizonyítványok! Ne legyen év végén sem bukott tanuló az osztályban!
⁃ Ágoston ne legyen durcás! Ne akarjon mindig első lenni, s ezért ne rohanjon mások elé!
⁃ Mindenki megtanuljon szépen színezni!
⁃ Higgyék el Icus néninek, hogy ha nem tudunk valamit, az nem baj, azért vagyunk itt, hogy megtanuljunk. S ezért nem kell sem sírni, sem hisztizni!
Kedves Célapó! Van még néhány hónap, hogy ezek egy része így maradjon, s amin pedig változtatni kell, megváltozzon!
Reméljük, hogy év végén eredményesen érjük el céljainkat! S boldogan beszélgethetünk közösen ezekről!
Üdvözlettel:
Az 1. b osztály tanulói és Icus néni
Füzesgyarmat, 2021. január 25.
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Január hónap boldogságórás témája a célok kitűzése és elérése, ami az osztályunk esetében kifejezetten aktuális téma most. Furcsa lehet, mert még csak 5. osztályosok vagyunk, de már ebben az évben, s épp ebben a hónapban el kell kezdenünk az osztályfőnöki órákon a pályaorientációs órákat.
A célokról való gondolkodást ezért több órán is érintettük. Első alkalommal a gyerekek a kedvenc tantárgyaikhoz, érdeklődési körükhöz kapcsolódó feladatokat oldottak meg. Eközben tulajdonképpen részcélokra bontottuk le a távolabbi céljaikat a tanítványaimnak, s egyúttal kellőképpen elő is készítettük a „Két év múlva” című boldogságórás feladatot is. Már csak egy teendő maradt, vizuális eszközökkel kifejezni, formába önteni, megjeleníteni a következő 2 évre kitűzött céljaikat.
A megvalósítás végeredményeiből mutatnak példákat a föltöltött képek.
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Január hónap boldogságórás témája a célok kitűzése és elérése, ami az osztályunk esetében kifejezetten aktuális téma most. Furcsa lehet, mert még csak 5. osztályosok vagyunk, de már ebben az évben, s épp ebben a hónapban el kell kezdenünk az osztályfőnöki órákon a pályaorientációs órákat.
A célokról való gondolkodást ezért több órán is érintettük. Első alkalommal a gyerekek a kedvenc tantárgyaikhoz, érdeklődési körükhöz kapcsolódó feladatokat oldottak meg. Eközben tulajdonképpen részcélokra bontottuk le a távolabbi céljaikat a tanítványaimnak, s egyúttal kellőképpen elő is készítettük a „Két év múlva” című boldogságórás feladatot is. Már csak egy teendő maradt, vizuális eszközökkel kifejezni, formába önteni, megjeleníteni a következő 2 évre kitűzött céljaikat.
A megvalósítás végeredményeiből mutatnak példákat a föltöltött képek.
Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Kicsi elsőseimmel először megbeszéltük, hogy mik is azok a célok, mit kell tennünk, hogy elérjük őket és miért fontos, hogy legyenek céljaink. Ezután ők is megfogalmazták saját kis céljaikat, melyek inkább hosszútávú célok. Például: „Megmászom a világ legmagasabb hegyét.”, „Futóversenyt nyerek.”, ” Megtanulok lovagolni.”, „Lovardában fogok dolgozni.”, „Tanár leszek.”, „Híres focista leszek.”, „Forma 1-es versenyző leszek.”, Kincseket fogok keresni.” stb. A megfogalmazott céljaikat le is rajzolták, majd egy kiszínezett, kivágott bakancsra ráragasztottuk.
A ,,Célok kitűzése és elérése” c. témát beszélgetéssel kezdtük.
A jövő tervezésében segítettek a munkafüzet aranyhalai , melyekbe a gyerekek belerajzolták három kívánságukat .
Megnéztük Az öreg halász és nagyravágyó felesége c. mesét . Beszélgettünk arról is , mi segíthet bennünket kívánságaink
teljesülésében , céljaink elérésében . Elmesélték egymásnak , mire a legbüszkébbek , amit az utóbbi hetekben elértek .
Rajzos ígéretkártyákat készítettek , és elmondták , ki volt családjukban az , aki segítette őket ígéreteik betartásában , céljaik
megvalósításában .
Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola
Januárban több alkalommal beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy Újév alkalmából milyen szokások vannak. Az emberek fogadalmakat tesznek. Olyanokat, melyekkel saját életüket szeretnék jobbá tenni. Célul tűzik ki, ha szeretnének változtatni pl. valamelyik rossz szokásukon. Színes papírra mindenki felírta saját fogadalmát: mi az, amin megpróbál változtatni. Egy befőttes üvegbe zártuk, megbeszéltük, hogy júniusban kinyitjuk, meglátjuk, kinek mit sikerült megvalósítani a kitűzött cél elérése érdekében!
Fontos, hogy higgyünk a kitűzött cél megvalósulásában: a keresztrejtvény megfejtésével megtalálták a varázsszó. Sikerülni fog!
Az öreg halász és nagyravágyó felesége című mese meghallgatása és megbeszélés után, minden kisgyerek kapott három „aranyhalacskát”. Ezekbe beleírták azt a 3 kívánságot, aminek a teljesülését nagyon szeretnék. Végül díszítették a halacskákat.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
A hetedikes tanulókkal többször beszélgetünk az iskola- avagy pályválasztásról. Így, ha a célokról vagy a jövőről van szó, akkor elsősorban erről nyilatkoznak szívesen. Ennek a hónapnak a témája is erre adott alkalmat. A rajzokon jövőbeni iskolájukat jelenítették meg elsősorban, vagy a pályaelképzelésüket.
Célom, hogy a Boldogságóra program szervesen beépüljön csoportom mindennapi életbe, ezért nem egy – egy alkalommal valósítom meg, hanem a nevelési programunk alapját képező projekt szemléletbe ágyazva. Így Boldog Dóra 5. látogatása adta a motivációt az új projektünk indításához,az előző téma szerves folytatásaként. Az előzmény az idő múlásával, annak mérésével való ismerkedés,tapasztalatszerzés. Ebből indult az „Időutazás” ötlete, s mivel sok gyermekünk kedvencei a dínók, közös célkitűzésünk lett egy Dínóbirodalom létrehozása. A szülők is bekapcsolódtak, sokan küldtek otthoni dínós könyveket, játékokat. Bezzeg Andrea:Boldogvár meséjében János a mesehős, édesapjától kapott útmutatást – „célod mindig legyen a szemed előtt” – mi is megszívleltük a játékok kiválasztásánál. Célbadobó, célba juttató játéklehetőségeket kínáltunk fel. A homok-víz asztalban vulkánkitörést modelleztünk, régészeti ásatásokat végeztünk. A kitűzött közös célunkat együttes erővel, sok örömmel megvalósítottuk.