Közös beszélgetés után a gyerekek ki töltöttek egy feladatlapot, amelyen kitűzték céljaikat a 2021-es évre!
Célok kitűzése és elérése
Az 5.b osztály tanulói „A célok kitűzése és elérése” témakörét dolgozták fel a saját példájukon keresztül. Az ötleteiket, terveiket pontokba szedték és ezeket a célkitűzéseket „papírra vetették”. Fontos dolog, hogy a jelen helyzetben (pl. félévi értékelés után, a járványügyi megszorítások közepén) kapaszkodókat, célokat találjanak. Ezek eléréséhez pedig terveket készítsenek, fogadalmakat tegyenek és az elhatározásukat komolyan vegyék.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
A sok-sok tartalmas beszélgetés után még1x összegyűjtöttük céljainkat és le is írtuk 1kis bakancsra.
Ezt követően elkészítettük a bakancskáinkat is, hogy legyen miben tárolni a Bakancslistáinkat.
Sőt elkészült az osztály nagy bakancsa is. Ebbe közösségi céljainkat dobtuk bele:
— Egy mindenkiért, mindenki egyért !
Mindenki nagyon élvezte a papírmasé technikáját, a festést…………és egyre szuperebb bakancsok születtek.
Amik egy idő után hazaballagnak…………..
A hónap témája kicsit megfoghatatlannak bizonyult a gyerekek számára első hallásra.
Mi az a cél, mi a célunk?Miután megbeszéltük magának a szónak ,fogalomnak a jelentését, különböző versenyjátékokkal még világosabbá tettük.
Nagyon élvezték ,nagyon szeretnek versengeni, elsőnek a célba érni.
Miután jól elfáradtak, megbeszéltük,hogy vajon ha nagyok lesznek, ki,mi szeretne lenni, mit szeretne csinálni. akinek volt kedve ,le is rajzolhatta.
Míg a boldogság óra tartott,kint nagy pelyhekben hullott a hó, úgyhogy a legtöbb gyereknek legfőbb célja az lett,hogy kint minél nagyobb hóembert építsenek.
Szerencsére sikerült elérni céljukat!
A hónapban nagyon tetszett mind a gyerekeknek, minden a csoportot segítő szakembereknek a téma. Közös beszélgetésre, közös együttgondolkodásra segített. Mindennap tanulunk gyermekeinktől, de most még jobban bele tudtunk érezni céljaik felsorolása kapcsán. Az Űrhajó hajtómotorjai azok a célok, ami a főbb fejlesztési területeik.
Az űrhajó oldalai azok a célok, amiket a felnőtt dolgozok fogalmaztak meg. Az Űrhajó csúcsa a közös cél, a tanulók egyéni lehetőségeihez képest a legnagyobb önállóságra jutattni. Repüljünk együtt a Céljaink felé!!!!
CÉLOK KITŰZÉSE ÉS ELÉRÉSE
Január
Dal: Idei első Boldogságóránkat a hónap dalának hallgatásával kezdtük.
Beszélgetés: Ezt követte céljaink megbeszélése. Kinek mik a céljai az új évben, vannak-e fogadalmaink, célok, amelyeket el szeretnénk érni.
Feladatok: Kis képeken jelöltük a különféle tevékenységek közül, hogy ki mit tud már, mit sikerült már elérnie, ezek a képek zöld pipát kaptak, majd kiszínezték a gyerekek azokat az ábrákat, amiket még meg szeretnének tanulni. Ezután az elérni kívánt célokat írásban is megfogalmazták. Az útvesztőket boldogan oldották meg a gyerekek, a célig különféle utak vezethetnek, akár több is, tennünk kell érte, erről is sokat beszélgettünk.
Célbadobás: Vidám játékkal zártuk az órát. Labdával és babzsákkal is célozhattak a fiatalok a dobozba, sok dobás betalált, aminek nagyon örültünk, nagy tapsot és gratulációt kaptak az ügyes játékosok. 🙂
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
Az órai beszélgetésünk a „A cél szentesíti az eszköz. „mondás létjogosultságáról kezdődött.
Megegyeztünk abban ,hogy vannak esetlegesen olyan helyzetek amikor elfogadható.
Ez attól is függ, hogy mi a cél és mi az eszköz. Az eszköznek mindenféleképp erkölcsösnek kell lenni, a célnak pedig pozitívnak. Ha pedig a célunk pozitív, ahhoz csakis jó eszköz társulhat.
Szó esett a rövid és hosszú távú célokról. A rövid távú célok igazán aktuálisak voltak, hiszen a
félévi bizonyítvány előtt álltunk. Átbeszéltük, hogy: –Kinek kellene változtatni a magatartásán, szorgalmán és ezt hogyan érheti el?!
Ezt követően mindenki elképzelte és lerajzolta a kincseit. Születtek focisták, testvérek, aranyhalak, aztán kincses ládák és aranytallérok. Egy kislánynak viszont a legnagyobb kincse a JÖVŐ, ez egy másodikos kislány szájából óriási dolog.
Meséket hallgattunk, megvizsgáltuk, hogy melyik mesehősnek mi lehetett, mi volt a célja.
Ilyen mesék voltak: –Az öreg halász és a nagyravágyó felesége,– A kiskakas gyémánt félkrajcára,– Pókember, –A só… Mindegyik kicsit más célt szolgált.
Megkerestük azokat a célokat, amivel mi azonosulni tudunk. Például a szerénység, a szeretet, a hűség, egymás segítése.
Meghallgattuk a tanmesét a 2 favágóról. No ebbe beletört a fejszéjük, mert nem jöttek rá,hogy az egyik favágó az eszközét élezte a pihenő szüneteiben és ezért végzett a munkájával.
Megvizsgáltuk azt is, hogy mi lehet a célja: – egy anyukának, – egy apukának, – egy iskolásnak, – egy főnöknek, egy szuperhősnek.
Milyen út vezethet a céljuk eléréséhez? Milyen nehézségekkel találkozhatnak?
Ezt már a JÖVŐ hónapban derítjük ki…………….
Addig csodáljuk a madárkáinkat, akik a teremben lévő fára szálltak hálából, hogy minket jókedvre derítsenek……ami láthatóan meg is történt. 🙂 🙂 🙂 Ezt kívánjuk mindenkinek !!!
A téma közös megbeszélése után az ápoló és a turisztikai szervező, értékesítő csoportjaim külön dolgoztak. Olyan képeket gyűjtöttek össze, amelyekre öt év múlva is büszkék lennének. Sikeres, sportos, pozitív gondolkodású, családszerető felnőttek szeretnének lenni.
“Gyermek koromban anyám mindig azt mondta, hogy a boldogság a kulcs az élethez. Amikor iskolába jártam, azt kérdezték tőlem, mi akarok lenni, ha felnövök. Válaszul leírtam, hogy “boldog“. Ezt látva a tanáraim azt mondták nekem, hogy nem értem a feladatot, én meg azt feleltem nekik, hogy ők nem értik az életet.” – John Lennon
Céljaink különfélék lehetnek, de ami biztos, hogy mindnyájunknak vannak, hiszen nélkülük nem tudnánk elképzelni az életet, céljaink és terveink azok, amelyek mindig előre visznek bennünket, változásra, fejlődésre késztetnek.
A foglalkozás elején ráhangolódásként ismert emberek motiváló idézeteit olvastuk. Beszélgettünk az életükről, hogyan indultak ők, mit akartak elérni és mi vezette őket céljuk eléréséhez. Összegyüjtöttünk olyan fontos kifejezéseket, – mint kitartás, akaraterő, hit, önbizalom – melyek ehhez nélkülözhetetlenek. Aztán a gyerekek kaptak egy kis időt, hogy átgondolják és leírják rövidtávú, majd hosszútávú céljaikat. Ezután ezeket megbeszéltük az osztály előtt, és mondhatom, nagyon színes volt a paletta.
A beszélgetés témája az volt, hogy ki mit szeretne elérni felnőtt korában. Néhányan vagyontárgyakról – házról, autóról – álmodnak, mások családot szeretnének, és van, aki saját vállalkozást tűzött ki célul magának. A tablónk az ehhez kapcsolódó rajzokból készült.