Nehezen tudtuk lábunkra venni, ezt a csodálatos bakancsot. Inkább vágyakat fogalmaztunk meg először. Majd második beszélgetésnél kerestünk olyan vágyakat, amelyek célként elérhetőek. Megbeszéltük és mindenki lerajzolt egy fontos célt, amit szeretne elérni. Feltettük a bakancsunkat a szekrényre, de, aki szeretne még tehet bele olyan célt, amit szeretne elérni a közeljövőben.
Célok kitűzése és elérése
A „Célok kitűzése és elérése” témakör keretében megbeszéltük a gyermekekkel, hogy mit jelent a cél kifejezés. Példákat hoztunk rövid és hosszútávú célokra, majd minden tanuló elmondta, hogy milyen tervei vannak a jövőben.
A közös elmélkedést követően arról is beszélgettünk, hogy a tanévben milyen célokat tűztünk már ki, illetve ezeket mikor és hogyan tudnánk megvalósítani. Mindezek szemléltetésére készítettünk egy iskolai bakancslistát. Az alapot ennek megfelelően egy bakancs forma adta, melyre különböző szimbólumokat ragasztottunk. Minden kép egy-egy iskolai rendezvényt, ünnepet, eseményt szimbolizál. A végeredmény egy szuper produktum lett, melyet sok örömmel alkottunk meg!
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
Vége a célkitűzések hónapjának. Mit tanultunk? Hogy milyen a jó célállítás, hogy bontsuk kisebb lépésekre hosszútávú céljainkat, hogyan határozzunk meg határidőket. Miért jó ez? Mert akinek céljai vannak, motiváltabb, fókuszáltabb, jobban kezeli a stresszt, s elégedettebb. Nem utolsó sorban pedig tovább él. Céljainkat lépésről lépésre terveztük, így egy úton ábrázoltuk ezt, amit végig kell járnunk a megvalósításig. Iskolánk faliújságján a 4.a osztály munkái láthatóak.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Általános Iskolai Tagintézmény
Ebben a hónapban több alkalommal is foglalkoztunk a hónap témájával: először beszélgettünk az elméleti hátteréről: miért fontosak, hogy legyenek céljaink, hogyan, milyen lépésekben tudjuk céljainkat elérni, mik segíthetnek vagy gátolhatnak bennünket ezek megvalósításában.
Minden gyerek kitöltötte a felsős munkafüzet 83.oldalán található „Célok öt fő életterületen” táblázatot.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A Gárdonyi Gézs és Szegi Suli Ált. Isk. 2. osztályos tanulói közös ötletelés után összegyűjtötték a tanévben végrehajtható célokat. A válogatás után leírták, maj az igagató bácsinak átadták, hogy tanév végén számon tudja kérni.
Az első osztály elérkezett az első tanév feléhez. Fontos itt megállnunk és átbeszélnünk a tapasztalatainkat. Mondhatjuk hogy már iskolássá váltak, megszokták az új környezetet, beletanultak a rendbe. Nem csak az új naptári év, hanem az új félév kezdete is okokat adott az eltelt időszak átgondolására és a jövő tervezésére. Apró kicsi célokat minden héten felállítunk, legyen szó egy játék megtanulásáról, vagy egy szabály betartásáról, ezúttal azonban olyan célt kellett választani, aminek elérésére a következő félévben törekedni fognak. Mesével indítottuk a foglalkozást, majd beszélgettünk az újévi szokásokról, fogadalmakról és, hogy miért nehéz azokat betartani. Ezután mindenki ceruzát ragadott, hogy lerajzolja milyen célt tűzött ki maga elé. A rajzokat begyűjtöttük, hogy minden hónap végén visszatérjünk rá, kinek sikerült már elérnie.
A dal meghallgatása után beszélgettünk a rövid és hosszútávú terveinkről, álmokról. Beszélgettünk arról, hogy ha valamit el szeretnénk érni nem hullik könnyen az ölünkbe, meg kell érte dolgozni. Sokan sportolnak a csoportba, Ők különösen tudták/tudják, hogy ez mit is jelent. Megnéztünk egy filmet is, amit a gyerekek javasoltak, kértek.
Majd elkészítették a bakancslistájukat, a bakancsot, amibe beletették a listát.
Micimackó kuckója- 9.fejezet. Célbazokni. Hátra arc.
Összegyűjtöttük az egy év alatt elérendő célokat és bakancsba gyűjtöttük őket- ez a mi bakancslistánk.
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
Készségfejlesztő iskolai csoportunkban a hónap témáját képes naptár készítésének a segítségével oldottuk meg. A tanév végéig visszalevő hónapokat elosztottuk tanulóink között. A ránk váró feladatokat és alkalmakat megbeszéltük, majd rajzos formában elkészítve felragasztottuk a naptárba. Születésnapokat, témaheteket, aktuális ünnepeinket soroltuk fel, képi síkon is megjelenítve így az előttünk álló célokat, megoldandó feladatainkat.