A gyerekek először végiggondolhatták a munkafüzetben található táblázat kitöltésével, hogy milyen rövid- és hosszútávú céljaik vannak a családi és baráti kapcsolatok, a tanulás, a sport, illetve az egészség terén. Ezt követően csoportokban készítettek plakátokat az 5 területnek megfelelően. A gyerekek élvezték a foglalkozásokat, szívesen dolgoztak együtt, osztották meg egymással a gondolataikat.
Célok kitűzése és elérése
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A csoport minden tagja átgondolta, hogy 2 év múlva milyen lesz az élete. 8. osztályosok lévén a pályaválasztással kapcsolatos változások voltak központban. Önállóan öntötték a gyerekek megfelelő formába ( írásos, rajzos megoldások), majd megosztották egymással gondolataikat.
A januári hónap a céljaink kitűzéséről és egy kicsit az előző évre való visszatekintésről szólt. A gyerekekkel a boldogság óra keretein belül ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Mindenki elmondta a kis terveit, céljait a 2021-es évre és egy kicsit visszagondoltunk a 2020-as évre is. Kiemeltük azokat a pillanatokat amelyek pozitív hatással voltak ránk és jó érzéssel tudunk rá visszagondolni, majd ezeket az emlékeket és a célokat is lerajzolták a gyerekek.
A tanulók határozzák meg a céljaikat. Vizsgálják meg jövőbéli lehetőségeiket. Ismerjék fel: jövőjük az ő döntésük, az ő felelősségük.
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
Újra feltöltöttem, mert az előzőn nem látszik a levél.A további képekbe tettem, de nem látható.
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
Ebben a hónapban beszélgetőkört szerveztünk, mely nagyon tetszett a csoportomnak. Mindenki húzott egy befejezendő mondatot az Ez vagyok én! kártyacsomagból. Őszintén elmondták véleményüket a témában, világosan megfogalmazták céljaikat. Ezután a többiek adtak tanácsokat, ötleteket. Esetleg tehettek fel kérdéseket egymásnak. A levélírás pontosan illeszkedett a fogalmazás tananyaghoz. Ötletbörzével kezdtünk. Egymás után szaladtak a táblához, s írtak fel a témához kapcsolódó szavakat, szókapcsolatokat. Olyan lelkesek voltak, hogy pillanatok alatt megtelt mindkét tábla. Sajnos időhiány miatt már csak szóban tudták megfogalmazni a levelet, így én gépeltem gyorsan.
A célok kitűzése hónapjában mindenki megfogalmazott egy számára fontos és elérendő célt a tanév végéig. Ezeket a célokat egy célkereszten helyeztük el, kiraktuk a faliújságra, hogy a tanév során mindig emlékeztessen bennünket, mit szeretnénk elérni.
Csoportommal sokat beszélgettünk a témáról. Kicsit megkésve, de megszületett a következő alkotásuk, mely tovább színesíti iskolánk boldogság falát.