Célok kitűzése
Célok kitűzése és elérése
A karácsonyi időszak lezárásával, az új év köszöntésével a gyerekek is megérzik a változást, az újulást. Ezt segítve a csoportszobát közösen alakítottuk, rendeztük, a játékokat rendszereztük, válogattuk. Ebben a hónapban a párhuzamos tevékenységekben valósítottam meg a boldogságóráimat.
Ilyen volt például:
– közös boldogság kártyázás, memóriajáték
– egymás „körberajzolása” gesztenyével
– munkafüzet feladatai, színezők felajánlása
Mesekör után pedig „Azért szeretlek, mert…” játékot játszottunk egy kis kockát körbeadva egymásnak.
Taksony Vezér Német Nemzetiségi Általános Iskola
Mindig csak picike sélokat tűzünk ki magunk elé és igyekszünk azokat elérni, ha sikerült jöhetnek a nagyobb célok !
Győri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskola
Célkitűzéseinket egy plakát formájában készítettük el, ami az íróasztal felett minden nap emlékeztet bennünket az éves céljaink elérésében.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
Csoportunkban lévő gyerekeknél előfordul hogy könnyebb rámondani dolgokra hogy ” nem tudom , vagy segíts” de ebben a hónapban célul tűztük ki hogy mindenki segítség nélkül húzza fel legalább a (benti, nem kötős) cipőjét!
Mindenkinek sikerült 🙂
Egy irodalom óra keretében dolgoztuk fel ezt a témát a gyerekekkel. Először egy céltáblát helyeztem el a táblára. A feladat az volt, hogy minél közelebb kellett színes krétával találni a kör közepéhez. nagyon motiválóan hatott ez a gyerekekre. Szinte versengtek, hogy ki lesz a győztes. Így vezettem be a témát. Mivel éppen félév után voltunk, arról beszélgettünk, hogy milyen céljaik vannak a 2. félévre. Volt, aki a tanuláson kívül személyes célt is kijelölt magának. Az óra hátralévő részében szerepet játszottak. Mivel a János vitézt vesszük,az volt a feladatuk, hogy meggyőzzék a gazdát arról, hogy a nyáj elvesztése nem az ő hibájából történt. Már többször is játszottunk szerepet. nagyon élvezték ezt a feladatot. Több-kevesebb sikerrel oldották meg a helyzetet. Akadt olyan is, akinek sikerült meggyőzni a gazdát az ártatlanságáról. Ezzel elérte a célját. Öröm volt nézni a gyerekeket, hogy mennyire igyekeztek komolyan venni a feladatukat.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
A céljaink megfogalmazásához nagyon sokat segített a boldogságórás könyvünkben található táblázat, amit nagy szeretettel készítettek el a gyerekek. Egy élmény volt mindenki számára, amikor bemutathatta saját személyes céljait, és hogy milyen úton kell ahhoz haladnia, hogy ez be is teljesülhessen.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Januárban megpróbáltunk a legnagyobb hiányunkra figyelni…a szekrényrendre…kicsit nehezen ment utólag visszatekintve…fejlődtünk, de még nem tökéletes…
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A célok kitűzése és elérése nagyon fontos, boldoggá tesz minket.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Megismerték a gyermekek, hogy Jánosnak milyen akadályokat kellett leküzdenie a Boldogságvár eléréséhez.
Elmesélték, hogy milyen céljaik vannak. Megbeszéltük, milyen nehézségekkel találkoznak a cél eléréséhez vezető úton.
Elmondták, hogy kik lesznek a segítőik.