A Célok kitűzése és elérése Boldogságórát Maci hetünk kereteibe illesztettem bele.
Macikkal a hasunkon relaxáltunk, így liftezett az ügyes maci.
Célunk az volt, hogy egy macit ki tudjunk rakni részekből, úgy, hogy minden egyes részért valamilyen feladatot kellett teljesíteni.
– Volt macikereső játék,
– nyomdázás,
– puszedlievő verseny
– célbadobás macikkal,
– maci párkereső, stb.
Célok kitűzése és elérése
Január havi boldogságóránk témája a célok kitűzése és azok elérése volt.
A közös célok címhez egy puzzle képet készítettünk, melynek minden darabján egy-egy közösen megfogalmazott célkitűzés szerepel.
A sakkpalota program alkalmazásával tanultuk gyerekekkel a vízszintes és függőleges irányokat. A nagytáblán látható kép alapján kellett a munkafüzetben megtalálni a hiányzó részleteket. Ezt a feladatot közösen megoldottuk.
A tizedik osztályban a CÉLOK KITŰZÉSE ÉS ELÉRÉSE hónapban az egyéni célokkal foglalkoztunk, és az annak elérését szolgáló jó tulajdonságokat vettük górcső alá.
A tanulókkal körbe ültünk, és tanári irányítással beszélgettünk arról, hogy kinek milyen céljai vannak. Egy jó cél támogatja az önértékelésünket, magabiztosak és hatékonyak lehetünk azok által. Mindenki meghatározott legalább egy célt, amit szeretne elérni az életében. Többnyire olyan célok hangzottak el, amiket a közeljövőben szeretnének megvalósítani, vagy amikre régebb ideje vágynak már.
Az óra következő részében egy rövid feladatot oldott meg az osztály, ahol a kis állatokat kellett a céljaikhoz vonalazni (Boldogságóra munkafüzet 6-10 éveseknek, 77. oldal). A feladatot minden tanuló sikeresen elvégezte. Fesztelen munka zajlott.
A következő részfeladat az volt, hogy a diákok megfogalmazták azokat a jó tulajdonságaikat, amelyek segítségével el tudják érni a kitűzött céljaikat. Sokan megértették, hogy miről van szó, de volt néhány tanuló, akinek közösen szedtük össze azokat a jó tulajdonságait, amik előnyök lehetnek a céljaik elérésében. Ezeket a jó tulajdonságokat felírták egy-egy papírra. Volt, akiknek az írásban segítettem. Ezután ezeket a jó tulajdonságokat egy-egy színes papír lufira másoltuk, és kitűzték a táblára a gyerekek.
Az óra utolsó részében kapott mindenki egy lufit, kimentünk a folyosóra azokkal játszani. Nagyon jó hangulatú óra volt, és talán ezután a lufiról mindig az jut majd a diákjaim eszébe, hogy a milyen sok pozitív tulajdonságuk van, és, hogy ezek segítségével a kitűzött álmaikat, céljaikat el is tudják érni.
A célok kijelölése fontos kezdete egy új évnek. Mindenkinek az önmagához mért célját beszéltük meg, vágtuk ki és ragasztottuk fel.
A téma elméleti átbeszélését követően – célbadobással – megtapasztalhattuk, hogy milyen érzés elérni a célunkat. Eljátszottuk azt is, hogy milyen, amikor elsőre nem sikerül amit elterveztük. Felelevenítettük „régi” mondásunkat, Miszerint: „Soha nem adjuk fel”… 🙂
Elkészítettük álom-lufijainkat, melyekre rárajzoltuk távlati céljainkat.
A januári Bodogságóra témája a célok kitűzése és elérése volt. A téma feldolgozásában Az öreg halász és nagyravágyó felesége című mese segített. Az egyéni célokat színes virágokba ültettük át. A foglalkozást a gyerekek varázsszó és útkereső feladatok megoldásával, valamint meditációs gyakorlatok végzésével zárták.
A foglalkozást a Van nekem egy álmom dal meghallgatásával kezdtük. Így ráhangolódtunk a témára. Ezt beszélgetés követte, ami emlékezetet, szókincset, kifejezőkészséget fejlesztett. Munkafüzetünk 38. old-án található színezővel dolgoztunk. Mindenki 3 dolgot választhatott és színezhetett ki, amit el is mondtak a többieknek. Meghallgattuk a Boldogvár meséjét.
Majd újra beszélgetés következett, könyvünk 123. oldalán található kérdések segítségével, ahol a válaszadás önkéntes volt.Lezárásként várpuzzle kirakása volt kiscsoportokban, ezt már előzőleg színezték és én szétvágtam.
Orosháza Városi Önkormányzat napköziotthonos Óvodája Ifjúság utcai Telephely
Pillangósaim és szüleik is nagyon várták a közös sütögetést. Sajnos a szülők nem kapcsolódhattak be, de a recept alapján többen elkészítették a mákosgubát, melyhez személyes emlékem fűződik, mert egy kedves barátnőm receptje. A hozzávalókat a családoktól kaptuk – mák, kalács, tej, tojás, cukor. A csoport dadus nénijét is bevontuk, ő figyelt a sütinkre a konyhában sütés közben.