Játszottunk, énekeltünk, beszélgettünk, sokkal közelebb kerültünk egymáshoz, mint előtte. Megalkottunk egy levelet Célapónak, egyikünk pedig leírta. Jókedvűen telt a foglalkozás!
Célok kitűzése és elérése
Célként fogalmaztuk meg a mozgásunk szebbé, harmonikusabbá tételét. Mozogtunk zenére, ügyesítettük mozgáskoordinációnkat. Az ötödik lépcsőfokkal egyre közelebb vagyunk a boldogsághoz!
Német Nemzetiségi Általános Iskola és AMI
A hetedik évben a pályaválasztás megfogható közelségbe kerül. Ez adta a beszélgetés vezérfonalát.
Fújj, fújj erősen!
S minden, ami bánt,
meglátod, azonnal
már nem akadály!
Fújj!Fújj!
CÉLOK KITŰZÉSE ÉS ELÉRÉSE
(3-6 évesek számára)
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
5’ Relaxációs gyakorlat Boldogságóra kézikönyv 6-10 évesek részére, 38. oldal egyéni munka „A Bagoly”
Álló helyzetben nyúlj át a jobb kezeddel a bal válladhoz. Határozottan markold meg a válladat. Fordítsd el a fejed balra. Kilégzés közben engedj el minden feszültséget, közben lassan lefelé fordítod a fejed, majd körbe, át jobb oldalra. Lélegezz be mialatt lefelé fordítod a fejed, és vissza bal oldalra. Ismételhetjük 3 vagy több alkalommal. Majd a jobb vállad markold meg, és folytasd…. (váll, -nyak, – és tartásjavító gyakorlat)
15’ A téma bevezetése Boldogságóra oktatási segédlet alapján csoport munka Célbazokni
eszközigény: zokni, karika vagy doboz
Két csapatot alkotunk, majd kijelölünk 1-1 célt. (első körben az legyen a cél, hogy bedobjuk a zoknit a karikába vagy dobozba)
Minden dobás előtt meghatározunk 1 célt, majd dobunk.
Miután mindenki dobott, beszéljük meg, hogy kinek milyen egyéb céljai vannak, mit szeretne elérni.
25’ A téma feldolgozása Boldogságvár puzzle
Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek számára 124. oldal alapján csoport munka Érkezett egy levél hozzám, amiben a következőket írják.
Állítsatok össze egy képet, amelynek darabjai az óvoda különböző helyiségeiben találhatóak borítékba zárva. Térkép is csatolva van a levél mellé. Ha megtaláltátok az összes darabot, összeállíthatjuk őket. Kalandra fel!
eszközigény: boldogságvár képe, térkép,
5’ A téma lezárása Bagdi Bella CD Táncoljunk!
CÉLOK KITŰZÉSE ÉS ELÉRÉSE
(3-6 évesek részére)
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
2’ Relaxációs gyakorlat Boldogságóra kézikönyv 6-10 évesek részére, 38. oldal egyéni munka „A Bagoly”
Álló helyzetben nyúlj át a jobb kezeddel a bal válladhoz. Határozottan markold meg a válladat. Fordítsd el a fejed balra. Kilégzés közben engedj el minden feszültséget, közben lassan lefelé fordítod a fejed, majd körbe, át jobb oldalra. Lélegezz be mialatt lefelé fordítod a fejed, és vissza bal oldalra. Ismételhetjük 3 vagy több alkalommal. Majd a jobb vállad markold meg, és folytasd…. (váll, -nyak, – és tartásjavító gyakorlat)
5 ’ A téma bevezetése Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére, 115-117. oldal beszélgetés Miért fontosak a célok? Neked vannak céljaid? Van olyan, amit nagyon szeretnél elérni?
10’ A téma feldolgozása Boldogságóra kézikönyv, 121. oldal: Boldogvár meséje mesefeldolgozás Felolvasom nektek a Boldogvár meséje c. mesét! Hallgassátok figyelemmel?
Össze tudná valaki foglalni, hogy miről szólt?
10’ Boldogságóra kézikönyv, 125. oldal
Varázshópelyhek egyéni munka Képzeljetek el egy hóeséses sétát! Képzeljük el, hogy most varázshópelyhek esnek… Aki egy ilyen hópelyhet be tud lélegezni, az nagyon jól érzi magát! Sétáljunk a szobában, és játsszuk azt, hogy ezekre a varázshópelyhekre vadászunk! Ha vkinek az orrára száll, lélegezze be jó mélyen! Ha sikerült legalább 1-et találnia mindenkinek, leülhetünk az asztalokhoz!
– milyen a varázshópelyhet belélegezni?
– mit kívánnál tőle, ha lehetne? Mi az, amit nagyon szeretnél elérni?
Rajzoljuk le ezeket!
10’ A téma lezárása egyéni munka Mutassátok be egymásnak, hogy mit rajzoltatok le, milyen céljaitok vannak az új évre!
Bagdi Bella CD zenehallgatás/tánc Táncoljunk!
Diákjaink tudatosan készülnek a felnőtt létre. Megfogalmazták saját céljaikat a közelebbi vagy éppen a távolabbi jövőre vonatkozóan. A kijelölések után nagyszerű beszélgetést folytattunk arról, hogy mi segíthet ezen célok megvalósításában.